Koska vk-haalari päälle (Helsinki)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ***
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

Vieras
2-vuotias esikoinen on just mennyt tarhaan ja on tuo ulkopukeutuminen vielä vähän hakusessa. Jokos pitäisi laittaa haalari päälle? Huomenna luvattu aamuksi 11 astetta, päivällä kuitenkin vielä 15 astetta.

Hmm, ehkä vettähylkivät (ei vedenpitävät) Lassien vk-housut ja fleece-takki? Jos säästäisi haalarin vielä vähän kylmemmälle kelille. Kurikset on mukana myös, jos sade iskee.

Me asutaan meren lähellä ja sen verran viileä on jo muutaman päivänä ollut, että kyllä välikausihaalari on ollut ekat kerrat tällä viikolla päällä, alle sukkikset ja pitkähihainen paita.

oli jo viime viikolla,eikä yhtään tuntunut tytöllä (1v10kk) olevan liian kuuma,ohuet nuo haalarit onkin.Maa on kostea ja paljon mukavampi tuo vedenpitävä haalari on ku kurikset.

todellakin! hyvät ihmiset vk pukujen aika on todellakin jo! helsingin kupeessa asutaan ja vk haalarit rukkasetkin ollut jo tarpeen! ihmiset pukee niin helkutin vähiin vaatteisiin lapsiaan

Riippuu millainen keli on muuten. Kuivalla, leudolla kelillä ei haalaria tarvitse mutta kostealla ja/tai tuulisella saattaa olla hyvä ainakin rauhallisemmin liikkuvalle lapselle. Veikkaan kuitenkin, että paksulla fleecehupparilla tms. pärjännee huomisaamuna hyvin.

Ainakin lassien g-tech on tosi ohkanen ja jo käyttökelponen. Tänään oli tytöillä jo ulkohousut joissa vuori(ei alla tosin vielä sukkiksia) ja pitkähihanen t-paita ja välikausitakki.
Mullakin jo ulkopuku käytössä. Kylmähän tuolla jo on. Ja tuulikin kylmä! Hattua päähän ja sormikasta käteen.

[QUOTE="kipinä";21920971]Mä nostan tän! Onko nyt niin että suuri osa ei viel laita vk-haalaria lapselle päivähoitoon päälle helsingissä?[/QUOTE]

Eikö ole ihan sama mitä muilla on päällä? Tee itse päätöksesi. Laita mukaan ohuempaa vaatetta, jos mietityttää.
Kummallista, että pitää täällä kysellä, kun lapsetkin on niin erilaisia.. toiset tarkenee vähemmällä jne.

[QUOTE="vieras";21921154]Eikö ole ihan sama mitä muilla on päällä? Tee itse päätöksesi. Laita mukaan ohuempaa vaatetta, jos mietityttää.
Kummallista, että pitää täällä kysellä, kun lapsetkin on niin erilaisia.. toiset tarkenee vähemmällä jne.[/QUOTE]

Toki on sama mitä muilla on päällä. Kiinnostaa kuitenkin saada oman päätöksenteoksen tueksi muiden ajatuksia. Enköhän mä ihan itte tee omat johtopäätökseni vastauksista! ;)

Kyllä mulla on lapsella ollut päiväkodissa välikausipuku (housu & takki) ollut mukana pari viikkoa ja viime viikolla ollut housut muutaman kerran käytössä. Eihän se mitään haittaa viedä sitä pukua sinne päiväkotiin, käyttävät sitten jos on tarvetta.

En ymmärrä miksi pitää pantata niitä vk-pukuja??? Mitä haittaa siitä on että laittaa ne päälle???
Ei ne nyt liian kuumiakaan enää ole jos alla on vaan paita ja sukkikset tms.

Kalliit välikausihaalarit roikkuu eteisessä mutta päälle ei voi laittaa. EN VAAN YMMÄRRÄ.
Eikös ne ole tehty juuri mukavuutta varten-pitävät kosteutta ja hengittävät silti.

Meillä pojalla oli vk-haalari eilen ekaa kertaa päällä. Ainakin aamuisin ulkoillessa pidetään, iltapäivällä jos lämpötila menee +15 tienoille, niin on ollut vettähylkivät vk-housut ja fleecetakki.

Meillä on pidetty jo pari viikkoa. Kyllä on paksummat villaneuleet ja muut syksy tamineet kaivettu esiin. Meillä ainakin aamusin valitetaan kylmyyttä, päivemmällä sitten tarvittaessa vähennetään vaatteita. Meillä muksut on jo ruvennut kyselemään sormikkaitten ja syyspipojenkin perään. Jokainen tietysti pukee sen minkä tarvitsee.

Meillä pojalla oli vk-haalari eilen ekaa kertaa päällä. Ainakin aamuisin ulkoillessa pidetään, iltapäivällä jos lämpötila menee +15 tienoille, niin on ollut vettähylkivät vk-housut ja fleecetakki.

Haluaisin ymmärtää sinun teoriasi?
Siis jos on lämpimämpää niin laitan fleecen ja vk-housut, eikä haalaria?
Mutta eikö fleece ole tosi hiostava?

Mulla ihan päinvastainen tapa pukea; välikausihaalari jo käytössä säällä kuin säällä,alle vaan tosi vähän(yksi kerros ohutta vaatetta). Fleeceä vasta sitten kun on oikeasti kylmä.

Yhteistyössä