Koti-isien kootut tempaukset :-D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Te joilla isä on jäänyt lapsen/lasten kanssa kotiin, kertokaas joitain hassuja juttuja joita isä on kotona ollessaan tehnyt/jättänyt tekemättä tms.

Saa myös kehua, ja se on jopa suotavaa.

Meillä kerran kesällä isä oli pukenut pojalle tyttöjen vaatteet leikkipuistoon, kirkkaan keltaiset caprishortsit kukallisen liivin, joka on tarkoitettu paidan tms. päälle, ilman mitään paitaa alla, onneksi oli hellekeli. Päässä tyttöjen lierillinen kesähattu. Lisäksi taaperon pitkähköt hiukset olivat ponnarilla. Kaikki olivat luulleet tytöksi. Menin heitä hakemaan leikkipuistosta, ja nauroin katketakseni kun näin pojan. Oli se söpö kyllä, vaikka vähän hävettikin. :-D <3

Ei ihan koti-isi, mutta rakas mieheni imuroi yksi päivä. Seisoi keskellä eteistä, ja ihmettelin, että kestääpä se aloittaminen kummallisen kauan. Siellä se kummasteli ja pähkäili kun ei keskuspölkän pää mene millään.....pistorasiaan:headwall:

Meillä isukki lähti pojan 1½-v ja koiran kanssa kärrylenkille kylmänä kevätpäivänä. Muuten oli pukenut lapsen lämpimästi, mutta unohti(?) kengät jalasta. Vastaantulijat olivat poikkeuksetta hymyilleet, kun poika oli heilutellut kengättömiä jalkateriään kärryissä. Oli sentään sukat jaloissa...

Meillä poika oli päässyt kanamunien kimppuun ja rikkonut lattialle koko kennollisen. Mitä teki isä? Siivosi tietty sotkun pois . Parin päivän päästä aloin ihmettelemään sitä outoa lemua joka vallitsi meidän koko huushollissa :x Epäilin jo siinä vaiheessa mieheni siivoiluja ja kysyinkin, että mihin hän ne kanamunalitkut hävitti? En mihinkään vastasi mies. Pyyhin ne pyyhkeellä ja heitin tuonne likapyykkikoriin. :headwall: Sieltähän ne likaiset kanamunaiset pyyhkeet sitten löytyivät - kuorineen päivineen. Ensin suututti ja sitten nauratti.:laugh:
Oli niitä sitten kiva putsailla kuorista ennen pesua.

Jouduin sairaalaan ja mies ja lapset tulivat mua sinne katsomaan.
Toisella lapsella oli yöpuku päällä (haalarimallinen) :) ja toisella pinkit sukkahousut ja shortsit ja yöpaita :)
Haluan kehua miestä parjäsi muuten hyvin mutta vaatteista tai sään mukaan pukeutumisesta sillä ei mitään hajua...

Meilläkään ei siis koti-isä, mutta isä kummiskin laittoi illalla lapselle yövaatteet. No yöllä herätään siihen lun lapsi huutaa ja pissit on sängyssä. Oli siis isä unohtanut vaipan sitten laittaa. :D

Mua ei kyllä naurata nää jutut yhtään. :O Ennemminkin pelottavaa, miten toistaitoisten ihmisten käsiin lapset voivat joutua... Katsoisin kyllä peiliin, jos jakaisin talouttani sellaisen normaalin aikuisen ihmisen kanssa, joka ei selviäisi oman kotinsa ja omien lastensa huoltamisesta. Tsiisus.

[QUOTE="Jaa";21971294]Mua ei kyllä naurata nää jutut yhtään. :O Ennemminkin pelottavaa, miten toistaitoisten ihmisten käsiin lapset voivat joutua... Katsoisin kyllä peiliin, jos jakaisin talouttani sellaisen normaalin aikuisen ihmisen kanssa, joka ei selviäisi oman kotinsa ja omien lastensa huoltamisesta. Tsiisus.[/QUOTE]

mä olen kyllä hieman samalla kannalla sun kanssas.. siis miten uusavuttomia ihmisiä voikaan olla ja miten lasten käy jos jostain syystä joutuisivat täysin isänsä huollettaviksi.. jos ei mitään ymmärrystä ole edes esim. lasten pukeutumisesta

Kun mieheni oli kahden lapsen, siis pienen lapsen koti-isä, hän oli likitäydellinen. Kysyin häneltä miten lapset puetaan milläkin ilmalla, meillä oli aina aika siistiä, lapset ja mies tyytyväisiä ja ruoka terveellistä ja hyvää arkiruokaa.

