Kotiäidit - millä motivoidutte huonona päivänä?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "evVk"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"evVk"

Vieras
..jos tuntuu vaan että tahmea ja pitkä päivä, eikä oikein taho jaksaa. Millä motivoitte itseänne vetämään päivän läpi?

Miulla kolme lasta, mies ei koko päivänä kotona, ystäviä ei onnistunut tälle päivälle löytää seuraksi.. Vähän ankea fiilis. Mikä teillä auttaa?!

Hei onkohan tuolla suklaakeksiä..pitääpä penkoa. Ulkoilu tulee "pakostakin" kun haen yhden kerhosta, se piristää kyllä vähän mutta iltapäivä/ilta tuntuu silti melko pitkältä.

Siis onko sulla heti ankeaa jos ei ole aikuista seuraa? Jos niin ehkä sun pitäis opetella olemaan ensi ihan itekses.

Noin muuten jos mä en meinaa jaksaa niin meen siitämistä aita on matalin. Löhöilen sohvalla ja käsken tenavien touhuta omiansa, teen helppoa ruokaa, nukun kun lapset on päikkäreillä. Ja herkuthan ny piristää aina.

Siis onko sulla heti ankeaa jos ei ole aikuista seuraa? Jos niin ehkä sun pitäis opetella olemaan ensi ihan itekses.

Noin muuten jos mä en meinaa jaksaa niin meen siitämistä aita on matalin. Löhöilen sohvalla ja käsken tenavien touhuta omiansa, teen helppoa ruokaa, nukun kun lapset on päikkäreillä. Ja herkuthan ny piristää aina.

Hah, ei ole heti ankeaa jos ei ole aikuista seuraa, en ollenkaan oleta että jonkun pitäisi minua olla aina viihdyttämässä. Vaikka otetaan kyllä sellaisiakin ihmisiä vastaan jos joku haluaa ilmottautua? :D
Kysyin vain että mitä te teettei SILLOIN kun on huonompi päivä? Oletan että sellaisia tulee myös ihmisille jotka osaamme olla myös yksin?

Mulle pihahommat on henkireikä käväällä. :) Tai jos on huonompi keli, leivon jotain. Soitan pitkän puhelun jollekkin. Herkuttelun tielle ei kannata tylsyyden takia lähtä, sehän ei ole kuin hetken ilo!!

Aurinkoista päivää sinnekkin! :)

Mä edelleen hehkutan mun mp3sta :D
Nappi toiseen korvaan, toisella kuulee hyvin, mitä muksu puuhaa. Helpottaa välittömästi. Mulla.
Ja ulos vaan vaikka väkisin, vähän saadaan ilmaa ja etäisyyttä niin on helpompaa :snotty:

[QUOTE="vieras";28414421]Pakko sanoa tähän väliin kotiäitien yleensä työäideille heittämä lause; miksi teit lapsia, jos et jaksa niiden kanssa olla? ;)[/QUOTE]

Ihanaa että tämäkin kommentti tuli, mie niin arvasin että sitä kysytään! :D
..nii-in, pääasiassahan tämä on mukavaa, mutta onko olemassa ammattia/elämäntilannetta jossa ei JOSKUS tulisi vähän huonompi päivä? :)

Hei tuo nappi korvaan on ihan mahtava idea, pitääpäs kokeilla! Musiikki varmasti toimii.

Miusta on jotenkin huvittavaa että näitä paheksuvia kommenteja tulee tällaisenkiin aloitukseen, ihan kuin olisin ainoa ihminen maailmassa jolla on vähän huonompiakin päiviä? Vai eikö sitä täällä vaan saa sanoa ääneen, kun sitten on heti onneton elämässään ja haluaa vaan lapsistaan eroon? :D

Todennäköisesti huomenna taas jaksan oikeinkin hyvin, mutta ihanaa saada ideoita millä tuoda vähän aurinkoa päiväänsä kun tuntuu että ei oikein luista :) Hienoa että teitä on muitakin! <3

En ole enää kotona, mutta muistan kyllä elävästi ne päivät jotka matelivat sekunti kerrallaan...koita keksiä jotain erikoisempaa projektia. Istutatte jotain siemeniä, ja loppupäivä meneekin jälkiä siivotessa. Menette ravintolaan syömään, tai katsomaan jotain nähtävyyttä lähistöllä eväiden kanssa. Jotain KIVAA :)
Meillä myös pidetään usein "juhlia", eli syödään vaikka pähkinöitä ja rusinoita olkkariin tehdyssä majassa tms.

