KOTI-IKÄVÄ vaivaa, muita kohtalotovereita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ikävä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"Ikävä"

Vieras
Taas on miehen kanssa riidelty kaksi päivää tästä samaisesta asiasta. Mua vaivaa järkyttävä koti-ikävä ja haluun muuttaa takaisin kotipaikkakunnalle. Mies ymmärtää asian, mutta tyhjän päälle ei voida lähteä, töitä ei ole tarjolla.

Asutaan nyt noin 500km:n päästä kotikaupungistani, tällä hetkellä siis asutaan mieheni kotikaupungissa. Olen asunut täällä jo 5 vuotta, mutta ei tämä kodiksi muutu. Onhan minulla täälläkin tuttuja ja kavereita, mutta eihän mikään korvaa ystäviäni kotipuolessa, jotka ovat lapsuuden ystäviäni ja olen tuntenut heidät suurinpiirtein peruskoulun ekaluokalta saakka. Lisäksi kaipaan siskoani ja hänen lapsiaan, omia vanhempiani ja muita sukulaisia. Ja tämä ikävä vain raastaa koko ajan enemmän ja siitähän meillä riidellään jatkuvasti.

En tiedä johtaako tämä vielä eroonkin joskus. Meillä on pieni poika itsellä ja kuinka kaipaankaan omaa perhettäni. He näkevät lastani aivan liian harvoin ja tietysti olisi kiva nähdä useammin myös siskoni lapsia. Myös lapsuuden ystävilläni on samanikäisiä lapsia kuin minulla, joten jään paljosta paitsi, kun en voi heitä tavata nyt kotona olo aikana. Siellä he olisivat kotona myös.

Ja kyllä. Olen yrittänyt kotiutua, mutta eihän kukaan uusi kaveri korvaa vanhoja ystäviäni, joiden kanssa olen elänyt lähes koko elämäni! Ja minulla on paljon ystäviä kotipuolessa. Ja kuka korvaa siskoni perheineen tai vanhempani???? Ei kukaan. Kaikki rakkkaat (oman perheeni lisäksi) ovat siellä. Ja lapsenhoitoapua ei ole. Miehen sukulaisista ei oikein siihen ole.

Toivottavasti pääsemme pian muuttamaan tai tämän mamman pää räjähtää. Olen alkanut jo ajatella, että oli virhe muuttaa tänne aikanaan. VIRHE! Mutta olin niin rakastunut mieheeni, että lähdin. Jotain kannustavaa kiitos. :(

En osaa kannustaa, mutta ymmärrän su hyvin :) Olen itse 1000kmm päässä omasta kaupungistani, jossa elelin tärkeimmän osan (tähänastisesta) elämästäni. En usko, että ikävä koskaan loppuu kokonaan. Mutta kaikkea ei saa samassa paketissa. En voisi kuvitella mitään tärkeämpää, kuin mieheni ja lapseni. KOti on siellä, missä hekin. Ehkä joskus asumme toisaalla :)

Ollaan me niin erilaisia - mulle koti on aina siellä missä sänky ja perhe. Pariin otteeseen ollaan asuttu ulkomaillakin ja on se koti sielläkin ollut. Lapsuuden paikkakunnalle mua ei saisi millään muuttamaan. Olen toki ihan myötätuntoinen, vaikken ymmärräkään.

Siis onhan tämä meidänkin talo mun koti, mutta mä ikävöin hirveästi mun ystäviä ja perhettä. Ettekö te ikävöi heitä? Olen itsekin kotoisin isosta kaupungista, joten sieltä ei tarvitse välttämättä lähteä minnekään, koska on kaikki opiskelumahdollisuudet ja hyvin töitä (paitsi mieheni alalta). Tiedän minäkin ihmisiä, jotka eivät kaipaa takaisin kotiseudulle, koska siellä asuvat enää vain vanhemmat. Ovat kotoisin pienestä kunnasta, josta kaikki lähtevät pikku hiljaa pois muualle.

