Kotiäidit!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ruokaa,välillä pakkaseenkin,siivousta,hoidan lapsien läksyjen tarkistuksen,pyykkien pesua ja selvitystä...askaskartelemme,luemme,piirrämme,teemme metsäretkiä yms.pihan siivousta....aika ei riitä!!!!!!!

Hoidan lapsia ja kotia, opiskelen, harrastan liikuntaa, tapaan ystäviä, shoppailen, viikonloppuisin käyn jonkin verran edustustilaisuuksissa mieheni kanssa ja pyrin harrastamaan kulttuuria pari kertaa kuussa.

Tärkeimmät on lapsen hoito, hänen kanssaan leikkiminen ja ulkoilu. Lisäksi teen ruokaa, siivoan, täytän/tyhjennän tiskikonetta, pesen pyykkiä... Pojan ollessa päiväunilla keitän itselleni kahvit ja luen lehtiä ja/tai käyn netissä.
Yhtenä päivänä viikossa meillä on kerho ja tällä viikolla alkais myös muskari johon olis tarkoitus mennä. Joskus kyläillään tai joku käy meillä.

Siivoilen,pesen pyykkiä,laitan ruokaa,leivon,leikin lasten kanssa,oon lasten kanssa puistossa, istun koneella, vien ja haen esikoisen eskarista,vien ja haen tytön seurakunnan kerhosta, käyn perhekerhossa, nään muita äitejä yms....

Käyttekö paljon kavereilla tai kaverit teillä kylässä vai viihdyttekö hyvin lasten kanssa kotona? Ite olen ollut aika pitkään kotona ja välillä ahistaa oikein tosissaan ja tunnen olevani aika yksin. Varsinkin nyt kun isommalla lapsella uhmaikä ja on "jonkinverran " rasittava =). Kerhossa käydään pari kertaa viikossa. Kaipaisin seuraa ja varsinkin vanhemmalle lapselle leikkikavereita. Tässä ihan lähellä ei ole ketään. Nyt on oikeesti alkanu tuntumaan et mulla on tosi vähän kavereita ja osa on töissä päivisin.

Päivät menee vauhdilla,käyn osa-aikatyössä miehen omien vuorojen mukaan ja opiskelen samalla kotoa käsin..Mulla onkin oikein identiteettikriisi,kun en tiedä,mikä olen..kotiäiti vai..?Kotihoidontukea kuitenkin saan,että..:)

Siivoan, pyykkään, laitan ruokaa, ulkoilen lasten kanssa (satoi tai paistoi), kerhoon vientiä, leikkimistä, löhöömistä ym. ym. päivät menee tosi nopsaa :) 3 lasta -99, -04, -07

Aamu alkaa esikoisen lähettämisellä kouluun. Sitten imetän ja paijaan vauvaa, imetän ja paijaan, imetän ja paijaan =) . Siivoilen, teen ruokaa, pesen pyykkiä, tarkastan esikoisen läksyt yms.yms. Niin ja aina kun on pieni vapaahetki, istahdan koneelle nettailemaan. Joskus saatan ottaa päiväunet vauvan kanssa.

Tällä hetkellä tehdään myös remonttia ja mä aloitin tänään taas iltaopiskelut. Ja aika kuluu hirmuista vauhtia...

Tänään esim.

Herättiin, hain puita, laitoin takan tulille, virittelin aamiaista.
Lähdettiin ulos, vein hevosen tarhaan, siivottiin kimpassa talli ja ruokittiin kanat. Vauva nukahti vaunuihin ja käytiin isompien kanssa tontin rajalla metsänreunassa hakemassa ämpärillinen sieniä. (Hyvin ovat oppineet, 1v7kk : kin tietää, että punakärpässieni on "Hyhhyh" ja karvarousku on "nam" :) ).

Sisällä tunnistettiin esikoisen kanssa kirjasta vielä kaikki sienet, ryöppäsin ne, tein sienipiirakan ja kaurakeksejä, pesin pari koneellista pyykkiä, saman verran astioita ja imuroin.

Syötiin, luettiin kirjoja, pienemmät otti päikkäreitä.

Iltapäivällä mentiin uudelleen ulos, kerättiin vähän lisää sieniä, lapset järsi omenoita ja touhusivat omiaan pitkin pihaa.