Ärsyttäviä nämä ilkeät kommentit.

Mä ainakin rehellisesti sanon, että USEINKIN oli todella tylsää lasten kanssa kotona. Hyvin harvoin oli ketään aikuista seuraa, lapsiperheitäkään ei asunut lähimaillakaan. Lähin puisto 2 km päässä ja vauva oli vaativa ja lähestulkoon tauotta itkeskelevä. Nyt odotan kolmatta, ja joudun taas kohta jäämään kotiin. Kyllä hirvittää.

Ja kyllä, silti olen lapseni halunnut ja heistä nykyään kovasti nautin kun molemmilla on jo ikää vähän enemmän (5 & 3). Mulle se päivät pitkät kotona oleminen vaan on tuskaa. Sitten kun lapset kasvaa, helpottaa kummasti. :)

Varsinaiseen kysymykseen en osaa ap vinkkejä antaa.. usein me sitten vaan luettiin kirjaa/ maalattiin veisväreillä, leivottiin pannaria.. Jos ei muuta niin videot pyörimään ja itse vaikkapa lukemaan naistenlehtiä.

[QUOTE="vieras";28414602]Ärsyttäviä nämä ilkeät kommentit.

Mä ainakin rehellisesti sanon, että USEINKIN oli todella tylsää lasten kanssa kotona. Hyvin harvoin oli ketään aikuista seuraa, lapsiperheitäkään ei asunut lähimaillakaan. Lähin puisto 2 km päässä ja vauva oli vaativa ja lähestulkoon tauotta itkeskelevä. Nyt odotan kolmatta, ja joudun taas kohta jäämään kotiin. Kyllä hirvittää.

Ja kyllä, silti olen lapseni halunnut ja heistä nykyään kovasti nautin kun molemmilla on jo ikää vähän enemmän (5 & 3). Mulle se päivät pitkät kotona oleminen vaan on tuskaa. Sitten kun lapset kasvaa, helpottaa kummasti. :)

Varsinaiseen kysymykseen en osaa ap vinkkejä antaa.. usein me sitten vaan luettiin kirjaa/ maalattiin veisväreillä, leivottiin pannaria.. Jos ei muuta niin videot pyörimään ja itse vaikkapa lukemaan naistenlehtiä.[/QUOTE]

Tästä herää kysymys miksi et ole töissä kun sun lapset jo noin isoja??
Kiva varmaan isommankin mennä eskariin ihan vaan kotona elämisen pohjin.. Voi o lla himpun ulkopuolinen olo..

Mä niiiiin ymmärrän sua AP!!!! Varsinkin silloin kun joku lapsista on kipeä ja mies koko päivän töissä ja väsymys painaa on tosi vaikea selvitä päivästä kunnialla. Ja ihan varmasti näitä nihkeitä päiviä tulee kaikille!!

Meillä vauva nuhassa, mies töissä, ulkona sataa räntää, ite en oo nukkunu viikkoon...!! Tuu AP meille viihdyttään meitä! :D

Mä luulen et meillä tänään rakennellaan majoja, leivotaan ja läärätään vedellä.. :)

[QUOTE="Vieras";28414657]Tästä herää kysymys miksi et ole töissä kun sun lapset jo noin isoja??
Kiva varmaan isommankin mennä eskariin ihan vaan kotona elämisen pohjin.. Voi o lla himpun ulkopuolinen olo..[/QUOTE]

Ootko sokea? Sehän kirjoitti, että kohta joutuu jäämään kotiin, kun uusi lapsi syntyy?

Mä teen jotain kivaa, mistä tykkään. Luen, ompelen, tuunaan jotain pientä tms. Mitä nyt sitten milloinkin tekee mieli puuhata :)

Onkohan mun lapsissa jotain vikaa, kun tämä ei ole kovin itsestäänselvästi toteutettavissa oleva vaihtoehto :D

Tänä aamuna lykkäsin nuorimman sormivärien kanssa pesuhuoneeseen kerniliinalle ja istuin itse vieressä lukemassa tätä palstaa. Ei tarvinnut motivoitua. Ja nyt kun tämä palsta alkaa jo tympiä, olenkin aika motivoitunut keittiön siivoamiseen!

Mä teen jotain kivaa, mistä tykkään. Luen, ompelen, tuunaan jotain pientä tms. Mitä nyt sitten milloinkin tekee mieli puuhata :)

Mitä ne lapset tekee sillä aikaa?

