Koska teillä on viimeksi ollut TÄYSIN siistiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En edes muista...:(

2 koiraa ja 2 miestä taloudessa pitävät huolen siitä, että TÄYSIN siistiä ei ole koskaan :D :(

Jos saan vessan siivottua ( pyyhin oven, seinät ja lattiann, pinnat ja patterin. pesen ja pyyhin pytyn ja altaan + allaskaapit ja vaihdan pyyheliinat ), sillä välin olkkarissa onkin istuttu sohvatyynyt ruttuun ja levitetty viltit lattialle vauvan alustaksi, käytetty kaukosäätimiä (5 kpl ) ja jätetty ne lattialle lojumaan sen sijaan, että ne olisi nostettu niille kuuluvalle paikalle. Juotu olutta miehen toimesta ja jätetty tyhjä tölkki lattialle, niin että poika ohi kävellessään saa potkaistua sen nurin sillä seuraamuksella, että jämät tölkin pohjalta valuu pitkin parkettia. Kun haen rättiä puhdistaakseni jäljen, huomaan keittiössä leipäpussin metallirinkulan pöydällä (sitähän ei voi laittaa roskikseen!! :headwall ) ja muruja tasolla. Meinaan alkaa pyyhkimään niitä, mutta kappas! Keittiöpyyhe on ihan "öljyinen"...Mies on auttanut ja pyyhinyt hetki sitten lattialle rikkomansa oliiviöljypullon...Sillä seuraamuksella, että keittiöpyyhe, keittiön lattia ja tasot ovat täynnä öljyä :headwall:

Lisäksi keittiön allas on reunoiltaan täynnä törkyä ja veden poismenoaukossa ruuantähteitä, perunankuoria yms...Samalla koira kolistelee juoma-astiaansa...Nappaan sen ja pesen ennen uuden veden laittamista..Huomaan koirien pedin olevan ihan karvainen ja nappaan sen kainalooni viedäkseni ulos tampattavaksi...Eteisessä kompastun kenkiin ja matolla + lattialla on hiekkaa ja puunmutua kun mies on kantanut puita sisälle lämmittääkseen. Heitän koiran pedin ulos ja tartun imuriin. Imuroidessani makuuhuonetta, hyuomaan, että yöpöydät vaatisivat pyyhintää ja vauvan maitopullo rotkottaa puolityhjänä lattialla, pesua + desinfiointia/keittämistä odottamassa...

Otan pullon mukaani vetäen imuria toisella kädellä olkkariin, jossa tumman lattian on vallannut koirien tassunjäljet (ulkona sataa taas ja joku on unohtanut puhdistaa tassut ennen sisälle tuloa ) ja karvat näkyvät enemmän kuin hyvin tummalla lattialla.

TERVETULOA MEILLE! :D
Jos saatte tästä huushollista TÄYSIN siistin edes viideksi minuutiksi, lupaan antaa teille 100 ? ja matkakorvaukset :whistle:

IHANA teksti! Just tätä tämä on meilläkin! Kuopus on aivan täystuho ja tosiaan, kun minä siivoan toisaalla se samaan aikaan tyhjentää jostain toisesta huoneesta vaatekaapin tai laatikoston sisällön lattialle... Onhan tuo hyvä, että hakee ITSE omat vaatteensa kaapista, mutta kun sit pitää vetää kaikki vaatteet lattialle touhun tohinassa. Kyllähän lapsi auttaa parhaansa mukaan (tyhjentää tiskikonetta, mutta sit mä saan siivota yleensä perässä...).

Viimeks oli täysin siistiä silloin kun kävin katsomassa tätä asuntoa. Huoneet oli tietty
tyhjät silloin. Ja toinen kerta oli kun vauva tuli laitokselta, kaks ihmistä kävi siivoamassa
laitoksella ollessa.
Tavaroita on kasaantunu vuosien aikana ja tiloja ei ole säilytykseen, apua siivoukseen
en ole saanut.

Sinulle ap, missä päin Suomea asut? Voisin kyllä toisia auttaa siivouksessa, vaikka
omaani en jaksa täysillä. Nyt mulla olis aikaa auttaa muita.

maaliskuussa miehen synttärijulassa :D

Mutta tuo on tosiaan suhteellista, mulle siisti on sitä että kaikki jopa katto on hinkattu puhtaaksi, kaapit järjestyksessä, ei missään mitään ylimääräistä. Mutta vain pari kertaa vuodessa päästään siihen, muuten siivouskohteet kiertää eli viikkosiivous, ja joka päivä joku erikoiskohde (kuten vaatekaappi, mattojen pesua, roskiskaappi, tms)

Meillä järjestellään paikat iltaisin. Tavarat on paikallaan viimeistään silloin kun salkkarit alkaa :-D. Sitä ennen pidetään vartin siisteystuokio, kaikki osallistuu ja minä ohjeistan samalla kun teen itse.
Ja lapset saa levittää vain yhden tavaran kerrallaan. Eikä turhaa tavaraa kerätä, auttaa järjestyksen pitämisessä.

