Kotiäinä(kö) helppoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Sori jo etukäteen avautuminen, mutta pakko koittaa jos vaikka ketutus helpottaa...

Ollaan miehen kanssa molemmat kuumetaudissa, mutta mä kotiäitinä, isä ansiotyössä, joten kävi hakemassa sairaslomaa tänään.

Ulkoilemaan ei ole paljon huvittanut mennä lasten kanssa kun vilu jo sisällä, ja niinpä leivottiin pullaa lasten kanssa ja kutsuttiin anoppi kahville. Anoppi sitten kyseli kuulumisia ja isäntä sanoi olevansa saikkella ja anoppi siihen että sitten sun pitääkin levätä paljon ja käydä päiväunilla ja vaan lekoilla sohvalla. No ihan tosi joo, mutta mä siinä niistään vieressä viimesilläni ja mun sitten pitäs hoitaa koko huusholli ja kolme lasta, kun mies vaan on sairaslomalla :o.

Mähän oon vaan kotiäiti, joka hoitaa yksin kaikki vaikka samassa taudissa ollaan. Hiukan katto anoppi ihmeen näköisesti, kun mies lähti lasten kanssa ulos (pienin hyppi seinille) ja mä jäin tekemään ruokaa. Ihana mies, anoppi tällä hetkellä ei niin in..

Tuttu tunne!!! Meillä se vaan tuppaa oleen mies vähän idiootti tässä asiassa... Viimeeks oli ite kotona lomalla terveenä ja mulla meni selkä (konttasin pahimmillaan kun ei jalat kantanu) Autto sillon vaan pyydettäessä ja en aina jaksa olla vinkumassa. Ehkä se on se naisenvaiston puute mikä tekee miehistä idiootteja ;) Siis ei pahalla, toi mies on muuten ihana välillä vähän vaan aivoton...

Ymmärsiköhän se anoppisi, että teillä ollaan sairaita. Perinteisesti kuumetaudissa maataan sängyssä tai tehdään ihan vaan pakollinen. Ei yleensä leivota eikä kutsuta vieraita. Voi siis olla, että anoppi oli vain hämmästynyt ja jos olisi tiennyt sinunkin olevan kipeä, olisi kehottanut sinuakin sänkyyn huilimaan.

Katsos kun kotiäidit ei sairasta, tai sitten sairastavat Buranan voimalla :whistle:
Silloin kun itse olin "vain kotona" ja jos mies oli saikulla, niin ei se kyllä punkassa löhönnyt vaan osallistui niin paljon kuin suinkin.
Pikaista paranemista :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Ymmärsiköhän se anoppisi, että teillä ollaan sairaita. Perinteisesti kuumetaudissa maataan sängyssä tai tehdään ihan vaan pakollinen. Ei yleensä leivota eikä kutsuta vieraita. Voi siis olla, että anoppi oli vain hämmästynyt ja jos olisi tiennyt sinunkin olevan kipeä, olisi kehottanut sinuakin sänkyyn huilimaan.

No varmasti oltaisiinkin oltu sängyssä, mutta toi meidän 2-v pitää huolen siitä, että jotain pitää tapahtua. ;). Siksi siis leivottiin ja pyydettiin anoppi kahveelle, että olis lapsilla jotain muuta tekemistä, kun katsoa, että vanhemmat makaa reporankoina sängyn pohjalalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Åsa:
Katsos kun kotiäidit ei sairasta, tai sitten sairastavat Buranan voimalla :whistle:
Silloin kun itse olin "vain kotona" ja jos mies oli saikulla, niin ei se kyllä punkassa löhönnyt vaan osallistui niin paljon kuin suinkin.
Pikaista paranemista :hug:

Ja tämäkin vielä, mies saa vetää 600 buranaa kolme kertaa päivässä, mä kattelen vieressä ja kun en voi ottaa kun olen raskaana. Mutta totta tämäkin, mehän emme sairasta kun siitä ei ole mitään virallista lappuakaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sori jo etukäteen avautuminen, mutta pakko koittaa jos vaikka ketutus helpottaa...