Mulla ainakin nuo pitkäpiimäpäivät oli just silloin, kun lapset oli vielä niin pieniä/toinen oli vauva, että ei ollut mitään omaa puuhailua koko päivän aikana, vaan jompi kumpi tai molemmat oli aikuista vailla ihan koko hereilläoloajan. Nyt on eri asia kun isompi voi jo ulkoilla välillä omien kavereidensa kanssa ja pienempikin viihtyy hetken omissa puuhissaan.

[QUOTE="vieras";28414682]Onkohan mun lapsissa jotain vikaa, kun tämä ei ole kovin itsestäänselvästi toteutettavissa oleva vaihtoehto :D

Tänä aamuna lykkäsin nuorimman sormivärien kanssa pesuhuoneeseen kerniliinalle ja istuin itse vieressä lukemassa tätä palstaa. Ei tarvinnut motivoitua. Ja nyt kun tämä palsta alkaa jo tympiä, olenkin aika motivoitunut keittiön siivoamiseen![/QUOTE]

:D No mutta siinä missä sä istut lukemassa palstaa, mä istun lukemassa kirjaa :) Tai maalaan siinä lapsen vieressä tuolia, eli tuunaan niitä omiani, kun lapsi puuhaa sormivärien kanssa :)

[QUOTE="Jenis";28414689]Mitä ne lapset tekee sillä aikaa?

Mulla ainakin nuo pitkäpiimäpäivät oli just silloin, kun lapset oli vielä niin pieniä/toinen oli vauva, että ei ollut mitään omaa puuhailua koko päivän aikana, vaan jompi kumpi tai molemmat oli aikuista vailla ihan koko hereilläoloajan. Nyt on eri asia kun isompi voi jo ulkoilla välillä omien kavereidensa kanssa ja pienempikin viihtyy hetken omissa puuhissaan.[/QUOTE]

Milloin mitäkin. Yleensä leikkivät omassa huoneessaan, tai sitten piirtävät keittiön pöydänääressä. Mä voin ihan rauhassa istuskella läppäri tai kirja kädessä jos lapset on leikkimässä omassa huoneessaan...tai voin vaikka ommella. Jos nikkaroin ulkona, niin lapset piirtää keittiön pöydänääressä, jolloin mulla on heihin näköyhteys. Tai ovat ulkona mukana, omissa leikeissään.

Mulla ei juuri nyt ole vauvaa, mutta kohta on. Sitten taas pitää keksiä kuvioita vähän uusiksi :)

Jos mulla on huono päivä, niin yleensä alan tehdä jotain tylsää asiaa: sitten kun sen on tehnyt niin tulee tosi hyvä mieli siitä että tulipahan nyt tuokin tehtyä =)

esim: Laitan lapset kylpyyn ja pesen siinä samalla saunan ja kylppärin. Siivoan vaatekaapeista pieniksi käyneet vaatteet ja laitan seuraavaa kokoa tai kesävaatteita tilalle, lapset saa leikkiä niillä poistettavilla siinä ohessa. Jos lapset viihtyy keskenään niin voi pestä vessat, tai roskakaapin, tai tuulikaapin lattian (meillä myös lapset tykkää saada luutun käteen ja hinkata laattalattiaa puhtaaksi ruutu kerrallaan). Jos lapset kärttyisiä, niin luetaan kirjoja, vaikka niitä opettavaisia metsä- tai lintukirjoja jotka ei mua niin paljon sit kiinnosta.

[QUOTE="vieras";28414722]Jos mulla on huono päivä, niin yleensä alan tehdä jotain tylsää asiaa: sitten kun sen on tehnyt niin tulee tosi hyvä mieli siitä että tulipahan nyt tuokin tehtyä =)

esim: Laitan lapset kylpyyn ja pesen siinä samalla saunan ja kylppärin. Siivoan vaatekaapeista pieniksi käyneet vaatteet ja laitan seuraavaa kokoa tai kesävaatteita tilalle, lapset saa leikkiä niillä poistettavilla siinä ohessa. Jos lapset viihtyy keskenään niin voi pestä vessat, tai roskakaapin, tai tuulikaapin lattian (meillä myös lapset tykkää saada luutun käteen ja hinkata laattalattiaa puhtaaksi ruutu kerrallaan). Jos lapset kärttyisiä, niin luetaan kirjoja, vaikka niitä opettavaisia metsä- tai lintukirjoja jotka ei mua niin paljon sit kiinnosta.[/QUOTE]

eikö tämä ole vähän kurjuuden maksimointia? :D

Yhteistyössä