Kotiäiti, paljonko saat rahaa bruttona kuussa?

  • Viestiketjun aloittaja Tuleeko yli tonni
  • Ensimmäinen viesti
5xäiti
jaa mulla tulee yli 1100 egee nettona kotihoidontukee ja lapsilisää... 2 alle kolmevuotiasta ja vanhinkin eskarissa vasta, saan sisaruslisää vai mitä se on niin kaikista vanhemmistakin lapsista :)
 
Äippälomalla ollessa piiiiitkälti yli tonni kuussa, kotihoidontuella ei lähimainkaan! Kotihoidontuki yhdestä lapsesta - ei kuntalisää.

Tietty lisäksi ei "saatua" rahaa vaan ansaittua palkkatulon ja oman firman muodossa, mutta en niitä ala tässä edes mainita, kun niiden eteen tein töitä - ja paljon!
 
jönsse
BRUTTONA NÄIN:

Äitiys- ja vanhempainvapaan aikana vähän yli tonni kuussa, hoitovapaalle jäädessä se noin 290e sekä hoitolisää noin 50 e sekä sisaruksesta kotihoitdontuki noin 90 e (miinus verot näistä kaikista) ja peruslapsilisät. Miehen palkka 2300 e (brutto). Eipä ole hurraamista ollut! Tai siis siihen asti pärjää loistavasti, kunnes tippuu kotihoidontuelle.
 
Äiti harmaana :D
Alkuperäinen kirjoittaja thewaxa:
Äitiyslomalla 1720e.
Hoitotuella: Hoitotuki 404e, kuntalisä 220e, vammaistuki 320e, asumislisä 190e ja lapsilisät reilu 300 (tosin työssäkäyvätkin saa).
Paljos se nyt sitten tekee yhteensä :whistle:
Muksut 1v4kk, 2v5kk ja 4v7kk ja kaikki kotihoidossa.
Niin ja mies on ruotsalainen ja ei verotuloja suomen kautta joka vaikuttaa omiin tuloihin :saint:
Meillä oli myös aikanaan kierretty laillisesti kaikki että saatiin enemmän tukia.
 
Kempeleestä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Moonlightmom:
no brutto on 970? siis kodhoitotuki..+ siihen sit lapsilisät vajaa 700? ja vammaistuki 85?.. a ja sit tietty elarit 560?
:eek: missä saa noin paljon kotihoidontukea?
No mä saan bruttona n. 550e kotihoidontukea, lapsilisää 210e ja palkkaa riippuen kuukaudesta 500-1500e.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kempeleestä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Moonlightmom:
no brutto on 970? siis kodhoitotuki..+ siihen sit lapsilisät vajaa 700? ja vammaistuki 85?.. a ja sit tietty elarit 560?
:eek: missä saa noin paljon kotihoidontukea?
No mä saan bruttona n. 550e kotihoidontukea, lapsilisää 210e ja palkkaa riippuen kuukaudesta 500-1500e.
no just niin. eli kotiäitiydestä et sitä rahaa saa tonnia vaan tekemällä töitä. :)
 
miten voi kiertää
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti harmaana :D:
Alkuperäinen kirjoittaja thewaxa:
Äitiyslomalla 1720e.
Hoitotuella: Hoitotuki 404e, kuntalisä 220e, vammaistuki 320e, asumislisä 190e ja lapsilisät reilu 300 (tosin työssäkäyvätkin saa).
Paljos se nyt sitten tekee yhteensä :whistle:
Muksut 1v4kk, 2v5kk ja 4v7kk ja kaikki kotihoidossa.
Niin ja mies on ruotsalainen ja ei verotuloja suomen kautta joka vaikuttaa omiin tuloihin :saint:
Meillä oli myös aikanaan kierretty laillisesti kaikki että saatiin enemmän tukia.

Miten sellaista tehdään?
 
Kempeleestä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja Kempeleestä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Moonlightmom:
no brutto on 970? siis kodhoitotuki..+ siihen sit lapsilisät vajaa 700? ja vammaistuki 85?.. a ja sit tietty elarit 560?
:eek: missä saa noin paljon kotihoidontukea?
No mä saan bruttona n. 550e kotihoidontukea, lapsilisää 210e ja palkkaa riippuen kuukaudesta 500-1500e.
no just niin. eli kotiäitiydestä et sitä rahaa saa tonnia vaan tekemällä töitä. :)
Vastasin tuohon edelliseen kysymykseen. Joka kysyi mistä noin paljon saa kotihoidontukea + lapsilisää eli 700e ja itse saan kotihoidontukea ja lapsilisää yhteensä 760e.

