iuikuiu
Minä taas vaihtaisin tämän kaupunkielämän siihen ihan koska vain. Juuri mietin ulkoillessa pakokaasujen määrää jota mun lapset on joutuneet hengittämään vauvasta saakka kun ollaan paljon ulkona. Maalla (siellä josta minä olen kotoisin... pieni pohjoisen kunta jossa n. 15 000 asukasta ja kotitalosta kaupunkiin ja kauppoihin matkaa 50km) olisi niin paljon puhtaampaa, raikkaampaa ja luonto lähellä. Toki mulla ois pakko olla auto jotta pääsee esim. neuvolaan jne kun ei julkisia kulje, mutta nauttisin siitä omasta rauhasta. Metsäretkiä eväiden kanssa, marjaretkiä, pilkkireissuja, pihahommia, lapsillekin eri tavalla puuhaa ja vapautta kuin kaupungissa.Painajaista olisi se täällä usein kuvattu tilanne missä asutaan jossain korvessa mistä julkiset ei kulje, äiti kotona ilman autoa, ei yhtään tuttuja koko paikkakunnalla eikä mahdollisuutta mennä lasten kanssa mihinkään. Käytännössä ollaan vain kotona, omassa pihassa tai tehdään kävelyretkiä ympäristöön, ainoana seurana taapero/uhmaikäinen ja vauva.
Valitettavasti miehen työ pitää meidät täällä, hänen alan töitä ei pieniltä paikkaunnilta löydy
Mulla käsityöt on ihan paras juttu ja tienaan sillä hieman rahaakin. Tulevaisuudessa toivottavasti hieman enemmänkin