Kotiäidit, kertokaa teidän päivärytmeistä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "odottaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
8 aamupala, 9.30 kerho, 11.30 ruoka 12.30 päikkärit, 14.00 välipala, 14.30 ulos, 17.00 ruoka, sisällä oleilua, lukemista, leikkimistä yms ja mies touhuaa yms. 19.30 iltapala 20.00 nukkumaan

Täältä pesee: aamulla herätys klo 9 -> aamupuuro ja vaatteiden vaihto -> leikkiä ->lounas klo 12 -> ulos, (nyt kun poika 9kk nukkuu vaunuissa vielä niin ulkoillaan päiväuniaikaan) sisälle klo 14 (ei nuku koko aikaa, vain n. 30min) -> välipala klo 15 -> ulos, tunnin päiväunet klo 16 -> klo 17 sisälle syömään ja tekemään aikuisille ruokaa ja mies tulee näihin aikoihin kotiin. -> leikkiä -> klo 19 maito välipala -> klo 20 iltakylpy, rasvaukset ym. -> n. klo 20.45 iltapuuro ja hampaanpesu -> klo 21.00 nukkumaan. :) Aika ei käy pitkäksi, touhua riittää ja ihanaa on kotiäitiys :heart: odotan innolla tulevaa vilskettä, kun syksyllä syntyy pikkusisarus :)

11 aamupala
askartelua,leikkiä,telkkaria
13 lounas
ulos
15 välipala
leikkiä, telkkaria
17 päivällinen
leikkiä, kaupoille, telkkaria
20 puuro
20:30 suihku ja hampit
telkkaria
21:30 unille kera sadun

Esikoisen kanssa meni jotenkin näin

n 9 herää, aamupalat aamutoimet
n 10 mä juon aamukahvia ja luen lehteä, vauva jumppamatolla. Kotihommia ja sen semmoista
n 11 taas sapuskaa ja sitten ulos
11.30-15 päiväunet (ulkona)
ruokailua, leikkimistä, uudelleen kävelylle kun mies kotiin.
18-19 pikkupäikkärit
viimeistään 21 yöunille

Rytmi tietty elää koko ajan kun vauva kasvaa ja tarvii enemmän tai vähemmän unta.

[QUOTE="äitykkeliini";23044884]Täältä pesee: aamulla herätys klo 9 -> aamupuuro ja vaatteiden vaihto -> leikkiä ->lounas klo 12 -> ulos, (nyt kun poika 9kk nukkuu vaunuissa vielä niin ulkoillaan päiväuniaikaan) sisälle klo 14 (ei nuku koko aikaa, vain n. 30min) -> välipala klo 15 -> ulos, tunnin päiväunet klo 16 -> klo 17 sisälle syömään ja tekemään aikuisille ruokaa ja mies tulee näihin aikoihin kotiin. -> leikkiä -> klo 19 maito välipala -> klo 20 iltakylpy, rasvaukset ym. -> n. klo 20.45 iltapuuro ja hampaanpesu -> klo 21.00 nukkumaan. :) Aika ei käy pitkäksi, touhua riittää ja ihanaa on kotiäitiys :heart: odotan innolla tulevaa vilskettä, kun syksyllä syntyy pikkusisarus :)[/QUOTE]

