Koskakohan takuuvuokrarahat odotettavissa takaisin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nekkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nekkis

Vieras
Viime viikon tiistaina luovutettu avaimet ja kämpän tarkistus tehty, ei kai mitään sanottavaa kun ei ole kuulunut mitään... Mutta rahoja ei vielä näy, koskakohan voisi niitä odottaa? AVARA kyseessä :) Kokemusta kellään?

Ei ole kyseisestä firmasta, mutta kerran minulla oli yksi vuokranantaja, joka oli itse TODELLA tarkka että vuokra ei saanut myöhästyä päivääkään edes juhlapyhien aikaan vaan piti olla hänellä tilillä viimeistään aina tiettynä päivänä. Sitten kun muutin pois asunnosta, niin jouduin soittelemaan takuuvuokran perään, kun "oli unohtanut" meni useampi viikko. Olisi siinä vaiheessa pitänyt ehkä kuitata jotain takaisinpäin noista maksujen päivistä, mutta en viitsinyt.

Hyvä tietää!! Itse muutin 15.12 ja ei ole näkynyt. Tosin on ollut avaimen kanssa ongelmia, kun olen kadottanut toisen avaimen ja sen maksusta on kysymysmerkkejä. Ex vuokranantajani on vähän hölmö noissa asioissa (vanhempi nainen) ja ei ole saanut mitään aikaiseksi ja minä en asiaa pysty edistämään..

Minun käsitykseni mukaan avaroilla ym. aika on noin kaksi viikkoa. Itse asun ES Laatuasuntojen asunnossa, meillä on ainakin se 2vkoa.

Onks asunnosta esim veden loppulasku maksettu ? Tai muut velvotteet täytetty ? Jos kaikki kunnossa kannattaa varmaan kysellä perään, tietty nyt on ollu näitä pyhiä paljon josko eivät oo vielä ehtineet palauttaa.

Juu siis kaikki on maksettu, vedestä ei mitään loppulaskua pitäis tullakaan kun se sisälty vuokraan ja sähkösopparit hoidin itse ja ne on maksettu+hoidettu. Kämppä puunattiin vimosen päälle ja mitään reikiä ei seiniin tehty tms MITÄÄN, muuta kuin normaalia elämisen jälkeä nyt saattoi olla... Joten jos nyt ei ensi viikkoon mennessä kuulu niin soittelen sitten perään.

Muistaakseni viipymättä pitää palauttaa tai jos on jotain huomautettavaa niin se pitää kertoa vuoralaiselle. Olisko se "viipymättä" muutama päivä. Itse sain kaupungilta takaisin parissa päivässä.

Yhteistyössä