Koska teilläpäin kulkevat virpojat/trullit?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Monessa paikassa taidetaan ylläpitää tätä perinnettä palmusunnuntaina? Täällä lähdetään trullittelemaan vasta viikon päästä siitä. Eli siis lauantaina 22.3.

Ja aion viedä likan taas sinne hyvään "tienestipaikkaan" kuin viime vuonnakin, sitähän täällä jotkut kauhisteli. Eli siis työpaikalleni baariin vien likan, sai sieltä viime vuonna reilun 20? :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Monessa paikassa taidetaan ylläpitää tätä perinnettä palmusunnuntaina? Täällä lähdetään trullittelemaan vasta viikon päästä siitä. Eli siis lauantaina 22.3.

Täällä Itä-Suomessa virvotaan juuri palmusunnuntaina. Me ollaan kyllä menossa sukuloimaan pääsiäisenä Pohjanmaalle, niin pääsee lapset trullittelemaan ja kokolle :)

22.3..keksin muuten hyvän idean. Laitan nämä vuoden vanhat trulleiksi..yks ongelma siinä kyllä tuli..kukapas ne karkit sitten tuhoo kun he eivät vielä saa syödä (no pieniä maistiaisia olen kyllä antanut) menisköhän sitten äiskän ja iskän suuhun:)

Alkuperäinen kirjoittaja pph:
22.3..keksin muuten hyvän idean. Laitan nämä vuoden vanhat trulleiksi..yks ongelma siinä kyllä tuli..kukapas ne karkit sitten tuhoo kun he eivät vielä saa syödä (no pieniä maistiaisia olen kyllä antanut) menisköhän sitten äiskän ja iskän suuhun:)

Minä antaisin ihan pienille muuta kuin karkkia.esim rusinoita ja hedelmiä.

Palmusunnuntaina täällä kiertävät mut ei meidän ovella ole koskaan kukaan käynyt niin kauan kun olen omillani asunut (olenko sit niin pelottava ilmestys etteivät uskalla). Ei ole kyllä tullut edes mieleen et jonain toisena päivänä saattais kiertää joku.

netistä luin niin virpojat aloittavat pääsiäisen palmusunnuntaina virpomalla ja palkka haetaan sitten viikonpäästä kun pääsiäinen loppuu... eli "oikea" aika on palmusunnuntai.

Alkuperäinen kirjoittaja näin netissä:
netistä luin niin virpojat aloittavat pääsiäisen palmusunnuntaina virpomalla ja palkka haetaan sitten viikonpäästä kun pääsiäinen loppuu... eli "oikea" aika on palmusunnuntai.

eli siis ensiviikon sunnuntaina!

Yhteistyössä