Poika herää väsyneenä n. klo 7.30 (on yrittänyt herätä jo klo 5-6, mutta minä olen taputellut uudelleen uneen), annan kasvissosetta ja jogurttia ja puolen tunnin päästä molemmat takaisin sänkyyn. Klo 9 uusi herääminen, poika leikkii keittiön lattialla niin kauan, kunnes äiti saa aamupalan nenän eteen ja alkaa sitten kitistä ja vinkua. Äiti koittaa kuitenkin syödä ja sitten leikkii hetken pojan kanssa. Klo 11 puuro (en tarjoa puuroa ensimmäisenä aamulla, koska poika ei jaksa silloin paljoa syödä), sen jälkeen poika on väsynyt ja kitisee, mutta sänkyyn on turha mennä ennen kuin 12.30, muuten lapsi ei asetu ollenkaan siellä. Jos jätän pojan yksinään sänkyyn nukkumaan, hän nukkuu tasan 20 min., jos menen viereen, unta tulee tunnin verran. Jään aina viereen nukkumaan, vaikka silloin minulla ei ole yhtäkään hengähdystaukoa päivän aikana. Klo 12.30 unien jälkeen poika on kohtalaisen virkeä, suostuu leikkimään vähän itsekseen ja äiti pystyy tekemään jotain kotitöitä tms. Jos ruuan otan eteeni, alkaa vinkuna ja syliin pyytäminen. Kaikki äiti-lapsi-kerhot ovat sulkeutuneet tuossa vaiheessa, joten niihin ei päästä virikkeille. Klo 14 on ruoka. Klo 15 maissa poika on taas väsynyt, lähdetään vaunulenkille. Poika nukahtaa vaunuihin aina 20 min. työntelyn jälkeen ja nukkuu 20 min. Viimeisten unien jälkeen poika jaksaa leikkiä n. klo 17 saakka, sitten on ruoka. Isä tulee kotiin klo 17.30 ja alkaa touhuta jotain jo vähän väsyneen pojan kanssa. Klo 19 on iltapuuro ja poika menee unille klo 19.30-20.

Meidän poika on nyt 10 kk, eikä ole suostunut koskaan nukkumaan pitkiä päiväunia (vastasynteenä nukkui useimmiten 30 min.). Lapsi on suurimman osan päivästä väsynyt ja kärttyinen. Minä en ymmärrä sitä, miten jollekin vauvan hoitaminen kotona voi olla elämän parasta aikaa, mutta veikkaan että heillä täytyy olla tyytyväiset ja pitkät päiväunet nukkuvat lapset. Päivät ovat aika raskaita, jos ei saa hetken taukoa, että voisi vaikka käydä yksin vessassa tai syödä rauhassa. Minulle kärttyisyys ja huono viihtyminen oli suurin yllätys lapsen saamisessa, mutta toivon että se on ohimenevä vaihe. Toivon että sitten kun poika alkaa liikkua oikein tosissaan, hän viihtyy paremmin, vaikka sitten äiti saakin juosta koko ajan perässä. Olin kuvitellut, että kävisin erilaisissa äiti-lapsi-porukoissa, kun tuttavapiirissäkään ei ole ketään pienten lasten äitiä, mutta se mitä olen kokeillut, tuntui rääkkäykseltä pitää väsymystään kitisevää lasta vauvakerhossa. Näillä mennään nyt, sisukkaasti eteenpäin ja parempia aikoja odotellessa...

heräillään n.9.00, 9.30 aamupala lapsille +aamutoimet, jonka jälkeen luen rauhassa lehden + oma aamupala ja lapset leikkii/katsoo tv (poikkeuksena kerho aamut) sit joskus pelataan jotain/maalataan/piirretään tms. Jos hyvä sää niin ulos jo aiemmin. Ruoka klo 13 aikoihin ja sen jälkeen ulos/asioillle tms. Toinen ruoka n. klo 16.30, sit leikkiä/askartelua/pikku kakkosta tms. Iltapala 19.30, iltapesut/suihku ja n.klo 20 nukkumaan. Jos on nukkuneet päikkärit, ilta venyy...

Alkuperäinen kirjoittaja meillä;23045152:
heräillään n.9.00, 9.30 aamupala lapsille +aamutoimet, jonka jälkeen luen rauhassa lehden + oma aamupala ja lapset leikkii/katsoo tv (poikkeuksena kerho aamut) sit joskus pelataan jotain/maalataan/piirretään tms. Jos hyvä sää niin ulos jo aiemmin. Ruoka klo 13 aikoihin ja sen jälkeen ulos/asioillle tms. Toinen ruoka n. klo 16.30, sit leikkiä/askartelua/pikku kakkosta tms. Iltapala 19.30, iltapesut/suihku ja n.klo 20 nukkumaan. Jos on nukkuneet päikkärit, ilta venyy...

meillä siis lapset 3,5v ja 2v

Yhteistyössä