Kotiäitiydestä

  • Viestiketjun aloittaja "Henna"
  • Ensimmäinen viesti
nooh
Ei se automaattisesti ole hyvä, että äiti on aina kotona vaan. Mun oma äiti oli pitkään kotona (aina oli joku alle 4v) ja niinpä hänen elämänpiirinsä kutistuikin kodin kokoiseksi. Äiti masentui ja ryhtyi elämään lastensa kautta. Ei ollut hyvä juttu eikä tehnyt hyvää meille lapsillekaan.

Eli jokaisen on löydettävä oma tasapainonsa.

Lisäksi on olemassa myös osa-aikatöitä.
Ja joissain perheissä myös miehet hoitavat lapsia.
 
"Entinen Ksantippa S."
[QUOTE="Mie";28038468]Mua ei kiinnosta sitten pätkääkään luoda jotain mahtavaa uraputkea. Toki aion tehdä töitä kunhan lapset on sen ikäisiä että voi laittaa hoitoon, mutta tällä hetkellä mulla ei ole hajuakaan mikä se työ tulee olemaan, olen kyllä valmis tekemään vaikka siivoojan töitä mutta sitä ennen haluan olla lasten kanssa kotona ja oikeasti nauttia siitä, enkä koe olevani yhteiskunnan riippakivenä :)[/QUOTE]

Siivoojiakin maailmassa tarvitaan, itse asiassa nimenomaan heitä. Tuo asenne on mielestäni ihan ok, jos

A) ei odota puolisoitaan yhtään sen kummempaa uraputkea ja on valmis tarvittaessa antamaan myös hänelle mahdollisuuden kotona oloon.

B) tiedostaa, että lasten - tyttöjen varsinkin - tuleva koulutustaso ja työnsaanti korreloi erittäin vahvasti äidin koulutuksen ja työuran kanssa.
 

Yhteistyössä