Kotiäidin oma-aika? *Purnausta*

HyäkkäysVaunu

Aktiivinen jäsen
13.04.2010
3 270
0
36
Päijät-Häme
Milloin?

Koska mies on töissä viikolla päivät ja tulee hieman ennen lapsen nukkumaan menoa eikä kerkeä siis lapsen kanssa olemaan, mun mielestä olis kiva että hän edes viikonloppuisin olis lapsen kanssa ja mä saisin hieman omaa aikaa.

Taaperolla on paha tahtoikä menossa ja kun hän menee nukkumaan olen minäkin aivan poikki ja haluan myös nukkumaan - ei nuku päiväunia jolloin saisin hetken hengähtää. Nyt ajattelin TAAS viikonlopun tultua että vähän saan omaa-aikaa tehdä omia juttuja niin mies haluaa viettää omaa-aikaa autotallissa ja harrastuksissaan, tulee takaisin ehkä iltapalalle; onhan hän siihen oikeutettu koska on ollut viikolla töissä, mä vain lorvinut kotona (se ruokahan tulee itsestään valmiiksi, kämppä siistiksi ja lapsikin hoitaa itse itsensä!).

JOS mä lähden tästä töihin (olen tosin äitiyslomalla) niin olenko mäkin oikeutettu töiden jälkeen menemään kahville ystävieni kanssa (jotka tosin on kummasti kadonneet lapsen saannin ja kauemmaksi muuton jälkeen) ja viipottamaan viikonloput omien harrastusteni parissa?

Meillä se tilanne, että minä kotona ja mies opiskelee. On kyllä kotona iltaisin ja viikonloppuisin (paitti joskus iltaisin tietty käy jossain kavereidensa kanssa) mutta saattaa tehdä koulujuttuja niinkin tiiviisti, että illat mä oon joka tapauksessa tytön kanssa. Mut me on sovittu, että kerta viikkoon on kummallakin oikeus "omaan aikaan". Eli toinen lähtee lapsen kanssa johonkin pariksi tunniksi, että toinen saa kotona tehä mitä lystää (tai olla tekemättä) tai sitten toinen saa lähteä jonnekin rentoutumaan ilman lasta.
Mun mielestä sullakin on oikeus vaatia mieheltäs tuota. Todellakaan ei oo musta kohtuutonta jos miehes uhrais autotalli ajastaan vaikka sen kaksi tuntia viikonloppuisin lasten kanssa oloon, että voit tehdä mitä tahdot. Onhan sillä vielä koko loppupäivä aikaa sitten rentoutua ja harrastella.

Alkuperäinen kirjoittaja HyäkkäysVaunu:
Milloin?

Koska mies on töissä viikolla päivät ja tulee hieman ennen lapsen nukkumaan menoa eikä kerkeä siis lapsen kanssa olemaan, mun mielestä olis kiva että hän edes viikonloppuisin olis lapsen kanssa ja mä saisin hieman omaa aikaa.

Taaperolla on paha tahtoikä menossa ja kun hän menee nukkumaan olen minäkin aivan poikki ja haluan myös nukkumaan - ei nuku päiväunia jolloin saisin hetken hengähtää. Nyt ajattelin TAAS viikonlopun tultua että vähän saan omaa-aikaa tehdä omia juttuja niin mies haluaa viettää omaa-aikaa autotallissa ja harrastuksissaan, tulee takaisin ehkä iltapalalle; onhan hän siihen oikeutettu koska on ollut viikolla töissä, mä vain lorvinut kotona (se ruokahan tulee itsestään valmiiksi, kämppä siistiksi ja lapsikin hoitaa itse itsensä!).

JOS mä lähden tästä töihin (olen tosin äitiyslomalla) niin olenko mäkin oikeutettu töiden jälkeen menemään kahville ystävieni kanssa (jotka tosin on kummasti kadonneet lapsen saannin ja kauemmaksi muuton jälkeen) ja viipottamaan viikonloput omien harrastusteni parissa?

Ootko kysynyt mieheltäsi, että sit kun sä lähdet töihin, niin kuka lapsen kanssa sitten on viikonloppuisin? Sano että säkin teet autotalliin jonku hengailumestan, että sellasta. Rakennat vaikka oman. ;)

Mulla ei lasten ollessa pieniä ollut mitään miestä, jolta oma aika olis pitänyt vaatia. Mulla on omaa aikaa kun lapset nukkuu. En mä oikein sitäkään ymmärrä, että se oma aika pitää aina olla sitä, että lähdetään jonnekin pois. Mutta ei reilulta kuulosta tuo teidänkään tilanne, mieshän voi viettää sitä aikaa autotallissaan ihan hyvin lastenkin kanssa. Sanot vaan aamulla, että moido ja vedät takin selkään ja oven perässäsi kiinni. Ei kai sun siihen mieheltä lupaa tartte saada.

Yhteistyössä