No mun kriteereillä meillä oli täysin siistiä n. v. 2005 ennen koiran hankintaa. Sen jälkeen on ollut ajoittaisia siisteyshetkiä mutta ei niin, että voisi istua ja ihailla kimaltavaa kotia... Ja tilanne repsahti jokseenkin vauvan syntymän jälkeen vuosi sitten. Minimalismi ei taida enää kuvata sisustusta kovinkaan osuvasti... :/ On lelua ja tavaraa, kirjaa ym. ja vaikka olisivat siististi pinoissa ja laatikoissa niin kyllähän ne näkyy. Hetkellinen kohtalainen siisteys tulee kerran viikossa viikkosiivouksen jälkeen noin viideksi minuutiksi. Eilen siivottu, nyt voisi taas imuroida, pestä lattiat ja pestä keittiön. Ai niin, KOSKA sitä oikein pystyisi pesemään nuo ikkunat... huoh.

Ei koskaan. Joskus osa talosta on siistiä, mutta aina jossain löytyy tömaata. Enkä mä tosiaan päivittäistä aikaani tuhlaa 3-4h tylsään siivoamiseen, mulla on paljon mielekkäämpiäkin hommia ;)

Ymmärrän tunteen ap! Meillä 6 lasta ja talo ainaisessa kaaoksessa. Ei puhettakaan todella, että saisi haaveilla ns. viikkosiivouksessa, jolloin samana päivänä menisi kaikki huoneet suunnilleen läpi ja olisi edes hetken siistiä.
Pelkän keittiön siivoamiseen menee päivittäin väh. tunti, kun tyhjää ja täyttää astiainpesukonetta, tiskaa pois astiat, siivoaa työtasot, lattian yms.

Mulla menee myös järki noiden sotkujen kanssa, ei ole kiva, että edes ketään tulee käymään, kun kaikkialla on hirveä kaaos. Että saisi edes lattian imuroitua, niin tarvitsee tehdä tuntien työt, kun kerää leluja, vaatteita ym.
Meillä suurin ongema on se, että porukkaa paljon, joten tavaraakin on ja sitten ihan liian pieni talo, vaan 3 makkaria ja säilytystilaa ihan supervähän. Kun siivoaa, niin yksinkertaisesti ei tiedä, mihin ne tavarat ees voisi laittaa.

no ei ikinä. nyt on siistiä kun kutsuttiin sukulaisia vkonloppun kyläilemään, mutta sitä varten puunattiinkin sitten pari päivää kämppää - ja silti on ikkunat pesemättä ja kaappien sisukset sekasin.

Tossa vuosi sitten kun oli vielä vaan yksi vauva, ja mä pesänrakennusvieteissäni hinkkasin joka ikisen kaakelivälinkin.. Tekisin samaa myös nyt, mutta pieniä kun on kaksi niin en vaan pysty.
Mua kanssa hermostuttaa, kun joka hemmetin päivä sitä siivoaa ja silti aina on se sama sotku seuraavana päivänäkin siivottavana.. Ei jää aikaa kunnon puunaukseen :(

Meillä oli siistiä silloin loppuraskaudesta kun hormoonihuuruissa jynssäsin ja pesin kaiken mahdollisen, siivosin kaapit ja pesin ikkunatkin (joulukuussa). Nyt ei ole enää kaapitkaan enää siistissä kunnossa :snotty: Ikkunat pitäisi pestä mutta en saa aikaiseksi.. En tiedä mistä johtuu etten saa sitä perusviikkosiivoustakaan kunnolla tehtyä, imuroin kyllä monta kertaa viikossa mutta ennen vauvaa tein kerran viikossa kunnon siivouksen niin että oikeasti tuntui puhtaalta ja siistiltä..

