Minun tyttöni täyttää 11kk reilun viikon päästä eikä konttaa. Eteenpäin ei edes ryömi. Taakse päin pääsee peruuttamaan ja pyörii napansa ympäri lattialla. Vasta vähän aikaa on onnistunut hilaamaan itseään istuallaan TOSI HITAASTI eteenpäin. Itse ei nouse istumaan edes. Istunut on kyllä tuetta jo monta kuukautta kun nostaa istumaan. Seisomaan nousemisesta ei siis vielä tietoakaan.
10kk- neuvolassa terkkari kysyi multa, olenko itse huolissani liikkumispuolesta. Sanoin, että enpä juurikaan. Hän sanoi, ettei hänkään ole, mutta jos minä olisin ollut huolissani, niin olisi kuulemma voinut passittaa jumpparille MINUN mielenrauhani takia, ei siis tytön kehityksen takia! Tyttö kuitenkin on oikein reipas ja touhukas muuten. Viihtyy hyvin lattialla, ´joten harjoituksen puutetta ei ole ainakaan. Neiti on pulskan puoleinen, 10,6kg ja 71,4cm oli 10kk iässä. Lienee siksikin tuo liikkuminen niin vaivalloista. Olen kuitenkin nyt miettinyt, että kun menemme seuraavan kerran parin viikon päästä neuvolaan, että pyydän sitä jumpparin passitusta kuitenkin, että voisin saada jotakin konsteja, millä voisin tyttöäni tsempata harjoittelemaan. Hän kun on kuitenkin jo sen verran vanha, että turhautuu, kun ei pääse liikkumaan. Ylöspäinkin on jo kovasti halua kurkotella, mutta ei vain konstit vielä riitä. Olisi mukava kun voisin häntä hieman auttaa ja rohkaista. Toki olen kyllä sitä mieltä, että ei mikään jumpparikäynti sen nopeammin lasta liikkumaan opeta, vaan lapsi lähtee sitten kun on itse valmis.