Kotiäiti työkkärin listoille? help!!

  • Viestiketjun aloittaja kotiäiti keikatta
  • Ensimmäinen viesti
kotiäiti keikatta
Eli tilanne on se, että olen ollut nyt vuoden kotihoidontuella ja tehnyt hoitoalalla kahteen paikkaan keikkaa. Mieheni työ on vuoroviikoin aamua ja iltaa joten olen voinut tehdä vuoroja päinvastoin ja lapset olleet siis koko ajan jomman kumman kanssa kotona. Nyt kuitenkin pitäisi vielä kaksi kuukautta saada keikkaa (äitiysloma alkaa joulukuussa), mutta tosi hiljaista on ollut kummaltakin suunnalta. Kotihoidon tuella ei pärjää ja mies on oppariopiskelija eli tulot sen mukaiset. Siitä tulikin mieleen että kannattaisiko ilmoittautua työkkäriin nyt pariksi kuukaudeksi? Entä jos niiden kautta tulee ilmoitus työkeikasta, niin mihin laitan päivän tai kahden varoitusajalla lapset? Varsinkaan kun työkkärin kautta tuskin käy ne rajoitetut työajat joilla olen tähän asti voinut tehdä töitä (miehen työaikojen mukaan)... Onko se hyväksyttävä syy kieltäytyä työkkärin tarjoamasta keikasta jos en esim huomiseksi tai ensi viikolle saa lapsia hoitoon? Ja onko järkeä laittakaan päiväksi hoitoon kun sekin maksaa meillä päin kahdesta lapsesta 32e/pv kun taas verojen saati bensojen jälkeen siitä työpäivästä tulee varmaan saman verran käteen..? Läheisverkostoa ei ole ja mies ei voi vaihtaa työvuorojaan... mitä ihmettä teen kaksi kuukautta? Asumme pienessä kunnassa ja täällä ei ole alan firmoja. Toinen työpaikkani on tämä kunta ja toinen naapirikunnassa oleva yksityinen, eikä oikein tule tähän hätään muita keikkapaikkoja mieleen. Lisäksi näin rv 25 tuntuisi hölmöltä alkaa perehtyä uuteen keikkapaikkaan kun kohta jään taas pois hommista...
 
kotiäiti keikatta
Sekin kelpaisi, voin kyllä hakea ihan mitä tahansa mutta kukaan tuskin palkkaa raskaana olevaa. Idea ei siis ole mennä lojumaan listoille vaan saada työtä, mutta olen käsittänyt että työkkäristä saatetaan tarjota myös satunnaisia työpäiviä? Niin miten silloin pääsisin jos lapsia en saa mihinkään? Tietenkin jos nyt parissa kuukaudessa saisin ihan kunnon työpaikan niin todellakin sen ottaisin ja lapset menisivät tarhaan...
 
En usko, että noin lyhyessä ajassa tarjoavat mitään satunnaista työtä, ja mielestäni sulla olis kyllä oikeus niistä kieltäytyä. Itse olin yhden kesän työkkärin listoilla, eivätkä tykyttäneet koko aikana mitään työtä, vaikka varmasti siihen aikaan vuodesta jotain pätkätöitä ois ollu tarjolla. Luulen, että koittavat ensin työllistää pitkäaikaistyöttömiä noilla satunnaisillakin työkeikoilla.

Ihmisiä ne siellä työkkärissäkin on, ymmärtävät varmasti tilanteesi.
 
jgff
Taitaa olla kaksi viikkoa se aika, kun pitää ottaa työ vastaan jos on lapsia. Kunnalla on velvollisuus järjestää lapsille hoitopaikka kahdessa viikossa jos sä työllistyt.
 
"wieras"
Hae lapsille päivähoitopaikkaa ja itselle kokoaikatyötä työkkäristä niin sittenhän voit vedota siihen että hoitopaikkaa ei oo vielä myönnetty. Jos satut saamaankin hoito- ja työpaikan niin lapsille se voi olla ihan kivaa vaihtelua hetkeksi ennen vauvan syntymää.
 

Yhteistyössä