Sitten tuli naapurin emäntä lapsineen, autoin tietokoneen kanssa ja muksut leikki keskenään. Kahviteltiin, höpöteltiin ja syötiin sienipiirakkaa.

Palstailemaan olen ehtinyt aina välillä, ja vartin torkuin itsekin sohvalla aamupäivällä.

Siinähän sitä jo olikin, mies tuli töistä ja normi-iltapuuhissa on mennyt loppuaika.

Ihan tavallinen päivä, ei tässä ole aika pitkäksi käynyt...

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Tänään esim.

Herättiin, hain puita, laitoin takan tulille, virittelin aamiaista.
Lähdettiin ulos, vein hevosen tarhaan, siivottiin kimpassa talli ja ruokittiin kanat. Vauva nukahti vaunuihin ja käytiin isompien kanssa tontin rajalla metsänreunassa hakemassa ämpärillinen sieniä. (Hyvin ovat oppineet, 1v7kk : kin tietää, että punakärpässieni on "Hyhhyh" ja karvarousku on "nam" :) ).

Sisällä tunnistettiin esikoisen kanssa kirjasta vielä kaikki sienet, ryöppäsin ne, tein sienipiirakan ja kaurakeksejä, pesin pari koneellista pyykkiä, saman verran astioita ja imuroin.

Syötiin, luettiin kirjoja, pienemmät otti päikkäreitä.

Iltapäivällä mentiin uudelleen ulos, kerättiin vähän lisää sieniä, lapset järsi omenoita ja touhusivat omiaan pitkin pihaa.

Sitten tuli naapurin emäntä lapsineen, autoin tietokoneen kanssa ja muksut leikki keskenään. Kahviteltiin, höpöteltiin ja syötiin sienipiirakkaa.

Palstailemaan olen ehtinyt aina välillä, ja vartin torkuin itsekin sohvalla aamupäivällä.

Siinähän sitä jo olikin, mies tuli töistä ja normi-iltapuuhissa on mennyt loppuaika.

Ihan tavallinen päivä, ei tässä ole aika pitkäksi käynyt...

Kuulostaa ihanalta!!!

Alkuperäinen kirjoittaja .:
mun blaablaa...

Kuulostaa ihanalta!!!

Täytyy myöntää, on tää useimmiten :D

Toki on välillä sitten kerhopäiviä, niitä päiviä kun kyläillään ja käydään kaupassa jne.
Ja n. 2 pvä kuussa mummu hoitaa lapsia, että pääsen kouluun.

Mutta tää nyt oli aika perus kotipäivä.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
mun blaablaa...

Kuulostaa ihanalta!!!

Täytyy myöntää, on tää useimmiten :D

Toki on välillä sitten kerhopäiviä, niitä päiviä kun kyläillään ja käydään kaupassa jne.
Ja n. 2 pvä kuussa mummu hoitaa lapsia, että pääsen kouluun.

Mutta tää nyt oli aika perus kotipäivä.

Missä päin sieniä jo löytyy? Täällä Turun seudulla ei ainakaan viikko sitten vielä ollut mitään sellaisissa paikoissa missä normaalisti on. Entä miten käytännössä 1v 7 kk pärjää metsässä? Meillä 3v ja kohta 1,5v jotka haluaisin myös sienimetsään mutta jännittää että miten tuo kuopus siellä pärjää.

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Aamu alkaa esikoisen lähettämisellä kouluun. Sitten imetän ja paijaan vauvaa, imetän ja paijaan, imetän ja paijaan =) . Siivoilen, teen ruokaa, pesen pyykkiä, tarkastan esikoisen läksyt yms.yms. Niin ja aina kun on pieni vapaahetki, istahdan koneelle nettailemaan. Joskus saatan ottaa päiväunet vauvan kanssa.

Tällä hetkellä tehdään myös remonttia ja mä aloitin tänään taas iltaopiskelut. Ja aika kuluu hirmuista vauhtia...

Sun elämä on kuin mun elämä :D

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Missä päin sieniä jo löytyy? Täällä Turun seudulla ei ainakaan viikko sitten vielä ollut mitään sellaisissa paikoissa missä normaalisti on. Entä miten käytännössä 1v 7 kk pärjää metsässä? Meillä 3v ja kohta 1,5v jotka haluaisin myös sienimetsään mutta jännittää että miten tuo kuopus siellä pärjää.

