Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja MaijaMehiläinen:Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:aiheeseen liittyen, onko teistà jotain haittaa jos lapsi oppii lukemaan varhain? asiasta on kai yleisesti kaksi eri kàsitystà
Oon sellasen huomannu et aika monella on sit tavuttamisessa vaikeuksia jos toi lukeminen on jo hanskassa koulun alkaessa.
tuo oli mielenkiintoinen pointti.
Mulle on sanottu samaa ja sitten tää luokanopettaja sanoi että muutama vuosi sitten monet niistä jotka luki ennen ekaluokkaa niin tankkasivat tavuja, kun nykyisin opetellaan luikumalla. EI SIIS KAIKKI.
Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:Lukemaan pitäisi oppia toka-luokkaan loppuun mennessä.Ei tähän kuulu,mutta sanon kuitenkin.
Alkuperäinen kirjoittaja Melizza:Koulussa on aika paljon eri alan työläisiä....Alkuperäinen kirjoittaja reps:Alkuperäinen kirjoittaja HoNdATyTTö:esikko oppi esikoulun aikaan
Just. Onko sullakin joku lukemisen ymmätämishäikkä?
Nimenomaan kysyttiin ekan luokan alettua oppineita, ei sitä ennen.
Lukemaan oppimisella eskati-iässä ei ole mitään tekemistä älykkyyden kanssa.....
Olen koulussa töissä, joten tiedän mistä puhun.
Alkuperäinen kirjoittaja innostusapua:Alkuperäinen kirjoittaja Keikas:PikkuKakkosen sivuilla on ainakin sellaisia sanapelejä: oisko niistä apua? Sitten tietysti tavutetut sanakortit, joita liimailet ympäri taloa, vois innostaa. Oletko puhunut open kanssa - mitä mieltä hän on? Tässähän ollaan vasta menossa marraskuussa, joten nou hätä, mutta tietty olis hyvä tietää, miltä siellä koulussa asia näyttää.
Tärkeintä olis, ettei turhaudu. En tiedä, minkä luonteinen sinun lapsesi on, mutta minun tyttö (vasta 4 v) on sellainen, että jos jokin asia ei heti onnistu, luovuttaa eikä anna auttaa varsinkaan äidin!
No koulussa taitaa mennä ihan suht hyvin tunneilla.. Mutta siellä taas on ollut muita ongelmia, kiusaamisia ym, vaikuttaisikohan nuo tuohon lukemaan opetteluunMeidän lasta ei onneksi kiusata pelkästään, vaan muitakin luokkalaisia kiusataan.. Mutta lapsi on niin herkkä että hän käy jo itkemään kun muita kiusataan. Laitoin tänään viestiä koululaisen reissuvihkoon ja pyysin että opettaja soittaisi tai menisin koululle juttelemaan opettajan kanssa.. En tiedä vielä mitä on vastannut kun lapsen isä tuli hakemaan lapsen koulusta..
Alkuperäinen kirjoittaja HoNdATyTTö:Alkuperäinen kirjoittaja reps:Alkuperäinen kirjoittaja reps:Alkuperäinen kirjoittaja HoNdATyTTö:esikko oppi esikoulun aikaan
Lukemaan oppimisella eskati-iässä ei ole mitään tekemistä älykkyyden kanssa.....
Sori kirjoitusvirheet, jotenkin alkoi hermostuttamaan taas tämä päteminen niin kirjoitin niin nopeaan.
mikäs sulla on ongelma?kirjotinko mä jostain älykkyydestä että mitä v..sä sekoot??
Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:Lukemaan pitäisi oppia toka-luokkaan loppuun mennessä.Ei tähän kuulu,mutta sanon kuitenkin.
Alkuperäinen kirjoittaja reps:Alkuperäinen kirjoittaja HoNdATyTTö:Alkuperäinen kirjoittaja reps:Alkuperäinen kirjoittaja reps:Alkuperäinen kirjoittaja HoNdATyTTö:esikko oppi esikoulun aikaan
Sori kirjoitusvirheet, jotenkin alkoi hermostuttamaan taas tämä päteminen niin kirjoitin niin nopeaan.
mikäs sulla on ongelma?kirjotinko mä jostain älykkyydestä että mitä v..sä sekoot??
Miksi sä alat kiroilemaan. Sanoin vaan, että vastasit kysymykseen mihin ei tarvittu vastausta.
Jos ap kysyisi, että käykö muiden kolmevuotiaat jo potalla ja ovat ihan kuivia niin tuntuisi omituiselta lukea vastauksia, että meillä on kyllä oltu ihan kuivia jo alle kaksi vuotiaana........
Alkuperäinen kirjoittaja Hinni:Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:aiheeseen liittyen, onko teistà jotain haittaa jos lapsi oppii lukemaan varhain? asiasta on kai yleisesti kaksi eri kàsitystà
Oon sellasen huomannu et aika monella on sit tavuttamisessa vaikeuksia jos toi lukeminen on jo hanskassa koulun alkaessa.
