Koska taaperot oppivat itse syömään?

• Viestiketjun aloittaja Nipsiliina
  • Ensimmäinen viesti
meillä ei onnistu!!
lusikka tai haarukka kädessä niin ei laita suuhun mutta tutkii muuten sitä!!
eikä se minua oikeastaan haittaa ehkä se sitten vanhempana onnistuu ilman niitä sotkemisia helpommin!!!

Miskan äiskä
Meillä poika oli muutaman viikon yli 1v. kun halusi itse alkaa syödä. Oman lusikan oli kyllä halunnu jo aikasemmin käteen, mutta ei sillä syödä ajatellu. Sotkua tuli oikeastaan aika vähän, heti meni lusikka oikeaan osoitteeseen, eikä poika ole ikinä ruokaa lattialle tai seinille mäiskinyt, kun on ollu niin hyvä ruokahalu. Välillä on tullu kausia, ettei ole itse halunnu syödä tai voi laittaa ruokaa suuhun, mutta antaa sitten lusikan mulle, kun tuntee ettei saa siihen itse ruokaa lautaselta. Mutta nyt menee taas ihan hyvin ja syö itse. Ja ikää nyt kohta 1,5v.

Harjoittelu tekee mestarin, eli 1v iästä annoin sählätä omaan tyyliin (keittiö kun sota tanner...) ja nyt 19kk hallitsee erittäin hyvin lusikan haarukan ja jopa veitsen (muovinen sellainen) Ei halua koskaa koskee ruokaan kädellä vaan odottaa ottimiaan...

Karina78
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2006 klo 15:10 vinci kirjoitti:
niin meillä siis 1v 2kk poika joka ei laita lusikkaa suuhun...harvemmin sinne menee edes roskat...nekin annetaan äidille tai isille!!!
Meillä poika ei kans laita lusikkaa suuhun vaikka ikää on jo 1v8kk,vaan lusikka lentää lattialle... :/

Meillä annettiin lusikka käteen yhden vuoden iässä ja sen parissa opeteltiin vajaa pari kuukautta kunnes ruokailu onnistui hyvin. Nykyään (poika 1,9v) osaa kyllä syödä aivan loistavasti itse, mutta peleilee tämän tästä ruokapöydässä ja välillä käsikin menee ruokaan...

mama82
meil poika 1v2kk.syö itse vähän aina avitetaan jos on tarve.alusta asti sillä on ollut aina lusikka omassa kädessä eikä suostu syömään jos ei ole omaa lusikkaa kädessä!mattoni on kaunis syöttötuolin kohdalta.

meillä esikoinen halusi lusikan omaan käteen n. 9kk vanhana ja vuoden ikäisenä ei saanut enää syöttää. Nyt neidillä ikää 2v2kk ja syö mielummin sormin kuin haarukalla ja aina kun mahdollista haluaa että syötetään. Kakkonen on nyt 6kk ja sotkee syötettäessä omalla lusikalla eväät pitkin pöytää... katsotaan nyt sitten koska alkaa syödä itse...

Katiaana
LAPSESTA KIINNI, MEIDÄN KAKKOS POIKA RUPES SYÖMÄÄN ITSE 8KK IÄSSÄ, ENKÄ SEN JÄLKEEN AUTTANUT.

TÄÄ KOLMONEN SITTEN OPPI TOSSA 1.4KK IÄSSÄ, EI VAAN OLLU INTOA SYÖDÄ....... NYTKIN VÄLILLÄ PITÄÄ AUTTAA, PIAN 2V.

Yhteistyössä