Kosteussuojattu haalari vauvalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ongelma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"Ongelma"

Vieras
Olen aina naureskellut näille reimatekkivauvoille, mutta nyt pitää tarkistaa omaa kantaa.

Meillä on 6 kk vanha vauva, joka on juuri alkanut kontata ja nousta pystyyn eikä yhtään viihdy vaunuissa muuten kuin nukkuessaan. Lisäksi on kaksivuotias esikoinen, joka totta kai ulkoilee pari kertaa päivässä.

Esikoisen kohdalla äitiyspakkauksen haalari riitti ekaksi talveksi, kevätvauva hänkin. Mutta nyt olen huomannut, että sehän kastuu jo tihkusateessa kun vauvaa pitää välillä ulkoillessa ottaa rattaista syliin.

Onko kellään kokemuksia kosteussuojatuista haalareista noin pienellä? Voiko reilu puolivuotiaan pistää talviseen maahan mönkimään, vai tuleeko kylmä?

Ja mikä ihmeen koko pitäisi ottaa? Vauva on 68 senttiä pitkä ja tosi laiha. Koon 70 puolipotkarit tipahtavat lattialle, kun kaveri konttaa eteenpäin.

Meillä oli ton ikäsellä viime talvena ticketin toppahaalari. Se kyllä piti hieman kosteutta, mutta en mä sitä tietty sateella sillai käyttänyt. Keväällä kun lumi alkoi sulamaan, puin siihen päälle sitten kurikset niin piti vettä paremminkin. Ja maassa tuo mönki heti kun vähän itse pääsi toppiksessa liikkeelle, ja sitä ennen jonkun verran istuskeli. Pysyi lämpimänä. Keväällä sitten ostettiin reiman vk-haalari, joka pitää myös vettä, ei oo kuriksia tarttettu.

Ja koossa olen ottanut sillä silmällä että menis puoli vuotta eteenpäin... haalari ei kuitenkaan päältä putoa, vaikka ois hieman reilu ens alkuun :) meilläkin kuitenkin hoikkapoika.

Jos vauvojen toppahaalarit noin yleisesti eivät pidä kunnolla vettä, niin sitten ehkä ennemmin ostan pienen kurapuvun jonka puen äitiyspakkauksen topan päälle. Menee vielä keväälläkin.

No ottaisin 74 haalarin, jos se kuitenkin vasta kevättalvella on maassa enempi niin eihän se nyt haittaa jos on liian suuri. Äp haalri taitaa olla n 74 joten ei ainakaan sitä pienempi.
Villavaattetta väliin niin voihan se olla hetkittäin lumellakin, tosin lumella konttaaminen on yllättävän vaikeaa..
Meillä on kuipus joulukuussa syntyny ja hän oli kesällä hiekkalaatikolla
Mukana 6kk alkaen kun oppi istumaan ja konttaamaan, syksyllä köytti jo sitten reimatecciä ja kolusi sillä kyllä kaikki lätäkön pohjat. Onneks lähti kävelemään 10kk iässä niin tolanne helpotti talveksi hieman. Ei silti toppavaatteet päällä ja villavaatteet alla ei päässy ite seisomaan vaan aina kun kaatui sitä sai olla nostamassa pystyyn..

Ja kengätkin se tarvii jos se meinaa seisoskella!

Minä kun luulin, että jos tekee kaksi lasta samaa sukupuolta tasan kahden vuoden ikäerolla, pienemmälle ei tarvitsisi ostaa mitään :D

Yhteistyössä