koska uudelleen raskaaksi?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kesä emo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kesä emo

Vieras
Miten pian on "turvallista" tulla uudelleen raskaaksi? Olen menossa jälkitarkastukseen ensi viikolla ja käskettiin valmiiksi miettiä ehkäisyä, mutta olemme ajatelleet hankkia toisen lapsen suht. lyhyellä väliajalla ja koska migreenin takia en voi syödä yhdistelmäehkäisypillereitä enkä käyttää muitakaan hormonaalisia ehkäisymenetelmiä niin ajattelin että aluksi turvaudumme kondomiin ja hetken kuluttua jätämme sen pois. Ja imettäessähän jos kuukautiset eivät ole alkaneet on epätodennäköistä muutenkin raskautua. Jos kuitenkin niin kävisi että tulisin jo melko pian raskaaksi niin onko jotain haittaa jos edellisestä raskaudesta ei ole vielä kulunut kuin esim. puoli vuotta? Miten pian olette raskautuneet uudelleen?
 
kahden lapsen välille tuli 10.5 kk ikäeroa. Jälkitarkastuksessa kerroin lääkärille että toivomme heti perään uutta ja hän totesi että ok. Kaikki meni raskaudessa loistavasti eikä ollut mitään komplikaatioita. Imetin ja kuukautisia ei ollut joten raskautua voi vaikka imettää...
Onnea vaan!
 
mutta raskautuminen voi kestää... Meillä käytettiin kondomia muutama kuukausi ja sitten ei mitään ikäeroa on tulossa lähes kaksi vuotta. Niin ja kuukautiset alkoivat 6 vko synnytyksestä ja imetin sitten 6 kk täysin ja vielä raskuduttuakin.
 

Yhteistyössä