Kotiäidit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työläinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

työläinen

Vieras
Mikä hemmetti siinä on raskasta ja kiireellistä?? kertokaa,miten ihmeessä kerkeätte notkua päivät pitkät palstalla jauhamassa p*skaa jos teillä on niin kiireellistä siellä?? Kaikki ootte ylipainoisia leväperseitä jotka mussuttaa suklaata ja mähöttää koneella,penskat tekee mitä tekee paskasissa vaatteissa ja sotkusessa kämpässä,perkl!! hävetkää!!

Onko näitäkin pakko avata useampi ketju per sivu? Johan mä sen tuossa toisessa ketjussa kerroin, mitä se on. Se sitten taas kuinka kiire on, on ihan päivästä ja itsestä kiinni.

Kämppä kyllä on sotkussakin silloin ja tällöin, ja kersoilla ihan varmasti paskaiset vaatteet ainakin osan päivää.

Suklaatakin mussutan, mutta se ylipainoveikkaus meni nyt kyllä pahemman kerran pöpelikköön.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kotiäidit,säälikää heitä!! heillä on raskasta!! voi voi,täällä valitetaan ja vikistään,ite ootte osanne valinneet prkl!!

Kuka täällä nyt on valittanut ja vikissyt ja kerjännyt sääliä?
Enemmän mua säälittää mustavalkoinen, laput silmillä kulkeva ja muiden ratkaisuja ymmärtämätön, ehdottomuudessaan huvittava tapaus (tittelistä riippumatta), kuin kukaan pelkästään sen perusteella, miten on päiväohjelmansa järjestänyt :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja työläinen:
Mikä hemmetti siinä on raskasta ja kiireellistä?? kertokaa,miten ihmeessä kerkeätte notkua päivät pitkät palstalla jauhamassa p*skaa jos teillä on niin kiireellistä siellä?? Kaikki ootte ylipainoisia leväperseitä jotka mussuttaa suklaata ja mähöttää koneella,penskat tekee mitä tekee paskasissa vaatteissa ja sotkusessa kämpässä,perkl!! hävetkää!!

- en notku palstalla päivät pitkät, vain silloin tällöin, joskus enemmän joskus vähemmän, tilanteesta riippuen

- en jauha paskaa, jauhan purkkaa

- en ole ylipainoinen enkä ole koskaan ollutkaan, en edes raskaana

- perässäni ei kasva levää

- syön suklaata erittäin harvoin, yleensä vain joulunaikaan

- en tiedä mitä tarkoittaa mähöttää?

- en asu kämpässä vaan talossa joka on tarpeeksi siisti sieltä mistä pitää ollakin

- lapseni eivät ole paskaisissa vaatteissa

- en häpeä, miksi häpeäisin

Alkuperäinen kirjoittaja työläinen:

Ihan meni kuvaus muuten nappiin paitsi ettei minun perseeni ole kovin leveä mutta muuten tismalleen! Eikä tämä nyt ole mitään itseironiaa tai sarkasmia vaan ihan oikeasti sovin tuohon kuvaukseesi kuin nappi otsaan.

Oletko sä kovin tyytymätön omaan elämääsi? Sääliksi käy. Mä olen onnellinen kotona rakkaiden lasteni kanssa eikä meillä ainakaan ole kiire mihinkään. Ihana nauttia kiireettömästä arjesta kun lapset ovat niin pienen hetken pieniä. Kohta se suorittaminen heilläkin alkaa ja mulla on vuosikymmeniä aikaa tehdä töitä. Ottaisit säkin pienen irtioton arjesta niin kevenisi mieli :)

Jospa ystävällisesti lopettaisitte tuon jauhamisen. Tässä asiassa ei ole yhtään mitään epäselvää. Kotiäidin työ on erittäin tärkeää ja arvokasta työtä. Ja aivan liian aliarvostettua ja alipalkattua.

Kotiäitejäkin on toki monenlaisia.. jotkut on niitä "ei niin koti-ihmisiä". Tarkoitankin tässä kotiäidin työllä sitä, että äiti hoitaa ja huolehtii päivittäin kodista, kaupassa käynneistä, ruuista, pyykeistä ja vaatehuollosta, siivouksesta, lapsista ym. kokonaisvaltaisesti ja kunnolla. Se on erittäin tärkeää ja arvokasta työtä. Kotiäiti huolehtii samalla perheen kaikkien jäsenten hyvinvoinnista ja terveydestä, lasten kasvuun ja kehitykseen isosti vaikuttavista asioista, kodin hengestä ja viihtyvyydestä, mahdollisesti mahdollistaa perheen isän työssä käynnin kodin ulkopuolella ym. ym. ym. Työ on raskasta ja vastuu on suuri. Vielä lisävaateita tähän työhön tuo kunkin perheen oma tilanne ja olosuhteet, lasten lukumäärä ja yksilölliset tarpeet yms.

Työn vaativuudesta huolimatta uskon, että suurin osa äideistä haluaisi jäädä kotiäideiksi ainakin lasten ollessa pieniä, jos se olisi taloudellisesti mahdollista. Valitettavasti monikaan ei voi sitä tehdä juuri taloudellisista syistä. Hattua nostan kaikille kotiäideille :). Toki kodin ulkopuolisen työn, lasten ja kodin yhdistäminen on myös vaativaa, mutta siitä ei tässä ketjussa ollut kyse, joten siitä ei tämän enempää. PS. Itsekin olen äiti, välillä kodin ulkopuolella työssä käyvä ja välillä kotiäiti.. kokemusta siis on molemmista.

Just näin. Mut jos perhees on mies/isä samas taloudes, nii olettaisin hänenki tekevän jotain kodin töitä, vaikka oliski töis pääasias muualla?!! Tähän tietty vaikuttaa moni asia, mut olis se kuiteski kohtuus, ett mieski osallistuis...

taidat olla kade kun et itse ehkä kestä kotiäitiyttä. Miksi äidin pitäisi edes käydä töissä jos on pieniä lapsia. Parempi jos äiti ei heti pala loppuun vaan antaa aikaa lapsillensa! Ja ei se uhmakohtauksien kuunteleminenkaan mitään herkkua ole, sen takia varmaan moni karkaakin mieluummin työelämään karkuun lapsia!!!!

Yhteistyössä