kosteuseristys

  • Viestiketjun aloittaja rakentaja
  • Ensimmäinen viesti
rakentaja
minkä hintainen on laittaa kosteuseristykset ? olen kuullut,että sen teettäminen on todella kallista puuhaa,vai...olisi mukava tietää jo etukäteen,kun kohta on ajankohtaista,että osaisi varautua tarjouksien hintaluokkaan.
 
Katiaana
ei ole kallista. Iso törppö maksoi jotain 50e (voi olla että muistan aivan metsään) ja siitä riitti khh,ph,sauna, keittiö, eteinen, vessa.......
(khh, ph ja sauna siis seinät myös)

Ja helppo laittaa. Halpa turva vesivahingolle.
 
Aika outoa :\|

Kyllä me ollaan joka asuntoon saatu itse laittaa eristykset kunhan ne vaan käy tarkistamassa joku "paperillinen" henkilö. Sama oli vanhempieni talon kohdalla... isäni laittoi sähköt itse ja pyysi sitten vaan miehen tarkastamaan että kaikki on oikein. Nimi vaan paperiin tarkastajalta niin kyllä sen pitäisi riittää...
 
Katiaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.11.2006 klo 14:19 memmin kirjoitti:
Aika outoa :\|

Kyllä me ollaan joka asuntoon saatu itse laittaa eristykset kunhan ne vaan käy tarkistamassa joku "paperillinen" henkilö. Sama oli vanhempieni talon kohdalla... isäni laittoi sähköt itse ja pyysi sitten vaan miehen tarkastamaan että kaikki on oikein. Nimi vaan paperiin tarkastajalta niin kyllä sen pitäisi riittää...

Näin on. Me soitettiin Tapiolaan, kun mun kaveri on rakentaja ja sanoi että vakuutus ei korvaa jos itte tehään... No, soitin sitte tapiolaan ja vakuutus yhtiö turvaan, niin sanoivat että kun on tarkastettu ja se paperilla niin on aivan sama kuka tekee.
 
Nykyään kuulemma sen saa tehdä vain (tai siis että on takuuta) henkilö, jolla VTT:n käymä kurssi vedeneristyksistä. Ja mitä siihen riittoisuuteen tulee, niin ne purkkien ohjeet ei todellakaan riitä tarvittavaan kalvopaksuuteen. Eli kun se eriste on laitettu, niin se pitää mitata, että sitä on tarpeeksi (yleensä se on n. 0,6mm, riippuu merkistä) Monta kertaa eristettä menee tuplat, mitä ohjeissa on, jotta saadaan tarpeeksi. Joten ite jättäsin eristeiden tekemisen ammattilaisille.
 
rakentaja
minä kysyin kaupungin rakennusvalvonnasta ja sieltä sanottiin,että saa tehdä vain sellainen henkilö jolla on paperit,ei kelpaa edes henkilö joka on tehnyt vuosia ,jossa hällä ei oo sitä VTT;n paperia .viereisessä pikku kunnassa saapi laittaa vaikka itse,mutta eipä vaan onnistu täällä.
 
rakentajia mekin
tuossa ei kenelläkään tullut vastausta,että kuinka arvokasta on siis hankkia tuo vesieristys,jos se kerran vaaditaan sertifikaatin omaavan laittamana.eli onko tietoa?meillä olisi noin 15 neliötä tiloja johon tuo pitäisi tulla.
 

Yhteistyössä