Kotiäidit!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yks kotiäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yks kotiäiti

Vieras
Käyttekö joka päivä tai useasti viikossa jossain esim. kerhoissa, kavereilla ym.? Mulla palaa ihan hermo 5v:n kanssa kun ei tee muutakun hilluu eikä osaa oikein leikkiä itekseen. Kiusaa vaan kokoajan pikkusiskoa ja hilluu,hilluu ja hilluu eikä tee mitään. Todella rasittavaa! Kerran viikossa vaan on kerho 3 tuntia. Tässä ihan lähellä ei ole mitään kerhoja ym. vaan pitää aina autolla lähteä jos johonkin menee eikä joka päivä jaksa olla menossa mihinkään. Kavereita on aika vähän,asuu sitte kauempana. Onneksi ens vuonna menee eskariin, on jotain mielenkiintoista tekemistä ja kavereita. Mut antakaa neuvoja mitä tekemistä keksis et pojalla ei ois niin tylsää jonka takia sitte vaan riehuu ja kiusaa siskoa joka vasta 1v eli ei vielä ole oikein leikkikaveriksi ja joka viihtyy oikein hyvin itekseen omien lelujen kanssa.

Meiän esikoinen käy srk kerhossa kerran viikossa 3h kerrallaan.. molemmat tytöt käyvät yhdessä kaupungin leikkikenttätoiminnassa, se on kanssa kerran viikossa 3 tuntia.. tämän lisäksi me käydään vielä perhekerhossa 2 tuntia viikossa.. enkä mä ole edes kotiäiti.. :D

Niin ja lapset ovat 4v ja 2½v..

Meillä vajaa 4-v aloitti tarhan ja kuopus käy mun kanssa kerhossa kerran viikossa. Käydään joka päivä puistossa+omassa pihassa leikkiminen. Tehdään metsäretkiä ja käydään kavereiden luona leikkimässä (ja me äidit saadaan parantaa maailmaa kahvikupposen ääressä ;)
Saattais olla teidän tapauksessa hyvä olla tuo kerho useammin, kun on jo niin iso, että kaipaa varmaan jo kaveriseuraa ja ohjattua toimintaa. Sillä on varmaan aika tylsää kotona?

Vuosi sitte kerho oli kaks kertaa viikossa ja 4 tuntia mut nyt ei ole kun sen kerran ja 3 tuntia. Tarhaan en pysty viemään koska ei ole taloudellisesti mahdollista koska ensinnäkin sehän maksaa ja sit lähtis kai se sisarkorotus pois jos on kunnallisessa ja meille jo 50? kuussa on iso raha jota tarvitaan. Tylsää sillä varmasti kotona on.

Kyllä tuolle kohta 4-vuotiaalle pitää koko ajan olla ohjelmaa. SIis joko kotona minä keksin tai mennään jonnekin. On tosin 2-3 päivää viikossa päiväkodissa, onneksi, on niin seurallinen. Sitten käydään avoimessa päiväkodissa, puistossa, kaverilla.

Niin ja tässä ihan lähellä ei ole mitään,kerho jossa käy on 8km:n päässä. Muskari vois olla yks missä vois käydä. Täytyy katsoa miten niitä on. Iltapäivät on kiva olla kotona koska iskä on silloin kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja yks kotiäiti:
Käyttekö joka päivä tai useasti viikossa jossain esim. kerhoissa, kavereilla ym.? Mulla palaa ihan hermo 5v:n kanssa kun ei tee muutakun hilluu eikä osaa oikein leikkiä itekseen. Kiusaa vaan kokoajan pikkusiskoa ja hilluu,hilluu ja hilluu eikä tee mitään. Todella rasittavaa! Kerran viikossa vaan on kerho 3 tuntia. Tässä ihan lähellä ei ole mitään kerhoja ym. vaan pitää aina autolla lähteä jos johonkin menee eikä joka päivä jaksa olla menossa mihinkään. Kavereita on aika vähän,asuu sitte kauempana. Onneksi ens vuonna menee eskariin, on jotain mielenkiintoista tekemistä ja kavereita. Mut antakaa neuvoja mitä tekemistä keksis et pojalla ei ois niin tylsää jonka takia sitte vaan riehuu ja kiusaa siskoa joka vasta 1v eli ei vielä ole oikein leikkikaveriksi ja joka viihtyy oikein hyvin itekseen omien lelujen kanssa.

Ei tuon ikäinen voi/osaa yksinkään olla. Sun pitää tehdä sitä mitä kerhotädit tekee (askartele, leivo jne pojan kanssa). Tai etsit seuraa lapselle jos et itse jaksa.

Meillä oli viime talven sama juttu. Nyt tyttö aloitti eskarin ja menee paljon paremmin.
Voisitko järjestää kotona "eskarin". Jotain tehtäviä ja askartelua itelle jemmaan mitä voi sitten antaa kun alkaa se kitinä.
Ja sit tietenki omien voimien mukaan kyläilette ym. Kyllä meillä saatto tyttö murjottaa puoli päivää jos ei lähdetty mihinkään, mutta ei se aina onnistu kun lapsi haluaa. Jonkin verran sit tehtiin kaverin kans niin et meiän tyttö meni aamupäiväksi sinne ja toisena päivänä heidän lapsi tuli meille.

Yhteistyössä