Kotiäiti, mitä vastaat kun sulta kysytään...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pieni ja mitätön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulle on yks veen hailee mitä muut ajattelee. Siksi sanon reilusti olevani lasten kanssa kotona. Eikä ole mieleeni tullut edes hävetä :whistle:
Ennemmin tunnen myötähäpeää niiden puolesta jotka alkaa tivata "millos ajattelit mennä töihin".
Meidän mukuloiden paikka on kotona kunnes täyttävät 3 vuotta, ja jos jompi kumpi vanhemmista on sen jälkeen kotona, niin taatusti on lapsetkin.

Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Mulle on yks veen hailee mitä muut ajattelee. Siksi sanon reilusti olevani lasten kanssa kotona. Eikä ole mieleeni tullut edes hävetä :whistle:
Ennemmin tunnen myötähäpeää niiden puolesta jotka alkaa tivata "millos ajattelit mennä töihin".
Meidän mukuloiden paikka on kotona kunnes täyttävät 3 vuotta, ja jos jompi kumpi vanhemmista on sen jälkeen kotona, niin taatusti on lapsetkin.

Tuota kysymystä muuten kuulee usein. Mä tykkään vastata siihen että menen töihin aikaisintaan 22.7.2009. :D

Mä olen itse ylpeä kotiäitiydestäni eikä muiden ylenkatsominen siksi hetkauta. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:

Tuota kysymystä muuten kuulee usein. Mä tykkään vastata siihen että menen töihin aikaisintaan 22.7.2009. :D

Mä olen itse ylpeä kotiäitiydestäni eikä muiden ylenkatsominen siksi hetkauta. :)

se on sitten ihme miten muita aina kiinnostaakin se milloin töihin palataan. mä olen aina sanonut että kyllä mä niitä töitä kerkeän tehdä sitten kun lapset on tarpeeksi isoja, nyt paikka on kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:
se on sitten ihme miten muita aina kiinnostaakin se milloin töihin palataan. mä olen aina sanonut että kyllä mä niitä töitä kerkeän tehdä sitten kun lapset on tarpeeksi isoja, nyt paikka on kotona.

Pitää katos olla hyödyllinen yhteiskunnalle eikä vaan kuluttaa toisten verorahoja. :saint: Ihan kuin me kotiäidit ei koskaan palattaisi töihin niitä veroja makselemaan...

Entä miltä teistä itsestä sitten tuntuu..? Osaatteko itse arvostaa riittävästi sitä, mitä teette??? Kun mulla on noita ammatillisiakin haaveita ja ajatuksia urakehityksestä. En oo mikään perusduunari enkä voisi sellainen koskaan olla, tavoitteet on korkeemmalla.

Mutta nyt kuitenkin lasten kanssa kotona. Kauhean ristiriitaisia tuntemuksia mulla itellä ainakin on. Päivät menee kuin siivillä ja meillä on mukavaa lasten kanssa, talo rakkautta ja iloa täynnä. Mutta samaan aikaan taustalla painaa kaipuu omasta urakehityksestä, jonka merkitystä korostaa myös ympäröivä yhteiskunta, ihmiset, jotka muistavat aina kysellä, koska meen töihin ja mitä taas teinkään työkseni.

hoitovapaalla ja sit perään sanon että ei oo töitäkään kun firma heitti pihalle kun se meni konkkaan..ja sit kun rahat alkaa loppuun niin menen töihin.
kaiken kattava selitys siis!

Kotiäiti olen. Mikä muukaan, kun työpaikkaa ei ole, mistä olisin hoitovapaalla ja työtönkään en ole, koska en ole töitä (ainakaan aktiivisesti) hakemassa ja onhan tuota työrintamaa täällä kotonakin.

Niin, halusin kuulla, että oottako te kaikki ihan 100% tyytyväisiä valintaanne olla kotiäitinä??? Vaikka oon iloinen, että meillä on mahdollisuus tarjota tällainen pidempi kotonaolo pienille lapsille, ja mulla itellä on mahdollisuus nauttia tästä naperoajasta, niin en mä silti pysty unohtamaan omia ammatillisia haaveita vaan kaipaan omaakin työtä. Ja kun muut, ulkopuoliset panee vielä painetta myllyyn kaikkine kyselyineen ja aliarvioimisineen, alkaa työelämä välillä houkuttaan ihan sikana ja tunne olla nolla muiden silmissä vahvistuu...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin, halusin kuulla, että oottako te kaikki ihan 100% tyytyväisiä valintaanne olla kotiäitinä??? Vaikka oon iloinen, että meillä on mahdollisuus tarjota tällainen pidempi kotonaolo pienille lapsille, ja mulla itellä on mahdollisuus nauttia tästä naperoajasta, niin en mä silti pysty unohtamaan omia ammatillisia haaveita vaan kaipaan omaakin työtä. Ja kun muut, ulkopuoliset panee vielä painetta myllyyn kaikkine kyselyineen ja aliarvioimisineen, alkaa työelämä välillä houkuttaan ihan sikana ja tunne olla nolla muiden silmissä vahvistuu...

