Kotiäidit! Miten selvisit uupumuksesta?

• Viestiketjun aloittaja voihan pasma
  • Ensimmäinen viesti
voihan pasma
Olen aivan totaalisen uupunut tähän kodin/perheen pyörittämiseen ja nyt tuli piste iin päälle kun en jaksa enää mitään. Miten tästä selviää? Liikunnan avulla(joku sanoi)?

no voi
:hug: Voi ei.

Montako lasta? Minkä ikäinen nuorin on?

Liikunta auttaa oikeasti, mutta jotta jaksaa liikkua pitää olla nukkunut. Mä pidin huolta, että pääsin ilman perhettä jumpille tai tapaamaan kavereita viikottain. Ja kävin lenkillä muutenkin.

Menin isäkuukaudeksi töihin lepäämään. Siellä tajusin, että haluan olla kotona vielä vuoden.

Käytiin avoimessa päiväkodissa paljon,
TSemppiä!

vieras
Kun oli pakko, hammasta purren. Päätin, että menen vaikka läpi harmaan kiven. Tein kaikkeni, että jaksaisin. Onneksi tajusin palkata lastenvahdin, se helpotti arkea kovasti.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja voihan pasma:
Olen aivan totaalisen uupunut tähän kodin/perheen pyörittämiseen ja nyt tuli piste iin päälle kun en jaksa enää mitään. Miten tästä selviää? Liikunnan avulla(joku sanoi)?
Kolme tärkeintä asiaa jaksamiseen (tässä järjestyksessä):

1. riittävä yöuni

2. monipuolinen ravinto

3. riittävästi liikuntaa

Jos näistä joutuu tinkimään pitkään niin taatusti väsyttää... Noiden tarkastamisesta mä lähtisin liikkeelle.

vieras
Kolme tärkeintä asiaa jaksamiseen (tässä järjestyksessä):

1. riittävä yöuni

2. monipuolinen ravinto

3. riittävästi liikuntaa

Jos näistä joutuu tinkimään pitkään niin taatusti väsyttää... Noiden tarkastamisesta mä lähtisin liikkeelle.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
En mä selvinnytkään :snotty:

Mutta romahduksen jälkeen sain keskusteluapua psykologilta ja hankin sitä omaa aikaa, aloin juosta ja käydä uimassa. Saikun ajan nukuin.
Mutta mihin lapset siksi aikaa?

tintti
laita lapset pvkotiin. Niin itsellänikin on. Ovat pvkodissa 8-16 joskus pidempiäkin päiviä. Itse kerään voimia ja levähdän. Elimistö tökkii jo kovasti kun niin väsynyt

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
En mä selvinnytkään :snotty:

Mutta romahduksen jälkeen sain keskusteluapua psykologilta ja hankin sitä omaa aikaa, aloin juosta ja käydä uimassa. Saikun ajan nukuin.
Mutta mihin lapset siksi aikaa?
Mulla kävi perhetyöntekijä, aivan ihana ihminen. Mies auttoi paljon myös, sekä anoppi ja äiti.

Siis sitten kun lopulta myönsin että mä olen ihan loppu.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tintti:
laita lapset pvkotiin. Niin itsellänikin on. Ovat pvkodissa 8-16 joskus pidempiäkin päiviä. Itse kerään voimia ja levähdän. Elimistö tökkii jo kovasti kun niin väsynyt
Toivottavasti tämä on vitsi..

äiti neljälle
Mä menin töihin ja sitä kautta eroon uupumuksesta.
Myöhemmin uudelleen kotona ollessa osasin jo ennakoida mahdollisen uupumuksen ja hoidin lapset ja kodin hieman rennommin ja säästellen omaa jaksamistani myös.
Omalla kohdalla se tarkoitti ylimääräisten menojen,kyläilyjen,vieraiden,kerhojen isompien lasten harrastuksista tinkimisen ym. karsimista ja täytyy sanoa, että kannatti. Pysähdyin ja mietin, mikä on lapsille ja koko perheelle se oikea paras ja meillä se oli elämäntyylin kaikkinainen rauhoittuminen ja "jämähtäminen" paikoilleen ja kotiin.

vieras
Mitä tarkoitat? Luuletko että lapsilla on parempi olla kotona uupuneen äidin kanssa kuin päiväkodissa?

vieras
Mitä tarkoitat? Luuletko että lapsilla on parempi olla kotona uupuneen äidin kanssa kuin päiväkodissa?
mutta 8 tuntia ellei enemmänkin... tarvii ne lapsetkin lepoa.

vieras
Minkäikäisiä lapsia sulla?

sama täällä
Sama homma täällä,ei vaan jaksa enää. Eilen viimeksi mietin et jos vaan kävelis ovesta ulos eikä tulis enää takaisin.. Jos saat ap lastenhoitoapua jostain vaikka neuvolasta niin yritä sitä?

Yhteistyössä