koska teidän vauvat ovat oppineet istumaan?

  • Viestiketjun aloittaja Sangria
  • Ensimmäinen viesti
Sangria
käytiin tänään jatkotutkimuksissa pojan 8kk heikon lihasjäntevyyden vuoksi. todettiin että on kuitenkin ihan jäntevä ja kaikki hyvin, mutta fysioterapeutille pitäis silti jatkaa kun poika ei istu suorassa, eikä ihan kunnolla :eek: ei noi muutkaan mun lapset tuossa iässä kunnolla istuneet. poika siis täytti 8kk 18 päivä. hän ryömii kovaa vauhtia, on konttausasennossa mutta nyt toi istuminen sitten. hän ilmeisesti kehittyy omaa tahtiaan.
 
Työäiti
Oppi itse istuutumaan peruuttamalla konttausasennosta vajaa 7kk ikäisenä. Istunut syöttötuolissa 5kk alkaen. Ja poika on ollut ilmeisesti hyvin aikainen tällä saralla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sangria:
käytiin tänään jatkotutkimuksissa pojan 8kk heikon lihasjäntevyyden vuoksi. todettiin että on kuitenkin ihan jäntevä ja kaikki hyvin, mutta fysioterapeutille pitäis silti jatkaa kun poika ei istu suorassa, eikä ihan kunnolla :eek: ei noi muutkaan mun lapset tuossa iässä kunnolla istuneet. poika siis täytti 8kk 18 päivä. hän ryömii kovaa vauhtia, on konttausasennossa mutta nyt toi istuminen sitten. hän ilmeisesti kehittyy omaa tahtiaan.
Tuolla vauvapuolella lueskelin, että siellä joillain 9kk:kin ikäisiä jotka ei vielä ollenkaan istu eikä silti mitään "vikaa" =)

 
Esikoinen oppi istumaan itse 8,5kk ikäisenä. En häntä istuttanut syöttötuoliin aiemmin, vaan annoin kehittyä omaan tahtiinsa lattialla ja tuossa iässä siis lattialta könysi istumaan itse. Tätä toista taas olen tuettuna syöttötuolissa istuttanut 6,5kk ikäisenä neuvolan luvalla, mutta ei hän vielä siis tosiaankaan pysyisi ilman tukea vaan kumoon lentäis :) Uskoisin että tämä toinenkin oppii itse istumaan lähellä sitä 8kk ikää tai yli.
 
no
Meillä tyttö kohta 1-vuotias, ja istuu jalkojensa päälle. elikkäs lysähtää polviseisonnasta jalkojensa päälle istumaan. Itse ei mene ollenkaan istumaan niin että jalat olisi suoraan eteenpäin. 10kk neuvolassa sanoin kun tyttö ei istunut vielä ollenkaan ja syöttötuolissakin vielä kallisteli sivuille ja lattialla hänestä on hauskaa heittääntyä istumasta selälleen (jos siis istuu niin että jalat suorana edessä). Sanottiin vaan että ei kiirettä..

Konttaamaan oppi siis 9 kk iässä.
 

Yhteistyössä