Mutta minun koko elämä (omaa perhettäni lukuunottamatta) on omassa kotikaupungissa. Ikävöin sitä sosiaalista elämää ihan hirveesti! Ja sitä, ettei vanhempani saa nähdä lapseni kasvavan ja sitä ettei ole hoitoapua jne. Tietysti minulle tärkeintä on oma lapseni ja toisiksi tärkeintä oma aviomieheni ja sitten tulevat muut, mutta haluan elämääni muutakin!

Olisinpa minäkin semmoinen, ettei tämä ikävä olisi näin kamalaa, mutta ei se niin mene minun kohdallani...

[QUOTE="vieras";23039608]Ollaan me niin erilaisia - mulle koti on aina siellä missä sänky ja perhe. Pariin otteeseen ollaan asuttu ulkomaillakin ja on se koti sielläkin ollut. Lapsuuden paikkakunnalle mua ei saisi millään muuttamaan. Olen toki ihan myötätuntoinen, vaikken ymmärräkään.[/QUOTE]

Samoin! Ulkomailla asustellaan ja monessa maassa olen asunutkin. Jokaisesta maasta on loytynyt KOTI :). Lapsuuden paikkakunnalle minua ei saisi kirveellakaan muuttamaan...

[QUOTE="vieras";23039608]Ollaan me niin erilaisia - mulle koti on aina siellä missä sänky ja perhe. Pariin otteeseen ollaan asuttu ulkomaillakin ja on se koti sielläkin ollut. Lapsuuden paikkakunnalle mua ei saisi millään muuttamaan. Olen toki ihan myötätuntoinen, vaikken ymmärräkään.[/QUOTE]

Peesi.

Alkuperäinen kirjoittaja Alkuperäinen kirjoittaja;23039723:
Siis onhan tämä meidänkin talo mun koti, mutta mä ikävöin hirveästi mun ystäviä ja perhettä. Ettekö te ikävöi heitä? Olen itsekin kotoisin isosta kaupungista, joten sieltä ei tarvitse välttämättä lähteä minnekään, koska on kaikki opiskelumahdollisuudet ja hyvin töitä (paitsi mieheni alalta). Tiedän minäkin ihmisiä, jotka eivät kaipaa takaisin kotiseudulle, koska siellä asuvat enää vain vanhemmat. Ovat kotoisin pienestä kunnasta, josta kaikki lähtevät pikku hiljaa pois muualle.

Mutta minun koko elämä (omaa perhettäni lukuunottamatta) on omassa kotikaupungissa. Ikävöin sitä sosiaalista elämää ihan hirveesti! Ja sitä, ettei vanhempani saa nähdä lapseni kasvavan ja sitä ettei ole hoitoapua jne. Tietysti minulle tärkeintä on oma lapseni ja toisiksi tärkeintä oma aviomieheni ja sitten tulevat muut, mutta haluan elämääni muutakin!

Olisinpa minäkin semmoinen, ettei tämä ikävä olisi näin kamalaa, mutta ei se niin mene minun kohdallani...

Kyllä mä ikävöin mun lapsuuden perhettä, ihan kovasti! Ja harmittaa, ettei mummi ja vaari voi olla enemmän tekemisissä lapsenlapsensa kanssa :( Se ois ihanaa kaikille osapuolille. Ja kaipaan aivan kauheesti mun OMIA ystäviäni. Jotka jo mut tuntee ja joiden seurassa voi vaan olla. Ja jotka mä tunnen hyvinen ja huonoine puolineen :) Ettei tarvitsisi aina vaan tutustua uusiin...vois vaan viettää laatuaikaa omien vanhojen ja hyväkshavaittujen kanssa. Tässä asiassa mä ymmärrän sua todella hyvin.

Jos ne ystävät siellä kotipaikkakunnalla ovat oikeita ystäviä, pysyvät he ystävinä vaikka onkin hieman välimatkaa. Ja uusia ystäviä voi hankkia uudelta paikkakunnalta eikä se tarkoita, että he korvaisivat vanhat ystävät. Ja 500km ei niin pitkä matka ole ettei sitä voisi välillä matkustaa ystäviä ja perhettä katsomaan kun ikävä iskee. En siis yritä vähätellä asiaa vaan kannustaa. Se yhdessä vietetty aika on sitten vielä arvokkaampaa kun ei joka päivä pääse näkemään.

Yhteistyössä