Toisaalta ois kiva tehdä jotain muuta, erilaista ja paremmin arvostettua, saisi ihan palkkaakin, mutta tuskin tulee ihan heti tätä hommaa mihinkään vaihdettua, pysyn kuitenkin tässä mistä itse tykkään ja mitä itse arvostan, enkä mä kai kohta muuta osais tehdäkään :laugh:

kyllä mä ainakin olen tyytyväinen ja onnellinen kotona. mutta jos tuntuu siltä että sulle ois parempi olla nyt töissä, palaa töihin :)

mä olen tyytyväinen kotona lasten ja elukoitten kanssa :) joskus tulee olo, että viikonloppusin voios jotain muutakin tehrä, mutta eipä täälä päin viikonloppu hommia ole, joten naatisklen kotona olosta :)

En ole koskaan tuntenut noloutta siitä, että olen kotiäiti. Olen todella kiitollinen, että saan olla lasten kanssa kotona ja täytyy sanoa, että kaksi tuttuani, jotka kiikuttivat lapsensa 1v.nä hoitoon, ovat minulle selvästi kateellisia.

Kyllä niitä töitä ehtii tekemään hamaan loppuun asti. Mun lapset ovat mulle ykkösiä ja tulevat aina olemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja :):
En ole koskaan tuntenut noloutta siitä, että olen kotiäiti. Olen todella kiitollinen, että saan olla lasten kanssa kotona ja täytyy sanoa, että kaksi tuttuani, jotka kiikuttivat lapsensa 1v.nä hoitoon, ovat minulle selvästi kateellisia.

Kyllä niitä töitä ehtii tekemään hamaan loppuun asti. Mun lapset ovat mulle ykkösiä ja tulevat aina olemaan.

Niin, töitä ehtii kyllä tekemään, mutta kovin kummost auraa ei jos on pitkään poissa työelämässä. Rautaa pitäisi takoa silloin kun on kohtuu nuori ja kiinni uraputkessa. Kuka sitten pääsee kunnolla urallaan enää etenemään jos on ollu vaikka 10 vuotta poissa. Ei se enää sitten onnistu. Ei pitkän poissaolon hjälkeen pääse kunnon haastaviin hommiin kii. Siellä on pätevämmät ja nuoremmat painamassa niitä duuneja. Jos on perusduunista kyse, niin sitten asia ei niin ongelmallinen. Mutta jos siis haluaa oikeasti edetä johonkin, niin kyllä tämä asetelma on hankala.

Kyllä ne lapset on maailman tärkein asia niillekin, jotka ovat töissä. Ei se sitä meinaa, etteivätkö olisi. Mutta elämässä on muutakin. KOittaa aika, että lapset lentävät pois pesästä. Jo sitä ennen viettävät pitkät vuodet kouluelämässä. Jo silloin voi olla aika mennä töihin. Ei ne ajat välttämättä niin kaukana oo. JA jo tuolloin voi olla, että kaipaat hyvää työtä, muttet saa kun olet ollut liian kauan poissa ja pudonnut kuvioista.

Alkuperäinen kirjoittaja :):

Niin, töitä ehtii kyllä tekemään, mutta kovin kummost auraa ei jos on pitkään poissa työelämässä. Rautaa pitäisi takoa silloin kun on kohtuu nuori ja kiinni uraputkessa. Kuka sitten pääsee kunnolla urallaan enää etenemään jos on ollu vaikka 10 vuotta poissa. Ei se enää sitten onnistu. Ei pitkän poissaolon hjälkeen pääse kunnon haastaviin hommiin kii. Siellä on pätevämmät ja nuoremmat painamassa niitä duuneja. Jos on perusduunista kyse, niin sitten asia ei niin ongelmallinen. Mutta jos siis haluaa oikeasti edetä johonkin, niin kyllä tämä asetelma on hankala.

Kyllä ne lapset on maailman tärkein asia niillekin, jotka ovat töissä. Ei se sitä meinaa, etteivätkö olisi. Mutta elämässä on muutakin. KOittaa aika, että lapset lentävät pois pesästä. Jo sitä ennen viettävät pitkät vuodet kouluelämässä. Jo silloin voi olla aika mennä töihin. Ei ne ajat välttämättä niin kaukana oo. JA jo tuolloin voi olla, että kaipaat hyvää työtä, muttet saa kun olet ollut liian kauan poissa ja pudonnut kuvioista.

Lisään vielä, etten oo mollaamassa kenenkään elämänvalintoja. Olen itse vain niin epävarma valinnoistani ja huolissani tulevaisuudesta. KOetan nauttia tästä päivästä ja siitä mitä meillä on nyt mutta olen liian suunnitelmallinen ihminen, jotta pystyisin olemaan miettimättä tulevaisuutta. En oo hoitovapaalla, vaan uuden duunin perässä sitten kun töiden hakuun lähden.

Esikoisen kanssa olin todella tyytyväinen. En kaivannut töihin lainkaan ja olin onnellinen että sain lasten pienen ikäeron, 1v3kk ansiosta jatkaa kotona kuopuksen syntymään vaikka täälläpäin äideillä on tapana palata töihin viimeistään lapsen täyttäessä vuoden. Keikkaa tein jonkin verran esikoisen täytettyä 9kk, mutta se vain lähinnä vahvisti haluani jäädä kotiin. Silloin kuulin kyselyitä ja säälittelyjäkin siitä että joutuisin olemaan noin pitkään putkeen kotona, mutta ne eivät vaivanneet pätkääkään.

Kuopuksen kohdalla kaipasinkin jo todella töihin ja keikkailu samassa vaiheessa oli enemmänkin kuin tervetullutta. Mies jäi onneksi kotiin lapsen taytettyä vuoden, joten kotihoito jatkui töihin palattuanikin.

Yhteistyössä