kotiäidit,kysymyksiä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Poika kohta 4v ja tyttö n.2kk. Poika herää yleensä kahdeksan maissa ja siihen herään. Tyttö yleensä jatkaa vielä uniaan. :) Syödään aamupalaa, siivotaan ja käydään ulkona tai sit touhutaan jotain sisällä. Tänään on esim. piirretty ja katsottu fröbelin palikoita kun on niin sateista. Niin ja tyttöä heräilen tietysti yöllä kolmisen kertaa syöttelemään. :) <br><br>

Aamuvirkkuja ollaan. Itse en koskaan osaa nukkua pitempään, vaikka olisi mahdollisuus, vaan tikkana ylös viimeistään klo 7. Lapset 4v ja 1v9kk nukkuvat max 7.30. Itse tykkään heti aamusta laitella ruoan, jos ei ole eilistä(mitä usein on), koska yleensä 9maissa jo ollaan ulkona, kaupungilla, kerhoon menossa tms. Tykkään että ruoka on valmiina ja paikat siistinä, kun sisälle tullaan joskus11-12 välillä.

Klo 7 herää pienin ja isommat ennen 8. Aamupuuro, leikkiä, pihalle, pienin nukkuu, ruokaa, leikkiä +siivousta ruan aloitus sitä mukaan ku mä siivoan niin pojat sotkee. Pyykkiä, koiran k.usetusta vaikka mitä ja välillä tietty pitää istahtaa koneelle. Pienin nukkuu taas iltapäivällä. Mä tällä hetkellä joudun tehdä kaiken yhdellä kädellä ku tuo pienin kitisee joko korviansa tai hampaita. Niin ja nyt toi vanhin on uimakoulus joten sitä viedään aamupäivästä sinne. Sillä välin mä käyn kahen pienimmän kaas kaupas ja muilla asioilla. Kyllä mä tekemistä keksin.

6.30 kuopus 1v3kk herättää
7.00 aamupala, vaatteet
8.00 käyn suihkussa ja meikkaan joka aamu
-lapset häärii kaksin ja mä siistin paikkoja, petaan pedit yms
-jos ei ole lounas valmiina teen sen tässä vaiheessa

9.30 ulos
------
11.30 sisälle ja ruoka

Olen iltaihmisiä, joten aamut on meillä verkkaisia =)

No meillä pienempi heräilee kuuden pintaan, tullaan alas syödään vaihdetaan vaippa + vaatteet, Isompi 2vee heräilee siinä 7.00-7.30 syö, samat toimet.. katotaan piirrettyjä leikitään ja ulkoillaan jos sää sallii.. b

Herään 7 aikaan. Nuorimmat lapset 10 aikoihin.
Syömme aamupalan ja sitten leikkimistä yms... ulos yleensä 12-13 aikoihin ja sisälle 15 aikoihin.
Sitten jotain välipalaa.
Ulkoilua uudestaan tai sisällä leikkimistä.
Ruoan laitan joskus 17-18.
Sitten iltapala on 21 aikoihin ja lapset menevät sen jälkeen nukkumaan.
Ai niin lapset on 13vee, 4vee ja 3vee.<br><br>

Herään yleensä ekan kerran 5.45 jos mies menee aamuvuoroon töihin (niinkuin yleensä menee) ja laitan sille aamupalaa ja eväät. Meen takasin nukkuu noin puolessa tunnissa ja tyttö 2v. herätttää yleensä kutittamal n. 7.00-7.30. Sit syödään aamupalaa, puetaan, järkkäillään kotia. Minä katson telkkaria 9.15-10.40 ja tyttö silloin piirtää, katsoo teletappeja tai puuhaa omia. Sit mennään ulos tai kauppaan. Noin 11.30-12.00 tullaan sisään ja likka syö ruokaa ja käy päikkäreille.

Tyttö 13kk herää n. klo 9.00 ja minä samaan aikaa jos en oo heränny itekseen jo aikasemmin.
Aamupala, kotiaskareita, tytön kans touhutaan sisällä tai ulkona
n. klo 11.30 tyttö syö ruoan ja menee päiväunille.
Siinähän tuo aamu meneeki.

Lapset ovat iältään 2-vuotta - 13-vuotta. Herätään noin 6.30, kun pienimmät herättävät. Yleensä syödään ensin aamupala, ehkä vähän siivoillaan tai käyn koneella. Sitten ulkoillaan ja taas syödään...Sitä rataa...

Minä herään neljältä, lapset kuuden aikaan, lapset leikkii/katsoo telkkaria tunnin verran, sitten aamupesut ja aamupala. Mies lähtee töihin 7.45 ja me lasten kanssa järjestellään koti kuntoon, pestään pyykit ja valmistetaan ruoka. Sitten ulos yheksän aikaan, ja sisälle viimeistään 11.30 ja syödään ja sitten nuorempi menee päikkäreille.

Päikkäreiden jälkeen joko ukoillaan/käydään kylässä/ kaupassa, milloin mitäkin... Iltatoimet aloitetaan 18.30, iltasatu luetaan 19.30 ja 20 ollaan unten mailla!

Aiemmin olen herännyt 6-7 aikaan kuten tyttökin, nyt viikon ajan hän on nukkunut pitkään ja valitettavasti myös minäkin (tosi tylsää herätä yhdeksältä, kun on mennyt jo monta tuntia "hukkaan") Toivon, että päästäs taas tuohon 6-7 aikaan heräämiseen.

Enivei, aamulla ylös, aamutoimet ja aamupala, lenkille/ulkoilemaan, sisälle tekemään ruoka ja syömään, yleensä siinä aamupäivällä on touhu/leikkiaikaakin rutkasti, tyttö unille puolen päivän aikaan ja äiti koneelle :D ..jos aamu venyy pitkään, teen omat ruoat vasta tytön päikkärien jälkeen. Sitten leipoillaan jos jaksetaan ja ylläpitosiivoillaan yms. kotipuuhaa.

Yhteistyössä