Kosteusvaurio asunossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

fia

Vieras
Onko kellään kokemuksia yksi vuotiaan oireista kosteusvaurio/home talossa asuessa?

Meillä todettiin ainakin kosteusvaurio eilen ja nyt pelottaa onko asunnossa homettakin. Minun ja mieheni lisäksi asunnossa asuu reilun vuoden ikäinen lapsemme.

Nyt mietin kannattaisiko käydä lääkärissä lapsen kanssa tarkistuksessa. Hän on vuoden aikana sairastanu muutamat kuumeilut, 3kertaa korvatulehdus, ja vatsataudin. Eli jatkuvasti ole ollut kipeänä, mutta useasti kuitenkin.

Onko olemassa jotain lääkäriä joka tutkii juuri tälläistä tapausta?

Nyt kauhistuttaa kun lukee netistä kaikkeä mitä hometalosta voi saada.

Onneksi nyt jo pääsimme muualle asumaan! Kiitos etukäteen vastauksista!

Jos se kosteus on ollut päivää kahta kauemmin niin kyllä sitten homeetkin jo iloisesti kasvaa.

Lääkäri ei tee mitään lapselle joka on asunut hometalossa. Ainut jos teillä on tulossa riitaa asunnon myyjän kanssa (osakkeen ostosta alle 2v tai kiinteistön alle 5v) niin sitten kannattaa käydä lääkärissä ja pyytää tekemään verestä homevasta-aineet sekä ihopistot.

Nyt lapsi vaan regoi muita herkemiin homekouluhin ja hoitopaikkoihin. Ja sairastelee siten enemmän. Ja reilusti yli puolet suomen koulusta ja päiväkodeista on homeessa..

Allergiat, nivelvaivat, infektiokierteet ainakin pahenevat homeille altistuneilta, jos home ei niitä vältämättä aiheutakaan.

Onneksi pääsitte pois. Mutta tavaroiden mukana homeitiöt teitä seuraavat. Pesemällä eikä muullakaan puhdistuksella niitä saa pois.

Minä olen käynyt ala-asteeni homekoulussa. Rupesin oireilemaan viime syksynä kun muutimme tähän nykyiseen asuntoomme, olin mm. jatkuvasti kuumeessa, sain outoja raivareita ja yskin limaa. Keuhkokuume jumitti 3kk, söin viidet antibiootit!! :( Luulin jo kuolevani...kunnes taloyhtiö viimein sai sovituksi remontista ja kaikkien asuntojen kylppärit revittiin auki. Löytö? Kosteusvaurio n. joka toisessa asunnossa!!!

Nyt kylpyhuone on kuivattu, eristetty kunnolla jne. ja oireet helpottivat valehtelematta viikon sisään remontin päättymisestä.

Yhteistyössä