"koskas sä muuten oot viimeks käyny kanarialla"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keppälerttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;23989716:
On ihan normia että heinä-lokakuu aikana on keskipäivällä yli 40 astetta lämmintä. Talvella kaikkea pikkupakkasista +25 (noin) asteeseen. Riippuu kui korkeella merenpinnasta on.

Ok.
Mä muistan tollaset lämpötilat vaan jostain atoopikko-jutusta.
Mutta siinä varmaan puhuttiinkin tosiaan lähinnä siitä ajasta, kun Suomesta tehdään sinne pakettimatkoja. Ei kais siellä suomalaiset kesäaikaan taida paljoa lomailla...

Viime syksynä ( ainoa ku oon ollut) oltiin just lokakuussa ja ei siellä yli 30 astetta ollut.
Illlalla oli mulle jopa viileää sanoisin...;)

En ole käynyt ja tuskin ikinä menenkään.
Tukholma ja Tallinna on mulle sellasia kohteita että jos niissä ei oo käyny niin mun ilme on :O

En oo käyny Tallinnassa! Siitä olen kerran ajanut läpi. Mitä mä siellä tekisin, eihän siellä oo kun viinan perässä juoksevia suomalaisia, h***ria ja huumediilereitä ;) Siinä laivalla ollessa oli jo kestämistä, pahempaa kuin ruotsinlaivoilla tai yhdelläkään Kanarianreissulla.

En oo käyny Viroa (Tarto) etelämpänä. Voisin kyllä Kanarialla(kin) käydä, haaveissa ja suunnitelmissa on jossain etelän lämmössä käydä, jos raha sallii niin kenties pitemmänki ajan.

En oo käynyt koskaan. Siellä Tukholman risteilyllä oon käyny kerran, ja Helsingissä samoin, lentokoneessa en oo ollu. Eikä taida varaa/asiaa olla vastakaan. Ikää 40v.

Olen suurperheeen äiti, en ole KOSKAAN käynyt lomalla yhtään missään, sellaista toimeentulemisen taiteilua tämä elämä vähillä rahoilla on....
No, ei siinä mitään, en siitä valita.
Siskono, lapseton, hyvin, siis HYVIN toimeentuleva sanoi kerran: Jos ei tänä vuonna me oltais tehty näin (kertoi siis erään tapahtuman toimissaan), emme olisi päässet LAINKAAN lomalle tänä vuonna. Ja tämän sanoi hän minulle liikutuksen vibraatto äänessään.

NO. nyt ihan hiljattain, kun hän taas puhui minulle kaukomatkastaan, monen vikon mittaisesta, hän tokaisi: "Mitä varten sitä ihminen muuten töissä kävisi, jos ei matkustamista varten".
Mitäs siihen minä vastaamaan, suurperheen äiti, joka teen kahta osa-aikatyötä, ja siltikin monesti tulot jää niin pieneksi, että joudun sossun ovea kolkuttelemaan ruokarahaa saadakseni.

Ja loppukaneetiksi sanon vielä, etten ole yhtään kateellinen toisten matkustelusta, enkä siitä että rahaa piisaa. Matkustelu minua ei edes kiinnosta,
Mutta, onhan se aika surkuhupaisaa, kun minulta joku hakee sääliä sihhen, ette ehkä ei pääsisi jonain vuonna siihen vuoden toiselle kaukomatkalle... :)

(HE siis matkustelevat ainakin 2 kertaa vuodessa kaukomatkalle muutamaksi viikoksi, ja siihen pikkumatkat, viikonkestoiset vielä päälle)

[QUOTE="määvaan";23990555]En oo käynyt koskaan. Siellä Tukholman risteilyllä oon käyny kerran, ja Helsingissä samoin, lentokoneessa en oo ollu. Eikä taida varaa/asiaa olla vastakaan. Ikää 40v.[/QUOTE]

Eikö kiinnosta tutustua yhtään laajemmin maapalloon? Elämä on niin lyhyt..

[QUOTE="Ulkosuomalainen";23990655]Eikö kiinnosta tutustua yhtään laajemmin maapalloon? Elämä on niin lyhyt..[/QUOTE]

niin, kun se on siinä ja siinä, että riittää rahat matkustaa kodin ja kaupan väliä..

[QUOTE="Ulkosuomalainen";23990655]Eikö kiinnosta tutustua yhtään laajemmin maapalloon? Elämä on niin lyhyt..[/QUOTE]

Minä ymmärrän hyvin sen, ettei kaikkia kiinnosta matkailu. Minuakaan ei kiinnosta esim. taide, oopperakonsertit, hienot ravintolat jne. ja jätän suosiolla nuo väliin. Tuskin sinäkään olet kiinnostunut kaikesta...

Olen käynyt kerran, itseasiasssa viime syksynä.
Olin aina ajatellut etten menekään ja 40 vuotta ehti tulla ikää ennenku "olosuhteiden pakosta" meninkin.
Ei sillä, kiva reissu oli. Oltiin Puerto de la Cruzissa.

Minulla ikää 45 enkä ikinä käynyt vaikka Eurooppaa muuten kiertänyt.
Monta vuotta jo miettinyt, että"snobismini" noloa ja pitäisi mennä...

Minä ymmärrän hyvin sen, ettei kaikkia kiinnosta matkailu. Minuakaan ei kiinnosta esim. taide, oopperakonsertit, hienot ravintolat jne. ja jätän suosiolla nuo väliin. Tuskin sinäkään olet kiinnostunut kaikesta...

totta, mutta matkailun kautta tulee niin monta muuta asiaa, kieliä, historiaa, nähtävyyksiä, kulttuureita, ruokaa, taidetta, urheilua. ja juu, voihan nuita kaikka täällä kotimaassakin tehdä, mutta tylsempää se on lukea jotain historian kirjaa tai kieltä päntätä, kuin oikeasti kuulla, nähdä, puhua ja kokea.

Yhteistyössä