Koska vauvalle/lapselle aurinkorasvaa/suihketta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KangasP-Akka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

KangasP-Akka

Aktiivinen jäsen
30.01.2009
5 383
0
36
Muistelen joskus lukeneeni ettei vauvoille saisi laittaa aurinkorasvaa, sanokaa jos olen väärässä. Mutta minkä ikäiselle sitä sitten saa laittaa kun kaupoissa kuitenkin myydään lapsille olevaa aurinkorasvasuihketta jossa ei kuitenkaan mainita minkä ikäisille se on tarkoitettu...?

muistaakseni se oli yli 1vuotiaille!! Ja lapsille saa käyttää VAIN niitä rasvoja joilla on fysikaalinen suoja! Aurinko rasvoja/suihkeita voidaan mainostaa lapsille sopiviksi mutta niissä on silti kemiallinen suoja (jota siis EI SAA käyttää lapsille)

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
muistaakseni se oli yli 1vuotiaille!! Ja lapsille saa käyttää VAIN niitä rasvoja joilla on fysikaalinen suoja! Aurinko rasvoja/suihkeita voidaan mainostaa lapsille sopiviksi mutta niissä on silti kemiallinen suoja (jota siis EI SAA käyttää lapsille)

Okei. Onko niissä purkeissa mainitti sitten tuo että onko fysikaalinen vai kemiallinen suoja vai mistä sen tietää?

Alkuperäinen kirjoittaja Lady-Bird:
Alkuperäinen kirjoittaja =):
Pieni vauva varjoon, ei rasvoja. Sitten kun liikkuu itse, niin silloin rasvat kehiin.

No entä jos vaikka joku puolivuotias jo ryömii ja möngertää menemään niin onko se sitten pieni vauva vai saako sille laittaa rasvaa?

Vauvat täytyis pitää varjossa. Jos iho palaa vauvaikäisenä, se lisää moninkertaisesti ihosyövän riskiä. Mut kysy apteekista niiden lasterasvojen perään jos ei varjossa pysy.

Niitä kemiallisia ei tosiaan kannata vauvalla käyttää, mutta onhan olemassa aurinkotuotteita joissa näitä myrkkyjä ei ole.
Marjaentrich. fi löytyy vauvallekin sopivia tuotteita ja on muuten tosi hyviä! Noi tehdään lisäksi täällä Suomessa :)

Olen ite käyttänyt niitä jos vuosia koko perheellä.

Okei. Onko niissä purkeissa mainitti sitten tuo että onko fysikaalinen vai kemiallinen suoja vai mistä sen tietää?

usein lukee purkissa tai tuoteselosteessa lukee joko titaanidioksidi tai sinkkioksidi. Apteekissa ainakin osaavat antaa oikean voiteen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eucerinia saa apteekista ja se on alkaen 6kk ikäisille, siinä on VAIN fysikaalinen suoja. Aivan huippurasvaa ja sitä on meillä kaikilla lapsilla käytetty alkaen

Nyt karkas...

Eli meillä käytetty 1v alkaen ja käytän sitä itsekin, kun on niin hyvä. Ei ole kertaakaan lapset palaneet, vaikka ovat aamusta ehtooseen asti ulkona.

usein lukee purkissa tai tuoteselosteessa lukee joko titaanidioksidi tai sinkkioksidi. Apteekissa ainakin osaavat antaa oikean voiteen.

Silti kannattaa itse tarkistaa. VIime kesänäkin joku oli saanut apteekista sellaisen, jossa oli sekä fysikaalinen että kemiallinen suoja ja kävi sitten vaihtamassa, kun palsta kertoi että väärä tuubi on. :D

Yleensä kaikki lapsille tarkoitetut aurinkorasvat on pelkällä fysikaalisella suojalla, ei kai muita saa lapsille edes mainostaakaan.
Mäkin oon kuullut semmosen suosituksen, että vasta yli vuoden ikäiselle sais laittaa rasvaa ja sitä ennen vain vaatteilla suojattava. Ja vanhemmillakin hyvä oli olla vaatteet suojana ja rasvat vaan jos vaatteilla ei suojaa saa.

Täällä on lisää aiheesta lapset&aurinko:
http://www.poliklinikka.fi/?page=5331684&id=1130451

Silti kannattaa itse tarkistaa. VIime kesänäkin joku oli saanut apteekista sellaisen, jossa oli sekä fysikaalinen että kemiallinen suoja ja kävi sitten vaihtamassa, kun palsta kertoi että väärä tuubi on. :D

Kyllä tää on hyvä palsta :D Mutta siis vielä ysyn että lukeeko tuo titaanidioksidi ja sinkkioksidi sitten kummassa purkissa, siis kumpi pitää lukea että on hyvää kamaa?

Alkuperäinen kirjoittaja kokoko:
Yleensä kaikki lapsille tarkoitetut aurinkorasvat on pelkällä fysikaalisella suojalla, ei kai muita saa lapsille edes mainostaakaan.
Mäkin oon kuullut semmosen suosituksen, että vasta yli vuoden ikäiselle sais laittaa rasvaa ja sitä ennen vain vaatteilla suojattava. Ja vanhemmillakin hyvä oli olla vaatteet suojana ja rasvat vaan jos vaatteilla ei suojaa saa.

Täällä on lisää aiheesta lapset&aurinko:
http://www.poliklinikka.fi/?page=5331684&id=1130451

Höpö höpö.... ei ole lasten rasvat automaattisesti vain fysikaalisella suojalla. Monet fysikaalisetkin on sellaisia, että niissä on silti myös sitä kemiallistakin. Apteekissakaan ei montaa laatua ole VAIN fysikaalista.

Kyllä tää on hyvä palsta :D Mutta siis vielä ysyn että lukeeko tuo titaanidioksidi ja sinkkioksidi sitten kummassa purkissa, siis kumpi pitää lukea että on hyvää kamaa?

En minä muista enkä jaksa hakee tota tuubia mut haet apteekista sen Eucerinin ja siinä lukee, että kyseissä tuotteessa on VAIN fysikaalisia suodattimia (muistaakseni siinä muuten kahta eri fysikaalista) ja lisäksi siinä lukee että sopii alkaen 6kk.

Yhteistyössä