Kotiäidit vastaan työssäkäyvät, MUTTA mihin kastiin kuuluu äiti joka tekee työtä kotona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aamuäree
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aamuäree

Aktiivinen jäsen
10.04.2007
48 565
16
38
Etelä-Pohjanmaa
Vaikka se perhepäivähoitaja?
Hänhän on kotiäiti, saa siitä vain hiukan paremman palkan kuin 'vain' tavallinen kotiäiti?

:xmas: mä olen ymmällä tästä ainaisesta vääntämisestä, kumpi on parempi.

Siis töissäkäyvä äiti maksaa siitä että lapsi on sillä perhepäivähoitajalla kodinomaisessa ympäristössä.

Tämä oli esimerkki joka ensimmäisenä tuli mieleen, mutta on paljon muitakin äitejä jotka tekee töitä kotona.

Ollaanko me sitten jotenkin hyviä kummastakin näkökulmasta katsottuna? :D

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:

Ei, vaan superpaskoja. Ei hoideta kunnolla työtä eikä lapsia kun toinen häiritsee toista koko ajan.

Näin sen on pakko mennä, ainakin jos palstalta kysyy.

Mä olen ihan extrasuperpaska. Teen muualla töitä viikonloput ja 2-3 iltaa. Kotona teen töitä kun muksut "antaa" tehdä.
Ja sitten tienaan viellä vähän taskurahaa vuokramaalla vieraille noita tallin nurkkia. Sen pyörittämiseen mukulat joutuu lisäksi vähän osallistumaan, halusivat tai eivät ( =käytännössä siis pakotan ne ulkoilemaan kelillä kuin kelillä vähintään puoli tuntia, että saan tallihommat tehtyä.).

ööh... mää olen yh, teen päiväduunia + tätä sivuduunia, lisäksi hoidan lapseni, kodin, eläimet jne. Lisäksi mulla on jalka kohta paketissa ja silti pitää hoitaa lapset jne.
Olenko mä sit superäiti?

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:

Ei, vaan superpaskoja. Ei hoideta kunnolla työtä eikä lapsia kun toinen häiritsee toista koko ajan.

Näin sen on pakko mennä, ainakin jos palstalta kysyy.

Mä olen ihan extrasuperpaska. Teen muualla töitä viikonloput ja 2-3 iltaa. Kotona teen töitä kun muksut "antaa" tehdä.
Ja sitten tienaan viellä vähän taskurahaa vuokramaalla vieraille noita tallin nurkkia. Sen pyörittämiseen mukulat joutuu lisäksi vähän osallistumaan, halusivat tai eivät ( =käytännössä siis pakotan ne ulkoilemaan kelillä kuin kelillä vähintään puoli tuntia, että saan tallihommat tehtyä.).

Mä en ole enää kotiäiti, vaan muksut on päiväkodissa, mutta teen 40-tuntista työviikkoa ja lisäksi oman firman jutut sitten iltaisin ja öisin, työllistää useemman tunnin viikossa kuitenkin. Mutta mä oon työnarkki, ehkä enemmän kuin äiti...

Yhteistyössä