Koska teillä on raskausväsymys loppunut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Karvapallo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Karvapallo

Aktiivinen jäsen
27.06.2008
4 377
0
36
Mulla rv 15 ja mulla pahin väsymys jo loppui, tai ainakin luulin niin. Nyt alkanut taas niin, että heti jos joutuu nousta vähäkin aikaisemmin (vaikka joka yö nukun ainakin sen 8h), on iltapäivällä niin kova väsy että saatan nukkua taas pari tuntia päikkäreitä. samoin mitään ei jaksaisi tehdä, ei kouluhommiin jaksaisi keskittyä, siivoamisesta tms puhumattakaan.

Aloin miettimään voiko tää nyt vieläkin olla ihan vaan raskaudesta johtuvaa vai olisko mahdollisesti hb liian alhaalla? Terkkaria ei saa kiinni kun vasta ens viikolla joten ajattelin sitten täältä kysellä koska teillä on väsymys loppunut, luulin nimittäin, se olisi jo loppunut..
HB oli ekassa neuvolassa tammikuussa muistaakseni yli 130 ja viimeksi sitä ei sitten edes tarkistettu. Jos hb onkin matala pitkään niin voiko siitä olla haittaa sikiölle? Mulla seuraava neuvola vasta kuun lopussa.

onhan se yksilöllistä mutta kertokaa nyt kuitenkin kokemuksia!

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Mulla on kokemus ekasta raskaudesta, jossa olin alusta loppuun aivan sairaan väsynyt, onneks se oli se eka, en olisi selvinnyt muiden lasten hoidosta. Mutta muissa odotuksissa ei ole ollut väsymystä juuri ollenkaan.

no mullakin esikoinen mahassa eli sinänsä helpottaa, ettei ole niitä muita lapsia itselläkään huollettavana.. kyllä se silti tuntuu kamalalta, kun ei huvita mikään ja pitäisi kuitenkin siivotakin ja laittaa paikkoja kuntoon, ettei se jää miehen kontolle.. opiskelutkin tuntuu niin ylivoimaisilta :/

Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:
Mulla on kokemus ekasta raskaudesta, jossa olin alusta loppuun aivan sairaan väsynyt, onneks se oli se eka, en olisi selvinnyt muiden lasten hoidosta. Mutta muissa odotuksissa ei ole ollut väsymystä juuri ollenkaan.

no mullakin esikoinen mahassa eli sinänsä helpottaa, ettei ole niitä muita lapsia itselläkään huollettavana.. kyllä se silti tuntuu kamalalta, kun ei huvita mikään ja pitäisi kuitenkin siivotakin ja laittaa paikkoja kuntoon, ettei se jää miehen kontolle.. opiskelutkin tuntuu niin ylivoimaisilta :/

Mä oikeastaan jaksoin vain käydä töissä ja nukkua. :ashamed:

Mä oikeastaan jaksoin vain käydä töissä ja nukkua. :ashamed:

okei eli muillakin tätä sitten.

tulee vaan niin huono omatunto jos en jaksa entiseen tapaan laittaa kotia kuntoon ja pitää sitä kunnossa! Mä kuitenkin koen, että se kuuluu myös mulle koska täällä asun ja elän niinkuin mieskin.

mulla ihan samallai ongelma rv 15+5 ja aivan kaamee väsymys vaik nykynkin kunnolla.pari kolme tuntia menee päikkäreitäki helposti ja 10 viimeistää illal nukkuu.aamu alko ihan oksentamisel vaihteeks .yhtään mikään ei kiinnosta. hb oli 149 ja sanottiin että aivan erin omainen. neuvola tosin vasta ens kuun alussa. OLIN KYL YHTÄ NAATTI MUISTAAKSENI ENSIMMÄISEN KANSSA N.10V SITTEN.

Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Mulla viikkoja 27 ja elonjäämiskamppailua on vieläkin....joillakin väsymys loppuu joillakin se kestää raskauden loppuun asti.

kiitos tiedosta. on meinaa aikasta huterat muistikuvat ekasta raskaudesta. kun luenki vauva kirjaa on olo ku ei ois ikinä edes nähnyt :D

Alkuperäinen kirjoittaja kaisuli5:
Mulla viikkoja 27 ja elonjäämiskamppailua on vieläkin....joillakin väsymys loppuu joillakin se kestää raskauden loppuun asti.

kiitos tiedosta. on meinaa aikasta huterat muistikuvat ekasta raskaudesta. kun luenki vauva kirjaa on olo ku ei ois ikinä edes nähnyt :D

onko sulla nyt sitten siis 10v edellisestä raskaudesta vai onko esikoisen jälkeen tullut muita? :)

mulla pahin väsy loppui n. viikoilla 15 ja sitten se (ainakin edellisten kahden kohdalla) palaa loppuraskaudesta takas.
Voimia sulle.
Ja se kodin siivoaminen yms.. siitä ei mitään irtopisteitä saa, että jaksat touhuta niinkuin ennenkin. Sun tärkein työ on siellä masussa! Anna itsellesi lupa olla niiiiin raskaana.Mäkin oivalsin sen ekan lapsen jälkeen ja nyt on tämä kolmas odotus mennytkin jo ihan toisella tavalla.

Alkuperäinen kirjoittaja myy:
mulla pahin väsy loppui n. viikoilla 15 ja sitten se (ainakin edellisten kahden kohdalla) palaa loppuraskaudesta takas.
Voimia sulle.
Ja se kodin siivoaminen yms.. siitä ei mitään irtopisteitä saa, että jaksat touhuta niinkuin ennenkin. Sun tärkein työ on siellä masussa! Anna itsellesi lupa olla niiiiin raskaana.Mäkin oivalsin sen ekan lapsen jälkeen ja nyt on tämä kolmas odotus mennytkin jo ihan toisella tavalla.

tiedän että noinhan se oikeesti menee.. jotenki vaikee, ainaki nyt tämän esikoisen kohdalla, toteuttaa sitä.. en ehkä osannut odottaa tällaista väsymystä ja nyt olen vähän ulalla ja mietin oonko vaan laiska :ashamed:

Voimia sulle.

tiedän, että tää on niin fiksusti sanottu ja näinhän se oikeesti menee.. jotenki vaikee, ainaki nyt tämän esikoisen kohdalla, toteuttaa sitä.. en ehkä osannut odottaa tällaista väsymystä ja nyt olen vähän ulalla ja mietin oonko vaan laiska :ashamed:

Tiedä onko tuo viisaasti sanottu, mutta kokemukseen se perustuu ainakin.

Ja nimenomaan esikoisen kanssa se onnistuu helpoiten kun ei ole muita siinä vaatimassa. Lepää nyt niin paljon kuin voit, synnytyksen jälkeen sun huomio on jakamattomasti vauvan omaisuutta jonkin aikaa.

Et sinä laiska ole ja vaikka olisitkin, sulla on siihen oikeus. Kasvatat uutta tähän maailmaan. Jos miehet synnyttäis ja kantais sitä ennen lasta, sehän olis huomattavasti paremmin huomioitu asia.
Tsemppiä!

Voimia sulle.

tiedän, että tää on niin fiksusti sanottu ja näinhän se oikeesti menee.. jotenki vaikee, ainaki nyt tämän esikoisen kohdalla, toteuttaa sitä.. en ehkä osannut odottaa tällaista väsymystä ja nyt olen vähän ulalla ja mietin oonko vaan laiska :ashamed:

Tiedä onko tuo viisaasti sanottu, mutta kokemukseen se perustuu ainakin.

Ja nimenomaan esikoisen kanssa se onnistuu helpoiten kun ei ole muita siinä vaatimassa. Lepää nyt niin paljon kuin voit, synnytyksen jälkeen sun huomio on jakamattomasti vauvan omaisuutta jonkin aikaa.

Et sinä laiska ole ja vaikka olisitkin, sulla on siihen oikeus. Kasvatat uutta tähän maailmaan. Jos miehet synnyttäis ja kantais sitä ennen lasta, sehän olis huomattavasti paremmin huomioitu asia.
Tsemppiä!

Kiitti näistä sanoista sinulle
=)

onko sulla nyt sitten siis 10v edellisestä raskaudesta vai onko esikoisen jälkeen tullut muita? :)

juups poika täyttää lokakuus 10 et noin 10 vuotta :)

juups poika täyttää lokakuus 10 et noin 10 vuotta :)

siinä onki taas sitten muistelemista :D Niinku ekaansa odottais :xmas:

Yhteistyössä