Koska teillä on viimeksi ollut TÄYSIN siistiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Mä hajoan tähän ainaiseen sotkuun :( Kaikki sanoo mulle vaan, että sellaista se on lapsiperheessä, mutta mä en pysty yhtään rentoutumaan, kun mä oikeesti VIHAAN tätä sotkua! Siivoan 3-4 tuntia päivässä ja koko se aika menee siihen perussiisteyden ylläpitämiseen :( Haluisin joskus pestä ikkunat, saunan jne. Mut ei mulla oo koskaan mahdollisuuksia siihen. Mä vaan jynssään ja puunaan kakaroiden jälkiä, kaiken liikenevän aikani :( Miten mä oikeesti tällä hetkellä maksaisin mitä vaan, että mä saisin istua edes HETKEN siistissä kodissa, mutta kun ei niin ei :( Kuopus on 2 eli hetken tässä menee, ennenkuin ne kaikki poiskaan on :(

Toissa aamuna. Nyt siistiä mutta ei enää niin siistiä.
Muhunkaan ei mee läpi noi "lapsiperheen sotkut" selitys, sillä meillä on yhteensä 6 lasta eikä meillä ole koskaan sotkusta, enkä edes siivoa päivittäin, riittää kun hoitaa tiskit ja illan päätteeksi sohvan viltit ja tyynyt.

Ei hajuakaan??:)

Sullahan kannattis kokeilla sellasta juttua että otat yhden huoneen kerralla käsittelyyn, näin saisit käytyä' huoneen joka nurkan läpi kunnolla. Viikossa kerkeet periaatteessa käydä läpi 7 huonetta:D

Elä suotta ressaa;)

Ei koskaan ole siistiä kun on kaks karvakasakissaa ja muksu vielä "nyppii" niitä... ai tätä karvan määrää :/ eikä imuroida oikein voi päivisin kun oon muksun kanssa kaksin kun tulee vaan puremaan ja kiskomaan imurin johtoa..

Meillä on aina siistiä, mulla kyllä on aikaa lasten kanssa siivota. 2-vuotias osaa olla jo apna, olen tartuttanut kaikkiin siivouksen ilon :D

Joka päivä imuroidaan, pölyt pyyhitään ja luututaan. Ja meidän poppoo vielä nauttii tästä kaikesta!

joka ilta laitan paikat kuthoon. mukavampi herätä aamulla :) viikoloppusin pyyhinpölyt ja moppaan. vessan pesu pari kertaa viikossa. tottahan päivisin on hajotusta, mutta ihana ilta niin paikat kuntoon :D

Eilen. Ennen mullakin oli vaikeuksia pitää siisteyttä yllä ja olin tukehtua siihen sotkuun. Vähensin radikaalisti roinaa pois, jätin vain ihan välttämättömät niin sen jälkeen alkoi homma toimia. Kaikille tavaroille helpot paikat niin ei ahdista laittaa paikoilleen.

Voi epäreilu maailma! Ottakaa joku noi munkin kaks täystuhoa ja opettakaan ne sellaisiksi, että mullakin ois josku siisti koti :( Mä oikeesti hajoan tähän ja tarviin kohta hermolomaa ihan vaan ainaisen sotkun takia :( Mä oon sit ihan saatanan kiukkunenkin kokoajan, kun vituttaa tää vitun sikolätti :( Anteeksi :( Eilinen koko päivä meni taas siivotessa ja nyt on taas aamupalan jäljiltä sen näköinen kämppä kun ei ois koskaan siivottu. Mä vihaan elämääni :(

Noin 7v sitten. Tuolloin oli sellainen tilanne että lapsia oli vain 1 ja muistan miten pohdin että ei ole mitään tekemistä, kun KAIKKI paikat on siivottu jne.