Ollaan miehen kanssa molemmat kuumetaudissa, mutta mä kotiäitinä, isä ansiotyössä, joten kävi hakemassa sairaslomaa tänään.

Ulkoilemaan ei ole paljon huvittanut mennä lasten kanssa kun vilu jo sisällä, ja niinpä leivottiin pullaa lasten kanssa ja kutsuttiin anoppi kahville. Anoppi sitten kyseli kuulumisia ja isäntä sanoi olevansa saikkella ja anoppi siihen että sitten sun pitääkin levätä paljon ja käydä päiväunilla ja vaan lekoilla sohvalla. No ihan tosi joo, mutta mä siinä niistään vieressä viimesilläni ja mun sitten pitäs hoitaa koko huusholli ja kolme lasta, kun mies vaan on sairaslomalla :o.

Mähän oon vaan kotiäiti, joka hoitaa yksin kaikki vaikka samassa taudissa ollaan. Hiukan katto anoppi ihmeen näköisesti, kun mies lähti lasten kanssa ulos (pienin hyppi seinille) ja mä jäin tekemään ruokaa. Ihana mies, anoppi tällä hetkellä ei niin in..

Valintakysymys, mee töihin niin saat lomaa ja lapset hoitoon. Itsekin jopa lattialla maaten aikinaan kipeenä hoidin lapsia. Lähdin töihin ja sain levätä ketarat suorina ja sairastaa, ukko vei aamulla hoitoon ja passasi illalla minutkin.
Saat kuitenkin kotityöt tehtyä päivisin, illalla ne ovat tultua edessä, ei sekään hauskaa ja lapsille vaatteet hoitoon. Töistä ei myös yleensä raski pienen syyn vuoksi jäädä pois, ainakaan tunnolliset. Siksihän siellä taudit leviää kuten tarhassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Pellervo:
Mainitsitko missään vaiheessa anopille tai miehellesi millainen olo sinulla on?

Mies kyllä tietää, anopille en erikseen maininnut, jos ei huomannut yskän puuskista tai niistämisistä.. Mutta elämä on, tosin en tässä vaiheessa halua/voi töihinkään mennä, äitiysloma alkaa pian :)

JOS SÄ OOT OIKEASTI KIPEÄ, NIIIN ETHÄN SÄ RUPEA MITÄÄN PULLAA LEIPOMAAN! Eli tosiasiassa olet vain harmissasi kun mies saa levätä ja osaa levätä kuten pitää. Ja etukäteen kantsis miettiä noi kuviot jos lisää lapsi haluaa.

No jospa meidän kuumemittari sitten valehtelee, mahdollista sekin. No ihan kuinka vaan, mites sä sitten viihdyttäisit teidän pieniä?

Kyllä mun mies osallistuu just siihen mihin minäkin, siitä ei ole kyse, ei lainkaan. Mutta unohdetaan, ollaan yhtä hiljaa kun anopin käynnilläkin. Pidetään mölyt mahassa, siitähän ollaan ylpeitä ;)

Kiitos näkemiin, meen kattoo onko ruoka jo valmista!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Pellervo:
Mainitsitko missään vaiheessa anopille tai miehellesi millainen olo sinulla on?

Mies kyllä tietää, anopille en erikseen maininnut, jos ei huomannut yskän puuskista tai niistämisistä.. Mutta elämä on, tosin en tässä vaiheessa halua/voi töihinkään mennä, äitiysloma alkaa pian :)

Juu. Anoppis ei osaa lukea ajatuksia. On se karmeeta...

Tiedän tunteen =/ Mä saan useimmiten levättyä ihan hyvin kun ei ole kun tuo pieni 4 kk tuhisija, mutta ei sitä voi kovin montaa päivää peräkkäin "ottaa lomaa" kun sitten alkaa kaikki kasaantua päälle =/ ne pyykit pitää pestä, hommat hoitaa, imuroida, moppailla, laittaa ruokaa... Kipeänä en nyt oo ollu, mutta joskus tullu valvottua. Ei saisi valittaa oloansa kun "sähän olet vaa kotona..."

