kotiäitejä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mami

Vieras
En tarkoita siis hoitovapaalla olevia tai työttömiä vaan "puhtaasti" kotiäitejä. Kun nuorimmainen täyttää kolme haluaisin vielä että lapset voisivat olla kotihoidossa ja kerhoilla. Haaveena että pystyisin olemaan kotona kunnes ekaluokalla.
Onko jollain kokemuksia? Eläkettä ei tietenkään niiltä vuosilta kertyisi mutten tiedä mitenköhän niiden maksu sujuu muutenkaan vuosien kuluttua.
Olisi mukava kuulla kokemuksia, miten taloudellisesti pärjätään ja miten olette kokeneet muuten kotiäitinä olemisen.

Mä olin puoli vuotta, kun esikoinen aloitti koulun.
Ja aion taas olla, kun kolmonen alottaa.
(siihen asti olen kotihoidontuella)

Olen/olin säästänyt ja puoli vuotta pärjäsi hyvinkin, pidemmällä ajalla olisi saattanut tulla rahapula...

Tiukkaahan tämä tekee, mutta haluan olla lapsen/lasten kanssa kotona niin pitkään kuin suinkin mahdollista. Pahalta tuntuis viedä hoitoon :( Poika täytti toukokuussa 3v, eli vasta ensimmäinen kuukausi kun olen ilman mitään rahaa, saa nähdä miten tää kesä tästä menee. Lokakuussa on toisen lapsen laskettu aika, eli sitten alan saada taas äippärahaa. Tykkään kuitenkin tästä kotonaolosta ja lapsen kanssa touhuamisesta joten tää on meille tällä hetkellä hyvä ratkasu :)

Kotosallapa minäkin poitsun kaa oon. Ikää 1v8kk pikkukakkonen tulossa marraskuussa. Tarkotus ois jatkaa senki jälkeen kotona. Kyllä sitä pärjää jollain tapaa,toisinaan on tiukempaa, mut toisaalta on myös antoisaa seurata poitsun toilailuja.

Yhteistyössä