Tänään on ihan perussiistiä...eilen imuroin, pesin lattiat, keittiön pinnat jne. ja laitoin tavarat paikoilleen. Tosin taapero on jo täällä sekoitellut paikkoja :laugh: :kieh: :laugh:

Meillä oli kaksi viikkoa sitten viikonloppuna, lapset lähtivät toinen isälleen ja toinen mummilleen.
Eli siistinä pysyi melkein kaksi vuorokautta !!
Kyllä minä sitten ihailinkin pölyttömiä tasoja ja lelutonta mattoa jonka nukat oli imuroituna oikeaan suuntaan siemaillen siideriä samalla.
ah mikä pieni onni!
Sunnuntaina olikin sitten jo iltapäivästä reppua, pussia ja pussin kassia lattiat täynnä kun lapset palasivat ja lenkkarit rapasivat hiekkaa lattiaan, kyllähän niitä jo vähän kaipasikin.
Tuntui kun olisin kylässä jossain ollut itse koko viikonlopun.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Voi epäreilu maailma! Ottakaa joku noi munkin kaks täystuhoa ja opettakaan ne sellaisiksi, että mullakin ois josku siisti koti :( Mä oikeesti hajoan tähän ja tarviin kohta hermolomaa ihan vaan ainaisen sotkun takia :( Mä oon sit ihan saatanan kiukkunenkin kokoajan, kun vituttaa tää vitun sikolätti :( Anteeksi :( Eilinen koko päivä meni taas siivotessa ja nyt on taas aamupalan jäljiltä sen näköinen kämppä kun ei ois koskaan siivottu. Mä vihaan elämääni :(

Teet lapsille selväksi, että kaikki tavarat on siivottava pois heti leikin jälkeen, jos ne tuodaan pois omasta huoneesta. Tai sitten leikkivät vain omassa huoneessaan, jos tavarat ei mene paikoilleen. Onko lapsilla helpot säilytyspaikat leluille? Onko koreja tms. eri leluille? Onko lastenhuone viihtyisä leikkipaikka?

Lopetin kolmannen lapsen jälkeen nipotuksen; on järkevämpääkin tekemistä. Toki tietty siisteys pitää olla, mutta mitään stressiä en ota jos lattiaa en pesekään joka vko... Silloin pesen ja imuroin ku näyttää että pitää tehä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Tiedätkös ap, että kuulostat ihan minulta... Minulla kanssa kuluu tosi paljon aikaa siivoamiseen. Iso talo ja iso perhe. Nautin siisteydestä ja inhoan sotkua ja likaisuutta. MUTTA itse yritän siedättää itseäni ns. Normaalielämisen jäljille. Ja opetella relaamaan asiassa. Mietin usein, että mikä tässä elämässä tärkeintä olikaan ja onko siisti koti kuitenkaan ilmapiiriä tärkeämpi. En ole onnistunut tässä täysin ja paljon edelleen stressaan siisteydestä. Olen siivousneurootikko ja meillä on usein suht siistiä, mutta haluaisin, että kaapitkin, ullakko, piha ym. Ym. Olisivat tip top ja näen ympärilläni aina jotain tehtävää. Siitä asenteesta pitäisi päästä. Ihminen saa rauhoittuakin. Lapset ovat pieniä aikansa. Omat lapseni ovat kärsineet siisteysintoilustani ja siitä seuranneesta kiukkuilustani. Älä sinä tee samaa virhettä :). Joku iäkäs ihminen sanoi, että jos elämässään jotain voisi tehdä eri lailla, niin hän siivoaisi vähemmän...

Riippuu siitä, kenen siisteyskäsityksen mukaan mennään... Omani mukaan meillä on siistiä melkein aina, äitini siisteyskäsityksen mukaan ei ikinä... Minun mielestäni voi olla siistiä, vaikka olisi parit astiat tiskialtaassa ja kirjoja olkkarin pöydällä ja pyykkikaappi täynnä pyykkiä, äitini mielestä taas siistiä on vain jos missään pinnoilla ei ole mitään, kaikki kiiltää ja mattojen hapsut on kammattu suoraksi :D

Yhteistyössä