Koska te veisitte lapsen lääkäriin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikkupojan äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pikkupojan äiti

Vieras
Oksentelee kolmatta päivää, muutaman kerran tullu ripulia. Ei suostu mitään pahemmin syömään, juo välillä paljon, välillä ei huoli lainkaan. Pissaa on tullu jokaisena päivänä yks pissa. Oon kokeillu sitä ripulijuomaa, mutta ei huoli sitäkään, eikä vatsa kestä edes gefilusmehua.

Olen kyllä soittanu sairaalaan, ne sano että sitten voi mennä jos lapsi ei enää jaksa pistää vastaan tai ei ota kontaktia ja tietysti jos näkyy kuivumisen merkkejä. Pitääkö oikeasti odottaa noin viime tippaan?

Mentiin eilen päivystykseen, kun lapsi oli veltto ja väsynyt, eikä huolinut juotavaa...päästyämme perille poika kuitenkin piristyi...tepasteli lattialla ja naureskeli, no lähdettiin sitten kotiin käymättä lääkärillä, mennään uudelleen jos menee samanlaiseksi. Nyt huolii jo juotavaakin.

Ikää pojalla 1v 10kk, mulla ei ole kokemusta näin pienen lapsen vatsataudista.
Kuinka kauan tää vielä kestää ja kuinka kauan voin hoitaa lasta kotona?

Täällä varmaan monella kokemusta, vatsatautia kun on nyt niin paljon liikkeellä.

Kyllä mä käyttäisin lapsen lääkärissä ellei sit tän päivän aikana tapahdu muutosta parempaan suuntaan.

Ei sitä kuivumista silmällä nää ja onhan toi pissamäärä aikasta pieni

kannattaa soittaa esim. päivystykseen tai jos on joku päiväystävä sairaanhoitaja tms. ja kysellä sieltä , mitä mieltä ovat. Osaavat antaa hiukan oikean suuntaista arviota lapsen tilasta. Nyt on paljon tuollaista tautia liikkeellä =0((((

Meillä oli just kanssa tuo mahatauti tai on osittain edelleen. Käytin lääkärissä kun nestemäärät olivat olemattoman pieniä, osastolle ottivat kun lapsi oli niin väsynyt ettei enää juuri muuta tehnyt kuin nukkui. Verinäytteestä näkee kuivumisen.

Meillä jatkui 10 kk ikäisellä viikon, eikä menty lääkäriin, sillä vaipassa oli pissaa säännöllisesti ja poika joi Osmosalia/vettä melko hyvin - vaikka oksensikin jatkuvasti

Yhteistyössä