Eli yhteensä saan kuussa bruttona jos palkkalasketaan 1260-2260e, mutta kun edellinen vieras ei sitä kysynyt vaan kysyi "mistä saa noin paljon kotihoidontukea".
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kempeleestä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja Kempeleestä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Moonlightmom:
no brutto on 970? siis kodhoitotuki..+ siihen sit lapsilisät vajaa 700? ja vammaistuki 85?.. a ja sit tietty elarit 560?
:eek: missä saa noin paljon kotihoidontukea?
No mä saan bruttona n. 550e kotihoidontukea, lapsilisää 210e ja palkkaa riippuen kuukaudesta 500-1500e.
no just niin. eli kotiäitiydestä et sitä rahaa saa tonnia vaan tekemällä töitä. :)
Vastasin tuohon edelliseen kysymykseen. Joka kysyi mistä noin paljon saa kotihoidontukea + lapsilisää eli 700e ja itse saan kotihoidontukea ja lapsilisää yhteensä 760e.

Eli yhteensä saan kuussa bruttona jos palkkalasketaan 1260-2260e, mutta kun edellinen vieras ei sitä kysynyt vaan kysyi "mistä saa noin paljon kotihoidontukea".
olin se sama vieras :) eli siis kempeleestä ja neljällä lapsella. kiitos.
 
vieras confused
Alkuperäinen kirjoittaja Kempeleestä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
olin se sama vieras :) eli siis kempeleestä ja neljällä lapsella. kiitos.
Mulla on kyllä 2 lasta. Hoksasit varmaan itsekkin että lapsilisät on 210e?
Moonlightmomin summia ihmettelin alunperinkin, en sinun :) vai oletko sinä hän?

tiedän kyllä paljonko lapsilisä on kahdesta lapsesta :)
 
Kempeleestä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras confused:
Alkuperäinen kirjoittaja Kempeleestä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
olin se sama vieras :) eli siis kempeleestä ja neljällä lapsella. kiitos.
Mulla on kyllä 2 lasta. Hoksasit varmaan itsekkin että lapsilisät on 210e?
Moonlightmomin summia ihmettelin alunperinkin, en sinun :) vai oletko sinä hän?

tiedän kyllä paljonko lapsilisä on kahdesta lapsesta :)
Nyt meni kyllä ho ihan ot:ksi kun en tiedä enään mistä edes puhut.
 
vieras selventää
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Moonlightmom:
no brutto on 970? siis kodhoitotuki..+ siihen sit lapsilisät vajaa 700? ja vammaistuki 85?.. a ja sit tietty elarit 560?
:eek: missä saa noin paljon kotihoidontukea?
tästä oli kysymys. noin paljon = 970e, ei se sinun saamasi noin 500 e.

noh, se siitä. :)
 
Kempeleestä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras selventää:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Moonlightmom:
no brutto on 970? siis kodhoitotuki..+ siihen sit lapsilisät vajaa 700? ja vammaistuki 85?.. a ja sit tietty elarit 560?
:eek: missä saa noin paljon kotihoidontukea?
tästä oli kysymys. noin paljon = 970e, ei se sinun saamasi noin 500 e.

noh, se siitä. :)
Joo, hoksasin äsken että oli mun moka =) Luulin että tuohon oli laskettu lapsilisätkin.
 
katti
kotihoidontuki n. 650e brutto, käteen jää 530e (sis. hoitolisää, kuntalisä ja sisarkorotus). Lisäksi sitten käteen lapsilisät 210e, vammaistuki 85e ja palkka n. 400-600e/kk.
 
Helsingistä
Alkuperäinen kirjoittaja katti:
kotihoidontuki n. 650e brutto, käteen jää 530e (sis. hoitolisää, kuntalisä ja sisarkorotus). Lisäksi sitten käteen lapsilisät 210e, vammaistuki 85e ja palkka n. 400-600e/kk.
Mulla melkein samat, paitsi palkka on pienempi ja vammaistuki suurempi.

 

Yhteistyössä