Meillä kumpikin lapsi siirtynyt omaan huoneeseen heti laitokselta. Meillä siis lasten ikäero 4 v 6 kk. Meillä lastenhuoneen ja vanhempien makuuhuoneen välillä on aulatila, mutta kun ovet ovat auki, niin vauvan itkun kuulee helposti. Ihan alussa taisin nukkua noin viikon verran lattialla patjalla, kun halusin varmistua, että kaikki on ihan okei.
Olen nukkunut paremmin, kun vauva on nukkunut omassa huoneessaan, joten en ole herännyt kaikkiin rapinoihin. Myöskään mustasukkaisuutta vauvan ja esikoisen välillä ei ole ollut, koska lapset nukkuvat samassa huoneessa (toinen makuuhuone toimii leikkihuoneena). Ei ole myöskään tarvinnut vierottaa missään vaiheessa kumpaakaan pois vanhempien makuuhuoneessa nukkumisesta. Meillä esikoisen uniajasta on pidetty kiinni, joten kuopus on laitettu nukkumaan joko ennen esikoista tai vasta hänen nukahdettua. Yhtäaikaa nukuttaminen ei onnistunut noin vuoteen.
Vaikka meillä siis lapsilla ikäeroa yli 4-v, niin esikoinen heräsi todella harvoin siihen, että minä kävin vauvan luona. Lasten unihuoneessa on nojatuoli, jossa luetaan iltasadut ja imetetään. Minä vain imetin ja nostin vauvan takaisin sänkyynsä. Öisin en ole vaippoja vaihtanut kuin poikkeustapauksessa. Uskomatonta, miten sikeästi nuo pienet nukkuvat!