Meidän ekaluokkalainen oppi lukemaan juuri täytettyään. Alkoi tosi nopeasti lukea hyvinkin sujuvasti. Tavuttamisessa ei ole ongelmia. Ihmettelee vaan, että miksi pitää tavuttaa kun hän osaa muutenkin kirjoittaa ja lukea.
Se ongelma siinä varhain lukemisessa on, että voip olla tylsää tunneilla. Opettaja antaa kyllä lisätehtäviä mutta ne ovat pojan mielestä "ihan lällyjä". Se lukisi mieluummin aku ankkaa kuin aapista.
Mä itekin osasin lukea 6 veenä. Ja mulla oli kans ekalla tosi tylsää.
Alkuperäinen kirjoittaja aapinen:Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:Lukemaan pitäisi oppia toka-luokkaan loppuun mennessä.Ei tähän kuulu,mutta sanon kuitenkin.
Kiitos, tää vähän helpottaaEi siis mitään hätää meidän lapsen lukemaan opetelun kanssa.. Onko tää käytäntö muuten vaihtunut? Miehen pikkusisko jäi luokalleen ekaluokalla kun ei osannut lukea vielä ekaluokan loppua..
Alkuperäinen kirjoittaja aapinen:Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:Lukemaan pitäisi oppia toka-luokkaan loppuun mennessä.Ei tähän kuulu,mutta sanon kuitenkin.
Kiitos, tää vähän helpottaaEi siis mitään hätää meidän lapsen lukemaan opetelun kanssa.. Onko tää käytäntö muuten vaihtunut? Miehen pikkusisko jäi luokalleen ekaluokalla kun ei osannut lukea vielä ekaluokan loppua..
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:Alkuperäinen kirjoittaja Hinni:Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:aiheeseen liittyen, onko teistà jotain haittaa jos lapsi oppii lukemaan varhain? asiasta on kai yleisesti kaksi eri kàsitystà
Meidän ekaluokkalainen oppi lukemaan juuri täytettyään. Alkoi tosi nopeasti lukea hyvinkin sujuvasti. Tavuttamisessa ei ole ongelmia. Ihmettelee vaan, että miksi pitää tavuttaa kun hän osaa muutenkin kirjoittaa ja lukea.
Se ongelma siinä varhain lukemisessa on, että voip olla tylsää tunneilla. Opettaja antaa kyllä lisätehtäviä mutta ne ovat pojan mielestä "ihan lällyjä". Se lukisi mieluummin aku ankkaa kuin aapista.
Olishan toi tavutus nyt ihan hyvä oppia et osaa sen sanan sit jakaa oikeasta kohtaa kirjottaessaanki.
Vai onko tavuttaminen sun mielestä täysin turha asia opettaa?
Alkuperäinen kirjoittaja HoNdATyTTö:Alkuperäinen kirjoittaja reps:Alkuperäinen kirjoittaja HoNdATyTTö:Alkuperäinen kirjoittaja reps:Alkuperäinen kirjoittaja reps:Alkuperäinen kirjoittaja HoNdATyTTö:esikko oppi esikoulun aikaan
Miksi sä alat kiroilemaan. Sanoin vaan, että vastasit kysymykseen mihin ei tarvittu vastausta.
Jos ap kysyisi, että käykö muiden kolmevuotiaat jo potalla ja ovat ihan kuivia niin tuntuisi omituiselta lukea vastauksia, että meillä on kyllä oltu ihan kuivia jo alle kaksi vuotiaana........
höylää nutturaas ny hiukan :hug:
Alkuperäinen kirjoittaja Keikas:Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:Alkuperäinen kirjoittaja Hinni:Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:aiheeseen liittyen, onko teistà jotain haittaa jos lapsi oppii lukemaan varhain? asiasta on kai yleisesti kaksi eri kàsitystà
Olishan toi tavutus nyt ihan hyvä oppia et osaa sen sanan sit jakaa oikeasta kohtaa kirjottaessaanki.
Kaikkihan toki tietää, että lukemaan opetetaan ihan eri tavalla kuin 70-80-luvulla?? Tavuttaminenkin on erilaista.
Alkuperäinen kirjoittaja Hinni:Olishan toi tavutus nyt ihan hyvä oppia et osaa sen sanan sit jakaa oikeasta kohtaa kirjottaessaanki.
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:Alkuperäinen kirjoittaja Hinni:Olishan toi tavutus nyt ihan hyvä oppia et osaa sen sanan sit jakaa oikeasta kohtaa kirjottaessaanki.
Enhän mä niin sanonut. Mut poika siis osaa tavuttaa oikein kun oppi tarhassa tavujen avulla lukemaan. Ihmetteli sitä, et miksi kaikki sanat kirjoitetaan tavujen kanssa eikä vaan ne, jotka ei sovi samalle riville.