Jos kotiäitinä olo on vaa kotona makaamista, niin kannattaa ehkä mennä töihin.

Sisko on nyt pari kertaa ollu aika uupunut, mutta kyllä sen silti pitää aamulla herätä, laittaa ruokaa 2 kertaa päivässä, pestä pyykkiä, leikkiä yksivuotiaan kanssa, käydä hakemassa 3 v tarhasta, syöttää yksivuotiasta 5 kertaa päivässä, kolmevuotiasta silloin tällöin. Raskausviikkoja hänellä on jo 32 ja kuulemma on liitoskipuja jonkun verran ja yöt on rikkinäisiä... Mutta jos se kipeäks tulee, niin ei noista asioista oikein voi joustaa. Mä voin auttaa jonkun verran, mutten voi kaikkea tehdä. Porskuttaa etiäpäin sitten sisulla. Jos joku sille sanois "että ku sähän olet vain kotona..." niin voisin sille laukoa pari valittua sanaa.

Onneks mulla ei oo kun tuo yksi näin toistaiseksi :)

Alkuperäinen kirjoittaja työäiti:

JOS SÄ OOT OIKEASTI KIPEÄ, NIIIN ETHÄN SÄ RUPEA MITÄÄN PULLAA LEIPOMAAN! Eli tosiasiassa olet vain harmissasi kun mies saa levätä ja osaa levätä kuten pitää. Ja etukäteen kantsis miettiä noi kuviot jos lisää lapsi haluaa.

Idiotisimia...

AP ei valittanut miehestään tai miehensä käytöksestä.

Kyllä ihminen voi olla kipeä ilman että kuolemaa tekee, ja pullan leivonta ei mitään superrasittavaa toimintaa.

Uskon, että olet ollut ihan oikeasti sairas. Mutta itse ongelmaa en ymmärrä lainkaan.

Jos olette sen verran hyvävointisia potilaita molemmat, että jaksatte ottaa vieraita vastaan, leipoa, ulkoilla lasten kanssa ja touhuta ylipäänsä normaalisti, niin olisi aika kohtuutonta olettaa, että anoppi arvaa teidän molempien olevan sairaita. Anoppihan kehotti miestäsikin lepäämään vasta kun kuuli hänen olevan sairaslomalla. Mitä tulee niistämiseen ja yskimiseen, tähän aikaan vuodesta sitä kuulee joka paikassa. Niin sitä vaan odotetaan työssäkäyvienkin hoitavan normihommat, vaikka nenä vuotaa ja yskittää.

Anoppisi ei ole ajatustenlukija. Sinä ilmeisesti toisaalta olet, kun pystyit anopin mietteet päättelemään yhden, miehesi terveydentilaan liittyvän kommentin perusteella. Ainakaan oman kertomasi mukaan hän ei sanallakaan viitannut siihen, että sinun olisi pitänyt yksin kaikki hoitaa vaikka olisit sairas.

Joskus sitä miettii, että mistä kumpuaa tämä tarve puolustella kotiäitiyttään valittamalla sen rasittavuutta. Minusta ainakin kotona olo oli helpompaa kuin nyt työssä olo. Hommat sai tehdä omaan tahtiin ja jättää tekemättä, jos siltä tuntui. Meillä myös mies osallistuu kodin töihin tarpeen mukaan. Mutta ei se tarkoita sitä, että pitäisin kotona olemista minään makailuna.

Jos tuntuu tosi väsyttävältä ja puolisosta ei ole apua, on ostettava apua ulkopuolelta. Sillä siitä pääsee.

Jos minä olen kipeänä niin en ala mitään pullaa vääntämään. Et joko ollut niin kipeä, että sänkypotilaana olisi pitänyt olla tai sitten anoppi ei ymmärtänyt tilaasi, kun kerran jaksoit leipoakin ja kutsua vielä vieraita kylään. Meillä ainakin vieraat pysyy kaukana jos olen oikeasti kipee...

Yhteistyössä