....HMM! Jouluna tais olla hetken aikaa ihan siistiä :D Kerran - kaks viikkoon siivoon sillä tapaa, että olen itse melko tyytyväinen. Eihän se siisteys kauaa kestä kyllä. Jonkun saa siivottua niin toisaalla joku sotkee. Minäkin jätän aina kaikki tavarat hujanhajan ja sitten siivotessa jupisen että kuka piru näitei osaa laittaa paikalleen :)

Meillä on ollut toodella siistiä - ihan kaappeja myöten - kummankin lapsen konfirmaatiopäivän aamuna ja vanhimman yo-juhlapäivän aamuna. Ei siis minkäänlaista pölyhiukkasta missään ja kimppu ruusuja olohuoneen pöydällä.
Ah...

Eilen, kun otettiin uusia kuvia kämpästä myyntiä varten. Muutenkin ollaan kuluneen vuoden aikana jouduttu siivoamaan aina ennen näyttöä tip top - kuntoon. Ollaankin naurettu, että ainakin ollaan opittu siivoamaan nopeasti, mutta vähänkö alkaa jo väsyttää. Todellakin haluaisin taas elää entiseen malliin ihan pellossa.

Mä olen kans kamala stressaamaan sotkusta. Ja vaikka ei edes ole kovin sotkuista, niin mun mielestä on, ja sit mä olen pahalla päällä ja raivoan. Mä siivoan joka perjantai kunnolla, ja silloin saattaa olla jopa tunnin täysin siistiä (siis silleen että mä olen tyytyväinen) ja joka päivä imuroin ja pesen lattioita tarpeen mukaan. Esim. eilen siivosin illalla ennen nukkumaan menoa, aamulla taas ennen töihin lähtöä, ja kun tulin töistä niin olin jo imurin varressa raivoomassa ennenkuin sain edes kauppakassit purettua. Mun mies on kyllä oppinut että yleensä siivoaa kun huomaa jotain sotkua, mutta mulle kun vaan mikään ei riitä, aina näen jossain jotain sotkua. Mutta täytyy kyllä myöntää, että olen mä tosi paljon edistynyt siitä, mitä olin silloin kun esikoinen oli pieni, sillon meiltä ei löytynyt varmasti pienintäkään pölyhiukkasta ikinä :D.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä hajoan tähän ainaiseen sotkuun :( Kaikki sanoo mulle vaan, että sellaista se on lapsiperheessä, mutta mä en pysty yhtään rentoutumaan, kun mä oikeesti VIHAAN tätä sotkua! Siivoan 3-4 tuntia päivässä ja koko se aika menee siihen perussiisteyden ylläpitämiseen :( Haluisin joskus pestä ikkunat, saunan jne. Mut ei mulla oo koskaan mahdollisuuksia siihen. Mä vaan jynssään ja puunaan kakaroiden jälkiä, kaiken liikenevän aikani :( Miten mä oikeesti tällä hetkellä maksaisin mitä vaan, että mä saisin istua edes HETKEN siistissä kodissa, mutta kun ei niin ei :( Kuopus on 2 eli hetken tässä menee, ennenkuin ne kaikki poiskaan on :(

Eilen illalla, kuten joka ilta. En siivoa päivisin muuta kuin keittiön aina ruokailun jälkeen. Iltapalan jälkeen viimeisen kerran ja lasten kanssa lelut paikoilleen. Aamulla aloitetaan sotkeminen alusta. Mikä tuossa on vaikeaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä hajoan tähän ainaiseen sotkuun :( Kaikki sanoo mulle vaan, että sellaista se on lapsiperheessä, mutta mä en pysty yhtään rentoutumaan, kun mä oikeesti VIHAAN tätä sotkua! Siivoan 3-4 tuntia päivässä ja koko se aika menee siihen perussiisteyden ylläpitämiseen :( Haluisin joskus pestä ikkunat, saunan jne. Mut ei mulla oo koskaan mahdollisuuksia siihen. Mä vaan jynssään ja puunaan kakaroiden jälkiä, kaiken liikenevän aikani :( Miten mä oikeesti tällä hetkellä maksaisin mitä vaan, että mä saisin istua edes HETKEN siistissä kodissa, mutta kun ei niin ei :( Kuopus on 2 eli hetken tässä menee, ennenkuin ne kaikki poiskaan on :(

Eilen illalla, kuten joka ilta. En siivoa päivisin muuta kuin keittiön aina ruokailun jälkeen. Iltapalan jälkeen viimeisen kerran ja lasten kanssa lelut paikoilleen. Aamulla aloitetaan sotkeminen alusta. Mikä tuossa on vaikeaa?

Ja ikkunat pesin eilen, ku mies oli lasten kanssa ulkona.

Yhteistyössä