Kosteusmittaus, voiko luottaa?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Tehokuivauksesta käytiin mittaamassa, ilm. pintakosteusmittarilla, näin itse vieressä lukemat ja ne olijotain 60-70 hujakoilla, jossain ehkä 80, mitä ne tarkoittaa? Mittaaja sanoi, että kuivaa on, mutta miksi meillä siitä huolimatta sokeritoukat tunkee makuuhuoneen nurkasta?
 
"vieras"
Ahaa, kysyin mittaajalta että kuinka syvältä pintamitari kosteuden löytää, niin hoki vaan kuinka tarkka se mittari on ja siihen voi kyllä luottaa, mutta tätä minäkin että se on pintakosteusmittari, ei se ihan kaikkea kerro. Toisekseen, tehokuivauksen äijä huomasi meillä olevan makuuhuoneen ulkoseinä puuta, ulkopuolelta betonia, mutta muuten jotain puulevyä ja asumme kerrostalossa, ilm. ei ihan normaali ratkaisu.

Hävettää jo pommittaa isännöitsijää tästä asiasta, meillä tukittiin makkarin listojen takaa raot silikonlla jotta eivät sokeritoukat pääse asunnon puolelle, silti olen sen jälkeen muutaman havainnut. Ollaan siis vuokralaisia ja pelkään että meitä vain kehotetaan muuttamaan pois, jos inhottaa asua, muuten viihdymme ja haluaisin vain että ongelma hoidetaan perusteellisesti.
 
"isipappa"
[QUOTE="vieras";28562394]Ne nyt vaan on merkki kosteusvauriosta...[/QUOTE]

No tämä.

Pintakosteusmittaukset on käytännössä yhtä tyhjän kanssa ja suurta ku$etusta. Kertovat onko vettä lattialla niinkuin kauniisti ilmaistuna.
 
"vieras"
Eihän sokeritoukat ole vaarallisia?
Mutta niitä ei kuulu olla makuuhuoneessa vaan ehkä kylppärissä tai muissa kosteissa tiloissa. Ja mikä kummallisinta, meillä ei ole näkynyt ainuttakaan sokeritoukkaa kylpyhuoneessa, mutta muualla asunnossa kyllä, keittiön listojen alta tullut ja levinnyt eteiseen ja makkarista kai lähtöisin kun täältä niitä löytyi eniten. Myrkytysten jälkeen hävinneet hyvin ja kun silikonilla tukittiin rakoset makkarin listan takaa, se vähän hiljensi, mutta kyllä nyt talven jälkeen taas on muutama putkahtanut, siitä huolimatta että tuolla on silikonit.

Enkä mä sitä että sokeritoukat olis vaarallisia, iljettäviä kylläkin, mutta kyllähän se pistää mietityttämään onko täällä kosteusvaurio/hometta.
 
"vieras"
Otin isännöitsijään yhteyttä jälleen asiasta, mihinkään toimiin ei ryhdytä...ei tarkempaa kosteusmittausta ei mitään...käskivät ottaa yhteyttä, jos niitä ilmaantuu enemmän. Myrkyttäminen ei enää hyödytä, pitäisi jo selvittää mistä johtuu toukkien ilmaantuminen.

Mitään ei tehdä. Pitäisi muuttaa pois tai sietää tilanne. ollaan vaan muutettu niin monesti ja homeasunnoissakin asuttu, että ei oikein huvita kokoajan muutella, tässäkin ehditty asua vasta vuosi, edellisessä vuosi (siellä hometta), sitä edellisessä 4kk (siellä todella isot kosteus ja homevauriot). Olen juuri laittanut lapsen tähän lähelle päiväkotiin, menee syksyllä eskariin, saanut itse töitä tästä läheltä...ei kiinnosta tässä vaiheessa alkaa muuttamaan ja miten voi enää koskaan luottaa ettei seuraavakin asunto ole kostea ja homeinen tai ettei siellä ole jotain muuta ötökkäongelmaa, kuten luteita jne.

Nykyään joka asunnossa on jotain ongelmia.
 
vierailija
Onkohan sulla oikeesti nyt kaikki kunnossa, vai pitäisikö lähtee lääkäriin noitten home ja miksobihallusinaatioiden kanssa, jos on kuivaksi mitattu, niin on kuiva, sua nyt ei saa millään vakuutettua asian suhteen, muuta kuule pois.
 
vierailija
tiesitkö että sokeritoukat elää kosteassa ja paperitoukat jotka ovat nykyään yleisimpiä kuin sokeritoukat, inhoavat kosteutta ja elävät kuivissa huoneissa ja syövät ruuantähteitä ym , mitä nyt sattuvat lattioilta löytämään.
 

Yhteistyössä