koska teidän taaperot on noussut itse ylös tukea vasten?

muistatteko koska teidän taaperot on noussu istumaan ja seisomaan itse? mulla poika pian 11kk ei nouse itse vielä. Neuvolasta laitettiin fysioterapiaan ku pitäis jo nousta itse niiden mukaan. Onko vastaavaa kokemusta?
 
meillä tyttö nousi seisomaan 8kk,just täytti vuoden muttei vieläkään kävele ilman tukea...onkohan vähän liian aikaista terapialle?serkun tyttö oli 13kk kun alko varovasti nousemaan seisomaan ja ei hän käynyt missään fysioterapiassa eikä kukaan ollu huolissaan kehityksestä...ihan normaalisti kehittynyt muuten ja reipas tyttö on....
 
Mya
Meillä nousi 8 kk.n iässä.
Mutta tiedän lapsen, joka alkoi nousta tuklia pitkin ylös vasta reilusti yli vuoden iässä olisiko ollut 1vee 3 kk.... Ja tämäkin lapsi on täysin normaali...eli ei sinullakaan syytä huoleen.
 
Sinttien äiti
Kaksi on noussut 7 kk ikäisenä ja yksi n. 13 kk ikäisenä. Kävelemään ovat lähteneet 1 v, 1v4kk ja kolmatta odotellaan käveleväksi ikää nyt 1v4kk. Tuo hidas lähti konttaamaankin kunnolla vasta yli 1 v, sitä ennen meni vain pepullaan eteenpäin, nyt sekä että ja seisoo jo tuetta pitkiä aikoja.
 
tiedän kans muutaman lapsen joka ei oo noussu ite vielä täs vaihees eikä niille oo hössötetty fysioterapiasta ja kaikki oppuinu käveleen ite. Poika kyl istuu ilman tukee ja ryömii,jos sitä ryömimiseks voi kutsua^, nostaa takapuolen konttausasentoon ja potkii eteenpäin.ja koko aika pitäis kävelyttää ja seistä.
 
Normaalia
Minun tyttöni täyttää 11kk reilun viikon päästä eikä konttaa. Eteenpäin ei edes ryömi. Taakse päin pääsee peruuttamaan ja pyörii napansa ympäri lattialla. Vasta vähän aikaa on onnistunut hilaamaan itseään istuallaan TOSI HITAASTI eteenpäin. Itse ei nouse istumaan edes. Istunut on kyllä tuetta jo monta kuukautta kun nostaa istumaan. Seisomaan nousemisesta ei siis vielä tietoakaan.

10kk- neuvolassa terkkari kysyi multa, olenko itse huolissani liikkumispuolesta. Sanoin, että enpä juurikaan. Hän sanoi, ettei hänkään ole, mutta jos minä olisin ollut huolissani, niin olisi kuulemma voinut passittaa jumpparille MINUN mielenrauhani takia, ei siis tytön kehityksen takia! Tyttö kuitenkin on oikein reipas ja touhukas muuten. Viihtyy hyvin lattialla, ´joten harjoituksen puutetta ei ole ainakaan. Neiti on pulskan puoleinen, 10,6kg ja 71,4cm oli 10kk iässä. Lienee siksikin tuo liikkuminen niin vaivalloista. Olen kuitenkin nyt miettinyt, että kun menemme seuraavan kerran parin viikon päästä neuvolaan, että pyydän sitä jumpparin passitusta kuitenkin, että voisin saada jotakin konsteja, millä voisin tyttöäni tsempata harjoittelemaan. Hän kun on kuitenkin jo sen verran vanha, että turhautuu, kun ei pääse liikkumaan. Ylöspäinkin on jo kovasti halua kurkotella, mutta ei vain konstit vielä riitä. Olisi mukava kun voisin häntä hieman auttaa ja rohkaista. Toki olen kyllä sitä mieltä, että ei mikään jumpparikäynti sen nopeammin lasta liikkumaan opeta, vaan lapsi lähtee sitten kun on itse valmis.
 
Meillä poika nousi istumaan itse melkein heti kun oppi ryömimään noin 7,5 kk ikäisenä ja tukea vasten nousi seisomaan 8,5 kk ikäisenä. Kävelemään ilman tukea alkoi reilu 1-vuotiaana. Mainittakoon vielä että oppi kääntymään vasta puolivuotiaana, joten se että joku vaihe tulee "myöhässä" ei tarkoita välttämättä sitä että koko kehitys viivästyyy.
 
Mun lapset kaikki3/4 ovat nousseet tukea vasten tasan 6kk iässä ja samalla vauhdilla alkaneet kävellä tukea vasten. Tämä ei oo ihan kivakaan juttu koska tuon ikäinen on ihan holtiton ja kaatuilee...koko ajan saa olla vahtimassa ja sitteki kopsauttaa kun hetkeksi äidillä huomio herpaantuu :D Mut siis 6kk eikä niinkään taaperona.
 
Meillä poika nousi itse istuman heti sen jälkeen, kun oppi konttamaan eli noin 7,5kk ikäisenä. Ja tuke vasten nousemaan rupesi sinä päivänä kun täytti 8kk. 10,5kk ikäisenä lähti kävelemään.
Mutta meilläkin tuttavapiirissä monta vajaa vuosikasta, joka eivät paljon liiku. Että eipä syytä huoleen =)

Ai niin ja meillä ei ainakaan toi koko ole pojan menoa haitanut. Aina ollut reippaan kokoinen, 1v neuvolassa olivat mitat 84cm ja 14,6kg :p
 
Meillä neiti alkoi ryömimään 10 kk iässä, nousi seisomaan (ja istumaan) sekä alkoi konttaaamaan 12 kk iässä ja nyt 14 kk iässä tapailee askeleita ja seisoo hetken tuetta.

Meillä kaikki kehitys on tapahtunut rytinällä viimeisen 2 kk aikana. Ollaan oltu fysioterapiassa mielenkiinnosta, en ole stressannut asiasta.

Älä murehdi sinäkään! Kaikki tulee aikanaan!
 
Meillä neiti alkoi ryömimään 10 kk iässä, nousi seisomaan (ja istumaan) sekä alkoi konttaaamaan 12 kk iässä ja nyt 14 kk iässä tapailee askeleita ja seisoo hetken tuetta.

Meillä kaikki kehitys on tapahtunut rytinällä viimeisen 2 kk aikana. Ollaan oltu fysioterapiassa mielenkiinnosta, en ole stressannut asiasta.

Älä murehdi sinäkään! Kaikki tulee aikanaan!
 

Yhteistyössä