Koska vauvalle voi syöttää pilttiä ilman lämmittämistä?

  • Viestiketjun aloittaja VIERAS
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Puhutaanko tässä nyt hedelmäsoseista vai liharuuista? hedelmäsoseita en tietenkään ikinä lämmitä kun ovat huoneenlämpöisiä, ja lihasoseet lämmitän tietysti aina! ! En itsekään halua syödä kylmiä perunoita..
 
VIERAS
Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:
Niin, en ole ikinä ymmärtänyt sitä jos lapselle ei lämmitetä esim. pilttejä. Syö nyt itse perunas kylmänä kastikkeineen? Halloota halloo!
No johan on äksyä väkeä...

E yhtään ihmettele jos palstalla ei muut ku mustat uskalla kirjotella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja VIERAS:
Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:
Niin, en ole ikinä ymmärtänyt sitä jos lapselle ei lämmitetä esim. pilttejä. Syö nyt itse perunas kylmänä kastikkeineen? Halloota halloo!
No johan on äksyä väkeä...

E yhtään ihmettele jos palstalla ei muut ku mustat uskalla kirjotella.
Höpö höpö. En tarkoittanut äksyillä. En vaan ymmärrä, jos lapselle ei lämmitetä liharuokia. Mutta ilmeisesti kyse oli hedelmäsoseista? Niitä ei mun mielestä tarvi lämmittää. :) :hug:
 
Hedelmä- ja marjasoseita en oo ikinä lämmittänyt...miksi ois pitänyt?
Sen sijaan koko meidän perhe tykkää syödä lihakastikkeet ja kalarisotot lämpiminä ikään katsomatta...
Naposteltavaa oon antanut heti kun hampaita on riittävästi ja aika äkkiä kuopus siirty samaan ruokaan ku muu perhe (olisko ollut 7-8kuinen)
 
hedelmät lämmittämättä, liha ruoat mikron kautta. näin meillä.. =)
Mut se yks sose....se kasviksia soseena oli sellanen et poika ei suostunu syömään sitä lämpimänä, se piti aina olla kylmää ja mielummin se sellasen kasvispurkin söi ku hedelmäpurkin :whistle: :/ hassu poika... =) :D
Niitä purkkeja olikin sit kaapissa pojalle herkuiksi.. ;) :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja MUKSU1:
tarkoitin että jos ollaan jossain reissussa tai jotain. :whistle:
Mä varasin evääksi sellaisia juttuja, joita ei tarvinnu lämmittää. Meillä esim. Muksu puolukkapuuro maistuu hyvin kylmänä ja on ihan ruokaisa eväs.
Samoin vauvajogurtit.

Mulle on jotenkin tärkeää se, ettei jauhelihakastiketta tartte todellakaan syödä kylmänä. En tiedä oisko uponnut kun en koittanut :p
 
Mä oon antanu aina kaikki purkkiruoat (ja tuttelit) lapsille huoneenlämpöisinä. Oli sitten kyse liharuoasta tai hedelmästä. Paljon yksinkertaisempaa kun ei tarvitse joka paikassa ruveta mikroa kyselemään. Kotona ollessa normaali ruoka ollaan tietysti tarjoiltu lämpimänä kun se saman tien syödään kun on valmista.

Hyvin on molemmille lapsille uponnut ruoka sellaisena kun on tarjottu.
 
kiissuli
Olen antanut pojalle huoneenlämpöistä lihasosetta, koska ei tykkää kovin lämpimästä. Hedelmä-ja marjasoseet huoneenlämpimänä tai jääkaappikymänä.Poika tykkää eniten puurostakin jääkaappikylmänä-siinä on aina jotain marjaa ja hedelmää mukana. Maidot juo mieluiten jääkaappikylmänä mutt apakkoraossa huoneenlämpöisenä.En ole mikrossa lämmitellyt ikinä maitoja, kyllä on kätevää kun on tien päälle.

Nirppanokkaisille kysymys: joisitko itse maitosi lämmitettynä-HALOO!!!!

Meitä on niin moneen junaan ja vauvoja kans=)

Eli siis jos halua ja vauva tykkää, voit antaa lämmittämätäntä ruokaa ihan milloin lystäät=)

Juu ja meidän poika siis 7kk ja napostellut kaikenlaista jo kuukauden. Tietenkin pitää huomioida ettei mitään yltiömaustettua tai suolaista anna ja tarkkailla tuleeko allergiaa, jos ei oo jotain ennen saanu.
 
vieras
Liharuuankaan ei ole mikään pakko olla lämmitettyä. Ihmisen elimistölle on ihan sama, onko ruoka huoneenlämpöistä vai sitäkin lämpöisempää. Se, että me syödään ruokamme sitä lämpöisempänä, on pelkästään tottumiskysymys. Ja vauva ei sellaiseen ole vielä tottunut, joten ihan hyvin voi tarjota kaikki sörsselit ilman sen kummempaa lämmitystä.
 
vierailija
Meilläkin kelpasi purkista suoraan huoneenlämpöisenä lihasoseetkin. Helppoa reissussa tai ulkona muuten. Korvikkeita ei edes juonut, pullo ei kelvannut missään muodossa mutta nuo maitotankithan kulki aina mukana
 

Yhteistyössä