Kotiäiti: paljonko älykkyysosamääräsi on laskenut kotona olosi aikana?

  • Viestiketjun aloittaja RouvaHakkarainen
  • Ensimmäinen viesti
Raskauden loppuajasta imetyksen lopetukseen mulla ainakin oli aivot narikassa. Mulle piti kaikki asiat selittää niiden oikeilla nimillä kun ennen tajus puolesta lauseesta pointin. Vitsit meni ihan ohi, ei bonjannut. Nyt olen onneksi parantumaan päin :saint:
 
koppis
Kohtahan se nähdään kun aloitan työt :) Tosin aiemmin olin jo 3v. pois töistä ja pomoni otti minut samaan tilaisuuteen kuin ekaa kertaa työpaikallani aloittavat, koska ajatteli tosiaan, että olisin unohtanut kaiken :( Töihin palaaminen ei ollut kyllä silloinkaan yhtään vaikeaa. Nyt olen ollut vuoden kotona. Mitään erityisempää aivotyötä en ole nyt tehnyt, olen tällä kertaa halunnut vain nauttia vauvasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja juups:
Vähän ot, mutta eikös tuosta ole olemassa ihan joku tutkimuskin, että kotiäitien älykkyys tietyllä tavalla "taantuu" niiden kotiäitivuosien aikana? Mutta muistaakseni se meni niin, että tuon kotonaolojakson jälkeen tilanne sitten taas "normalisoituu"...

Mä koitan kaivaa tuon jutun jostain, siitä on muutama vuosi aikaa, kun olen lukenut tuosta, enkä nyt muista tarkalleen, menikö se juuri noin.
Mä oon lukenut myös tämän tutkimuksen. Sen perusteluina oli mm. se, että äiti keskittyy aistimaan ja vastaamaan lastensa tarpeisiin ja älykkyys laskee. Ja minä oman kokemukseni perusteella olen ihan samaa mieltä.

Tosin, kyllä se äly sieltä myös palaa, kun pääsee hommiin kiinni.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
kyllä se on työtä muun työn joukossa se lapsienhoito kotona.kun keksii älyllisiä virikkeitä penskoille ja koittaa saada arjen sujumaan.ei aivot kutistu,ei ; )
peesi. Tosin kotiäidin työ on niin raskasta, että usein tuntuu, että ei minusta ole työelämään. (loppuunpalanut) Mutta sinne meno onkin yllättävän helppoa, kevyttä on palkkatyö usein lastenhoitoon verrattuna.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
kyllä se on työtä muun työn joukossa se lapsienhoito kotona.kun keksii älyllisiä virikkeitä penskoille ja koittaa saada arjen sujumaan.ei aivot kutistu,ei ; )
peesi. Tosin kotiäidin työ on niin raskasta, että usein tuntuu, että ei minusta ole työelämään. (loppuunpalanut) Mutta sinne meno onkin yllättävän helppoa, kevyttä on palkkatyö usein lastenhoitoon verrattuna.
Tämä kuule riippuu ihan työstä, minä ainakin pääsen kotona erittäin paljon helpommalla!

 

Yhteistyössä