Kotiäidille keinoja tienata muutama satanen? Kotigastronomi, Oriflame, muita keinoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Hoitolapsia on jo pari, enempää en voi ottaa. Pitäisi keksiä jostain muutama satanen että saisi talouden taas paremmalle mallille :)

Miten nuo Kotigastronomi tai Oriflame, kuinka aktiivinen pitää olla että saa myytyä ja tienattua vähän? Pitääkö ostaa jotain aluksi?

huutis, kirppis, ne on tuttuja. Entä mitä muuta keksitte, pitäisi olla sellainen juttu mitä voi tehdä kotona tai viikonloppuna.

Itse myyn Oriflamea ja sillä ei todella satasia tienaa!

Samoin myin lastenvaatteita kotikutsut-periaatteella ja ei siitä tienannut edes bensarahoja, eli tappiolla ko. hommaa tein!

Myy netissä käytettyjä alushousuja... Pervot ostaa niitä. On tuo neitonen meillä kotonakin tuota harkinnut. kuulemma 20-30e maksavat.

Onhan se tosin aika sairasta, mut on se myös rahaa.

Kotigastronomi on siitä helppo, ettei vaadi mitään alkusatsausta itseltä. Jos siis homma ei huvita, ei häviä mitään ja saa itse kuitenkin ostaa tarvitsemansa tuotteet jälleenmyyjä hintaan. Mä olen ihan vaan siksi jälleenmyyjä, että saan itse tuotteet halvemmalla.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Kotigastronomi on siitä helppo, ettei vaadi mitään alkusatsausta itseltä. Jos siis homma ei huvita, ei häviä mitään ja saa itse kuitenkin ostaa tarvitsemansa tuotteet jälleenmyyjä hintaan. Mä olen ihan vaan siksi jälleenmyyjä, että saan itse tuotteet halvemmalla.

Onko niillä tuotteilla menekkiä? Onko helppo myös myydä tuttaville jne. vai onko vain ärsyttävää :D

Voin kirjautua kohta ja kysellä sitten yksityisesti enemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Onko niillä tuotteilla menekkiä? Onko helppo myös myydä tuttaville jne. vai onko vain ärsyttävää :D

No mä olen niin laiska, etten viitti tehdä asialle mitään, mutta siskokulta tienaa tolla kai ihan mukavasti. Mutta laita YV:tä, ni laitan sulle tietoa.

Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Myy netissä käytettyjä alushousuja... Pervot ostaa niitä. On tuo neitonen meillä kotonakin tuota harkinnut. kuulemma 20-30e maksavat.

Onhan se tosin aika sairasta, mut on se myös rahaa.

Ihan oikeesti? Missä myyvät? Hui, eikö ne pervot tule sit sun oven taakse kun saavat sun tiedot?

Hyvä esimerkki! ;) Eli se, että lähtee mukaan johonkin verkosto-/suoramyyntikonseptiin ei aina tarkoita sitä, että pitää myydä myös muille. :) Tämä siis kumoaa myös sen väitteen, että kaikki verkostomarkkinointi on huijausta - yleistykset.

Mutta tosiaan, Kotigastronomissa ainakin saa suht' pienellä vaivalla lisäansioita ja siksi suosittelen sitä myös muille. Tuotteet kun ovat joka taloudessa tarvittavia kulutustuotteita, joten niillä saa helposti pidempiäkin asiakassuhteita. Myös toimintamalli on aika vapaata, eli voit toteuttaa myyntiä monella eri tapaa eikä kuukausittaisia osto ja myyntivelvoitteita ole. Ja kuten edellinen mainitsi jo, jos homma ei toimi, niin saathan jatkossa ainakin omat tuotteesi edullisemmin. Ja nyt aukesi tuo uusi asiakasverkkokauppa, joka on myös yksi "rajaton" työkalu jälleenmyyjille... ;) Nuo tienestit on aina sekä vähän itsestä kiinni, miten hommaa tekee ja kuinka paljon, sekä myyntikatteista. Eli mitään eksakteja lukuja kenenkään kohdalle ei voi antaa, mutta toiset elää tällä ihan hyvin ja toiset sitten ostelee sen tilipussin jatkona kaikkea kivaa extraa, mihin palkka ei välttämättä riittäisi.. :p
Lisätietoja y:nä tai http://kotigastronomi.nettisivu.org/

Kyllä mausteta joudut myymään oikein tosissaan, jos meinaat rahoiksi pistää! Ne kestää kauan ja huomhuom ovat aika edullisia eli katteet eivät päätä huimaa! Jossain meikkipurnukassa saattaa hintaa olla 40e niin siitä jää jo yhdestä myydystä purkista sentään käteenkin jotain ku vaan centtejä.

Alkuperäinen kirjoittaja vinkki:

Kyllä mausteta joudut myymään oikein tosissaan, jos meinaat rahoiksi pistää! Ne kestää kauan ja huomhuom ovat aika edullisia eli katteet eivät päätä huimaa! Jossain meikkipurnukassa saattaa hintaa olla 40e niin siitä jää jo yhdestä myydystä purkista sentään käteenkin jotain ku vaan centtejä.

No kellä kestää, kellä ei

:D Mulla on ainakin pippuri ja liemijauheet aina loppu.

No kellä kestää, kellä ei

:D Mulla on ainakin pippuri ja liemijauheet aina loppu.

No sä varmaan myyjänä osaat varautua ostamalla itsellesi kerralla enemmän?! Luulis ainakin..

Alkuperäinen kirjoittaja eräs:
voikohan tuollaisiin myyntijuttuihin mennä vaikka ei olis luottotietoja?

