Koskas lääkäriin? Vai meneekö ihan kotihoidolla? (lapsesta kyse)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23285760]Määräsikö kuitenkin ab:t pieneen tulehdukseen?

Tämä kannattaa sitten sanoa aikaa varatessa / neuvoa kysyessä tk:sta, että on ollut 1 kk sitten korvatulehdus, jota ei ole kontrolloitu. Ainakin ottavat teidät vakavasti, jos on pulaa ajoista.[/QUOTE]

juu antibiotti syötiin.

Ja taas heräsi itkemään.. voihan hitto vie..voisiko se olla korvissa se tulehdus nyt sitten..

viimeksi kun mentiin niin minua ihan harmitti kun oli niin tympeä lääkäri et oli sen olonen et mitä tänne tulitte olis voinut olla tulemattakin.. ja lopuksi kysyi et oliko muuta.. :/

[QUOTE="aloittaja";23285798]juu antibiotti syötiin.

Ja taas heräsi itkemään.. voihan hitto vie..voisiko se olla korvissa se tulehdus nyt sitten..

viimeksi kun mentiin niin minua ihan harmitti kun oli niin tympeä lääkäri et oli sen olonen et mitä tänne tulitte olis voinut olla tulemattakin.. ja lopuksi kysyi et oliko muuta.. :/[/QUOTE]

Tuliko kuurin jälkeen vielä silmätulehduskin? Saiko tipat siihen?

Jos huolettaa, niin soita tk:een. Ne on siellä sen takia, että neuvovat! :)
Kyllä te voitte näytilläkin käydä, jos susta siltä tuntuu, että ab:t tarvisi. Mitään muuta ei oikein voida tehdäkään kuin ab:t antaa, joten kipulääke on varmaan olennaisempi. Ja sen voi antaa kotonakin.
Äläkä välitä tympeistä. Ole itse iloinen ja ystävällinen, niin yleensä tympeätkin lämpenevät..

Ja pieneen tulehdukseen pyytäisin äitinä (ja olen siis pyytänytkin) vain seurantaa ja sitten vasta ab:t, jos jatkuu. Olen siis aina kysellyt, että kannattaako syödä kuuria.

[QUOTE="vieras";23285821]Tuliko kuurin jälkeen vielä silmätulehduskin? Saiko tipat siihen?

Jos huolettaa, niin soita tk:een. Ne on siellä sen takia, että neuvovat! :)
Kyllä te voitte näytilläkin käydä, jos susta siltä tuntuu, että ab:t tarvisi. Mitään muuta ei oikein voida tehdäkään kuin ab:t antaa, joten kipulääke on varmaan olennaisempi. Ja sen voi antaa kotonakin.
Äläkä välitä tympeistä. Ole itse iloinen ja ystävällinen, niin yleensä tympeätkin lämpenevät..

Ja pieneen tulehdukseen pyytäisin äitinä (ja olen siis pyytänytkin) vain seurantaa ja sitten vasta ab:t, jos jatkuu. Olen siis aina kysellyt, että kannattaako syödä kuuria.[/QUOTE]

Joo silmätulehdus tuli tän korvatulehdus kuurin jälkeen. Alle viikon päästä.
Tipat sun muut oli silmätulehdukseen ja antibiotti kans.

Ehkä vielä seurailen vointia..

[QUOTE="aloittaja";23285871]Joo silmätulehdus tuli tän korvatulehdus kuurin jälkeen. Alle viikon päästä.
Tipat sun muut oli silmätulehdukseen ja antibiotti kans.

Ehkä vielä seurailen vointia..[/QUOTE]

Siis miten tää nyt meni?
Ensin korvatulehdus ja ab:t.
Viikon päästä silmätulehdus ja tipat ja ab:t, mutta korvaan ei katsottu?

Ja nyt pari viikkoa myöhemmin taas kuumetta.
Oliko tässä välissä terve?
Jos ei ollut, menisin kyllä lääkäriin maanantaina. Ja jos yleisvointi huono, menisin nyt viikonloppuna tietenkin.

[QUOTE="vieras";23285905]Siis miten tää nyt meni?
Ensin korvatulehdus ja ab:t.
Viikon päästä silmätulehdus ja tipat ja ab:t, mutta korvaan ei katsottu?

Ja nyt pari viikkoa myöhemmin taas kuumetta.
Oliko tässä välissä terve?
Jos ei ollut, menisin kyllä lääkäriin maanantaina. Ja jos yleisvointi huono, menisin nyt viikonloppuna tietenkin.[/QUOTE]

:D sekavaa..

Siis eka oli korvatulehdus - saatiin ab
sitten tuli silmätulehdus - saatiin ab ja tipat, sekä voide. Katsottin korviin mutta ei sanonut et niissä olisi jotain ollut.

Ja nyt taas kuumetta joo. Tässä välissä ehti olla noin parisen viikkoa terveenä. En osaa tarkkaan sanoa kun tää on ollut vaan sairastelua niin kauan.

Yleisvointi on hyvä. Juo paljon ja syö jotain mikä maistuu, lähinnä kaikke hyvää. Mut kuitenkin edes jotain.
Leikkii ja touhuaa.
Haluaa toki myös olla vaan lähellä ja sylissäkin.
Kuumetta on vielä päälle 38. torstai iltana iski.

[QUOTE="aloittaja";23285942]:D sekavaa..

Siis eka oli korvatulehdus - saatiin ab
sitten tuli silmätulehdus - saatiin ab ja tipat, sekä voide. Katsottin korviin mutta ei sanonut et niissä olisi jotain ollut.

Ja nyt taas kuumetta joo. Tässä välissä ehti olla noin parisen viikkoa terveenä. En osaa tarkkaan sanoa kun tää on ollut vaan sairastelua niin kauan.

Yleisvointi on hyvä. Juo paljon ja syö jotain mikä maistuu, lähinnä kaikke hyvää. Mut kuitenkin edes jotain.
Leikkii ja touhuaa.
Haluaa toki myös olla vaan lähellä ja sylissäkin.
Kuumetta on vielä päälle 38. torstai iltana iski.[/QUOTE]

Voi kurja, että noin paljon sairastettu. Ei se välttämättä ole korvissa, kun ilmeisesti tuo tulehdus parani kuitenkin. Mutta ei sitä pysty tässä sanomaan onko vai ei. Tietenkään.
Kattele tilannetta ja mene maanantaina, jos ei helpota!
Jaksamista!

[QUOTE="vieras";23285490]Jännä ettei sh-äiti tiedä et sillä mittarin lukemallakin ON väliä. Noin pieni lapsi kun ap:lla on täytyy viedä lääkäriin heti jos kuume on yli 40astetta. Et sillai.[/QUOTE]

Voisitko perustella vastauksesi miksi 1½ vuotias lapsi täytyy viedä lääkäriin yli 40 asteen kuumeessa heti? Jään odottamaan niitä perusteluja.

Yhteistyössä