Aika etelässä ollaan, vähän Lahdesta alaspäin. Kolme viikkoa suurinpiirtein on sienestetty, ensin oli tatteja, nyt on pari päivää ollut varsinkin karvarouskuja ihan hirveesti.

1v7kk pärjää ihan hienosti, tosin meillä on hyvin noi metsät kun suoraan tallin kulmalta lähtee vanha traktoritie, jota olen hevosen kanssa maastoillessa onnistunut pitämään vähän auki, ettei ole ihan umpeen kasvanut.
Syvälle metsään en noiden kanssa edes mene, ihan tossa tontin kulmalla katselen helppokulkuisia paikkoja (lyhyt matka kotiinkin jos alkaa väsyttää tai nälkä tms.). Kun täällä niitä sieniä on tosiaan ollut niin hyvin ettei pitkälle tartte tarpoa.

Tuo on myös juossut jo 10 kuisesta, ja on monissa paikoissa ja asioissa ketterämpi kun kohta 5v. isosiskonsa, siksi en ole edes sen kummemmin pohtinut asiaa, se vaan on kulkenut mukana :D

En mitään, lähinnä laiskottelen. Jos viitsin yleensä nousta aamulla sängystä, niin puen, pesen, kannan, niistän, pyyhin pyllyjä, toimin erotuomarina, kuuntelen kolmea tarinaa yhtäaikaa, pyyhin kaatuneita mehuja, laitan ruokia jotka vaihtelevasti saa kommentteja "hyi, on pahaa/mulle ei riittäny/toi sai enemmän/miksei oo jälkiruokaa", en ehdi juoda kahvia lämpimänä, yritän keksiä virikkeellistä toimintaa ettei kaaos aivan valtaisi lastenhuonetta, uloslähtiessä raastan vaatteita päälle, välillä samalle lapselle useaan otteeseen, ennen kuin uskoo että takki päälle ja kengät jalkaan. Viitsiessäni vaihdan myös muutaman vaipan ja suihkuttelen pissavahingot, vahdinvahdinvahdin yksvuotiasta. Ulkona käydään aina niin rattoisassa perhepuistossa.Kaupassakäynti on päivän huippuhetki. Joskus katselen kaaosta ja ehkä siivoankin. Usein nautiskelen kylmää maitokahvia, surffailen netissä ja odotan miestä kotiin. Yöllä herään normaalisti 2-3 kertaan niitä pissareissuja ja tuttijuttuja hoitelemaan. Mutta jotain tässä kotiäitiydessä on, kun ei malta vielä töihinkään lähteä :o).

Aamulla esikoinen kouluun, aamupala pienimmälle ja itselle, pyykkikone pyöriin, tiskikone pyöriin, eläimille ruokaa, ulos. Ulkona lenkkeilyä, leikkipuistossa käyntiä, pihahommia, puuhommia, puitten kantoa sisälle. Ruuan laittoon (joskus laitan ruuan jo ennen uloslähtöä, jotta se sit valmistuu uunissa sillä aikaa kun me ulkoillaan ). Syömään, kuopus päiväunille, siivoilua, esikoinen koulusta. Yhteistä touhuamista... Ulkoilua...Leipomista..
Illalla saunaan, syömistä, telkun katsomista ja nukkumaan. Niin ja lämmittämistä piisaa joka päivälle! Meillä lämmitetään ainoastaan puilla, ja talosta löytyy 4 tulipesää+sauna, joten lämmittämistä piisaa;)
Meillä on joka päivä suunnilleen samanlainen rytmi. Pari kertaa viikossa meillä on aamupäivisin jotain ohjelmaa (perhekahvila, muskari ).
Käyn tekemässä yövuoroja ja niinä aamuina mummi laittaa esikoisen kouluun ja kuopuksen haen heti kotiin, kun tulen töistä. Silloin meillä alkaa aamu aikasemmin, koska olen kotona n.7.30 ja normi aamu meillä alkaa 8 jälkeen.
:)
Silloin, kun mies on kotona, niin arkemme on vähän erilaista. (mies viikot töissä kaukana )
Palstailen tietty hommien lomassa. ;) Tosin tänä päivänä olen palstaillut ennätys paljon... Tänään oli jotenki tylsä päivä :ashamed:

ps. Täällä on myös muuten ennätysmäärä karvarouskuja tänä vuonna! :p

Yhteistyössä