Kotigastronomiin ainakin pääsee, sillä tuotteet maksetaan tilatessa. Eli yritykselle ei tule riskiä, kun eivät myy luotolla ( = laskulla ), vaan "ennakkomaksu" on verrattavissa käteiskauppaan, jossa ei tarvita luottotietoja.

Tuo on vähän, miltä kantilta sen katsoo... :whistle: Jos molemmissa on myyntikate esim. 40%, niin se vaikuttaa vaan siihen, kuinka paljon kappalemääräisesti joudut halvempia myymään enemmän, että pääset samaan rahalliseen määrään myyntikatteissa. ;)

Kaikessa näissä joutuu tekemään töitä päästäkseen ansioille. Helpostihan voi laskea, että paljonko sun pitää saada myyntiä jos saat itsellesi 25-30%. Jos meinaat että tonni jäisi käteen kolmen viikon välein(tai mitä yksi tilausjakso tms kestää) niin... Näihin ansioihin päästäkseen joutuu oikeasti tekee töitä. Hommaa voi vertaa yksityisyrittäjyyteen, joskin sulla on taustalla organisaatio josta saat työvälineet ja tukea.
Itse myyn Oriflamea ja olen ihan tyytyväinen muutaman kuuakuden jälkeen. Hirmuisesti joutuu tekemään hommia asiakkaiden löytämiseksi,mutta en odottanutkaan niiden olevan oven takana valmiiksi jonossa.

Mulla ainakin pelannut hyvin tää järjestely, että lapsen hoitamisen ja kotitöiden lomassa kotona toimin myös Kotigastronomin ja Oriflamen jälleenmyyjänä. :)
Jos jollain on kiinnostusta Perniö-Salo alueella, tai miksei muuallakin, liittyä mukaan toimintaan niin opastan mielelläni! :) Rohkeasti vaan yhteyttä: Mimmuzca1@hotmail.com
Mulla ainakin tyytyväinen asiakaskunta, eikä ole tuotteista tullut mitään valittamista, ja töitä on helppo hoitaa oman ehtimisen mukaan. :)
Näin tiivistettynä: Tosi mukavaa ja helppoa sivutyötä. :)

Mulla ainakin pelannut hyvin tää järjestely, että lapsen hoitamisen ja kotitöiden lomassa kotona toimin myös Kotigastronomin ja Oriflamen jälleenmyyjänä. :)
Jos jollain on kiinnostusta Perniö-Salo alueella, tai miksei muuallakin, liittyä mukaan toimintaan niin opastan mielelläni! :) Rohkeasti vaan yhteyttä: Mimmuzca1@hotmail.com
Mulla ainakin tyytyväinen asiakaskunta, eikä ole tuotteista tullut mitään valittamista, ja töitä on helppo hoitaa oman ehtimisen mukaan. :)
Näin tiivistettynä: Tosi mukavaa ja helppoa sivutyötä. :)
Ja kaikki raha on aina kotiinpäin + ihanat kaupanpäälliset/tilaajalahjat, jotka voi vaikka tälleen joulun alla säilyttää joululahjoiksi. ;)
Niin ja tosta, että kelle niitä mausteita sais myydyksi kun "kestävät" niin kauan.
Hyvä pointti, mä ajattelin ihan samaa kun liityin tohon Kotigastronomiin, mut ilmeisesti noi mausteet on ollu niin hyviä et niitä on ihmiset reippaasti käyttäneet kun joka kuukaus riittää tilaajia ja vaikka eivät tilaisi itselleen niin jollekkin myös lahjaksi, varsinkin tämmötti syksyllä ennen joulua ihmiset alkavat tilailla noita joulusesonkituotteita lahjoiksi. :)
Ja noi makukahvit on varma hitti ainakin mulla ollut, jos joku on tilannut kerran noita ihania makukahvi-tuotteita, ne ovat kyllä yleensä tilanneet niitä lisää ja lisää.
Enkä ihmettele, itselleni tilasin myös ja on kyllä hyvää. :)

Viimeksi muokattu:
Eli ei tarvitse hommata toiminimeä kun alkaa kotigastronomi-toimintaan mukaan? Mua kiinnostaa tämä koska tarkoitus olisi olla muutama vuosi tuon nuorimmaisen kanssa kotona ja olisi kuitenkin kiva saada vähän "lisätienestiä" mutta ei kiinnosta tupperit eikä muut tommoiset.

Mä oon myynyt Kotigastronomia noin viitisen vuotta ja sillä VÄHÄN tienaaminen on helppoa kuin heinänteko, paitsi et vielä helpompaa. Semmoisen 50-200 euroa kuussa ekstraa tekee todella helposti, ei vaadi paria tuntia enempää aikaa. Sitten jos meinaa alkaa ihan tosissaan homma tekemään tai elättää sillä kokonaan itsensä, vaatii jo enemmän panostusta mutta onnistuu sekin. Yyveellä voi kysellä lisää tai sit maustemekka ät gmail.com

Eli ei tarvitse hommata toiminimeä kun alkaa kotigastronomi-toimintaan mukaan? Mua kiinnostaa tämä koska tarkoitus olisi olla muutama vuosi tuon nuorimmaisen kanssa kotona ja olisi kuitenkin kiva saada vähän "lisätienestiä" mutta ei kiinnosta tupperit eikä muut tommoiset.
Ei tarvitse. Tarvitsee vain rekisteröityä jonkun jo jälleenmyyjänä olevan ID-numeron kera (omani on käytettävissä ;) ID-numero: 16819) ja maksaa aloitusmaksu ja olet sitten oletkin jo jälleenmyyjä. :)
Itse ainakin olen tykännyt tuotteista ja mukavaa puuhaa/vaihtelua tähän arkeen, kun olen myös kotiäitinä. :)

Uusimmat

Yhteistyössä