Kotiäiti, mitä vastaat kun sulta kysytään...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pieni ja mitätön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pieni ja mitätön

Vieras
Mitä vastaatte, kun teiltä kysytään, että "mitäs teet työksesi?"

MIetin vaan kun mä oon nyt ollu 2v kotona lasten kanssa ja mulla on edelleen vaikea vastata nielaisematta, että kotona hoidan lapsia. Joka kerta tuntuu, että mulle ei löydy arvostusta sen jälkeen kun oon sanonu, mitä teen.

Mie oon kaikkiin virallisiin papereihin pannu että kotiäiti jos ovat ammattia kysyneetkun olen ollut kotona pojan kanssa nyt 2 1/2 vuotta. :D Ja tämän pikkukakkosen kanssa tulen olemaan myös kotona kunnes täyttää 3vee ellei mitään ihmeitä tapahdu. Jos se on jollekulle ongelma niin se on sit sen häpeä.

Sä oot miä oikee lusmu :D ja musta taas tuntuu, et olen kamala, kun hain juuri kouluihin ja olen laittamassa syksyllä vuoden täyttävän hoitoon. Siis 10kk hän on silloin kun koulu alkaisi. Toinen on 2.5v silloin. En kehtaa sanoa kenellekään ku tuntuu et kaikki katsoo rumasti tai vähintäänkin ajattelee etten välitä lapsistani. Etenkin, kun rahan takia mun ei tarvi kouluun tai töihin mennä (mulla jo yks ammatti on). Huoh. Toisaalta tekee pahaa laittaa pieni hoitoon ja toisaalta mietin innoissani , kuinka kivaa on kun pian näkee ihmisiä ja on muutakin sisältöä kuin siivous ja lapset elämässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Sä oot miä oikee lusmu :D ja musta taas tuntuu, et olen kamala, kun hain juuri kouluihin ja olen laittamassa syksyllä vuoden täyttävän hoitoon. Siis 10kk hän on silloin kun koulu alkaisi. Toinen on 2.5v silloin. En kehtaa sanoa kenellekään ku tuntuu et kaikki katsoo rumasti tai vähintäänkin ajattelee etten välitä lapsistani. Etenkin, kun rahan takia mun ei tarvi kouluun tai töihin mennä (mulla jo yks ammatti on). Huoh. Toisaalta tekee pahaa laittaa pieni hoitoon ja toisaalta mietin innoissani , kuinka kivaa on kun pian näkee ihmisiä ja on muutakin sisältöä kuin siivous ja lapset elämässä.

Niin oon :D Nyt hain just kyllä kouluun, alkaa tuntua että vois muutakin tehdä kun seiniä kattella =) Jokainen tavallaan, ei muitten kommenteista pidä itteensä ottaa =)

Minä myös vastaisin, että hoidan kotona lapsia. Jos joku pahalla katsois, niin antaisin katsoa. Se on arvokasta työtä sekin. :wave:

on se tietty arvokasta työtä ja mulle itelle nää hetket muksujen kanssa ovat tärkeitä. Silti tunnen arvottomuutta tässä roolissa. Ja mua sapettaa ihmisten aliarviointi. Kun kotiäititittelin perusteella mulla ei odoteta olevan paljoakaan pälliä päässä. Sapettaa, kun oikeasti oon korkeesti koulutettua ja pälliäkin kyllä löytyy muussakin kuin vaipanvaihdossa. Mutta sitä moni ei siinä vaiheessa teidä kun jo mieltää mut pelkäksi vaipanvaihdon ammattilaiseksi.

Olen vastannut sen mukaan, mihin mulla milloinkin on ollut työsuhden voimassa.
Nyt vastaisin, että: "Olen myyntineuvottelija ja taloushallinnon assari, tosin tällä hetkellä hoitovapaalla lasten kanssa kotona."

Riippuu toki siitäkin, missä mielessä sitä kysytään. Mutta yleensä olen käsittänyt sen niin, että kysyjää kiinnostaa noin yleensä, mikä mun ammatti/työ on. Ja koska tämä kotiäidin pesti on vain määräaikainen, mainitsen myös sen "oikean" työni.

Jos olisin pelkästään kotiäiti, olisin sitä sitten ihan suoraan ja rehellisesti. Mutta tähän asti mulla on ollut aina työsuhde olemassa äitiys-, vanhempain-, ja hoitovapaallakin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
sanon hoitavani lapsia kotona, kyllähän noi sukulaiset mua laiskana pitää :D

Eikä teitä sitten sapeta tommonen? Hitto, pystyisinkin panemaan toisten mielipiteet taa mutta en vaan voi. Tuntuu välilllä nöyryyttävältä joutua näin vahvojen ennakkoluulojen kohteeksi kuin mitä äitinä oloon liittyy. Mulla ottaa luonnolle se kun aliarvioidaan!

muakin kaikki sukulaiset tuntuu pitävän tosi laiskana kun oon "vaan" kotona."Ei sillon vaan ku heidän lapset oli pieniä nii ollu varaa maata vaan kotona!"-ja muita yhtä fiksuja kommentteja. syksyllä kun alotin etäpiskelut niin sai jotenkin niinku puolustuksen etten mä nyt ihan vaan kotona oo...kerran yks vähän tuntemattomampi sukulainen kysy juhlissa multa et mitäs sä teet ja erehdyin siihen vastaan et mä oon kotiäitinä niin eiköös puolen sukua hyökänny paikalle sanomaan että kyllä se opiskeleekin!ettei vaan ois aatellu et oonpas mä laiska... |O

sanon että kotiäitinä/hoitovapaalla/äitiyslomalla. mulle on kyllä esim. oma äitini sanonut että hänestä ei ikinä kotiäidiksi olisi ollut, sen verran rankkaa hänen mielestään. ja mä taasen en osaisi kuvitellakaan palaavani töihin ennenkuin tuleva vauva täyttää 2-3v...

Yhteistyössä