Ainoa mikä ei onnistunut oli verkottuminen ja sellainen kerrostalossa luonteva lasten yhteisen hoitoringin luominen, sillä mies ei kertakaikkiaan suostunut hiekkalaatikonlaitaisäksi, vaan rymysi lasten kanssa metsissä, lintutorneissa, suolla tai jossain ihan muualla pienen automatkan takana.

Ei kovin paha virhe, mielestäni.

mä olen kyllä hieman samalla kannalla sun kanssas.. siis miten uusavuttomia ihmisiä voikaan olla ja miten lasten käy jos jostain syystä joutuisivat täysin isänsä huollettaviksi.. jos ei mitään ymmärrystä ole edes esim. lasten pukeutumisesta

No voi herranen aika sentään, johan piti jonkun tulla pätemään tähänkin ketjuun. Eiköhän kokemus ole pukemisasioissa näitä miehiä opettanut, meidän ainakin. Ja pääasia että lapsilla on vatsa täynnä , pienillä puhtaat vaipat, ja oma vanempi siinä läsnä. Se on sitten ihan eri juttu jos lapsen perustarpeita aletaan laiminlyömään, eikä tässä ketjussa edes ollut siitä kyse.

Voi tsiisus taas tätä kaksplussaa..:-/

Mitäs traagista tapahtuu, jos pojalle pukee tytön vaatteet? Tai jää kananmunat pyyhkeeseen ja se alkaa haista?

meillä kyllä mies osaa lapsille ihan oikeanlaiset vaatteet pukea, mutta siivouspuoli onkin sitten aivan hukassa.. voin kuvitella, että samanlainen tilanne olisi meillä mahdollinen kuin ylläolevan kanamunapyyhkeet :D

ja ruoanlaitto on kans sellainen asia, mitä mies ei osaa ollenkaan.

[QUOTE="vieras";21974098]Se on traagista, että nainen korjaa miehen jäljet. Miten luulet hänen oppivan, jos siivoat sen virheet?[/QUOTE]

Mä mitään siivoa ja korjaa mieheni jälkiä, se osaa tehdä nuo hommat itse.
Mä kysyin mitä traagista tuossa tapahtuu, jos jotain hölmöä mokailee?

Viimeksi muokattu:
Muistan ku exä jäi vkolopuks esikoisemme ( vähän alle 1v ) kanssa kahden kotiin ja palasin reissusta niin oli tahallaan pukenut eriparisukat tytölle ja ihan eriväriä kuin vaatteet. Ei siinä muuten mitään hauskaa, mutta olin oikeesti silloin aika neuroottinen siitä, että sukat sointuu vaatteisiin ja oli varma et huomaan heti ja niin kävikin... onneks en oo enää ihan niin tarkka =)

Nykyinen mieheni oli 5v pojan kans päivän kaksisten ku kiertelin kirppareita ystävän kanssa ja oli mielestäni keksinyt loistavan puuhan lapselle ajankuluksi. Ei muuta ku erilaisia ruuvimeisseleitä käteen ja lupa purkaa vanhat rikkinäiset stereot atomeiksi. Poika muutenki ruuvailee kaikkea mahollista ku haluu nähdä mitä sisällä on..

Epäilin itsekin tuota Isää miten mahtaa pärjätä kahden kanssa mut aika ja käytäntö on osoittanut et homma menee aika tasan. Äitini on peruuttanu parkkihallissa tolppaan ku lapset pälättäneet ja ite rysäytin kaupan seinää ku takapenkkiläiset kälätti, mistä ne jaksaa muistuttaa ku käydää ko. kaupassa:)

Yhteistyössä