koska sikiö näkyy ultrassa????

No niin minä nelikymppinen jo siis 6 lapsen äiti luulin että nyt on vaihdevuosioireita............hehee vaan kuinkas minulle vanhukselle kävikään noh raskaustesti näytti plussaa viime maanantaina.......ja ultrassa kävin viime tiistaina jossa näkyi kohdun sisällä pelkkä noin 4,9mm kokoinen pussukka.....eli nyt tarvitsisin vähän apuja teiltä......näkyykö välttämättä sikiötä vielä noin varhaisessa vaiheessa???Nimittäin aikaisempina kertoina en ole ollut näin aikaisessa vaiheessa ultrassa.....nyt pelkään tuulimunaraskautta...tosin raskaushormoni pitoisuuteni oli viime torstaina 2900 ja tänään se oli jo 5200....pelkoni on silti suuri....koska tämä jo raskaaksi tulokin on niin suuri ihme....jos joltain liikenee aikaa ja vaivaa vastata.....kiitän jo etukäteen.....
 
Oliko sinulla milloin edelliset menkat? Jos teit testin heti, kun olivat myöhässä niin, noin alussa eli rv 4-5 ei vielä kohdussa ole muuta kuin pussi. Kommentoiko lääkäri, mitä viikkoa koko vastasi? Yleensä vasta rv 7 alkaa näkyä sydämensyke.
 
käy kurkkaamassa tekay.fi ja sieltä kiekko. syötä sinne tiedot ja sivun alalaidasta saat viikko kohtaisen tiedon.
itse plussasin 2 viikkoa sitten ja jos oikein muistan niin sydämmensyke olisi havaittavissa 4.11. eli rv 6+0
 
mä kävin ultrassa niin mittasi sen pienen möykyn sieltä niin oli 3-4mm pitkä ja vastasi kuulemma viikkoja 5-6 ja sydän siellä sytkytti joten luulisin että olis sit menossa viikko 6 kun sillon kai alkaa syke näkymään..

 
Mä kävin ensimmäisen kerran ultrassa rv 6+4 ja silloin näkyi jo sikiö ja syke. Käsittääkseni suosittelevat että se ensimmäinen ultraus tehtäisiin raskausviikolla 7, jotta näkyy kaikki tarvittava.

Onnea yllätysplussasta viisikonmammalle!
 
eli pussi on jo 8,8 mm mutta eipä näkynyt ketään olevan sisällä.....ja taas viikon kuluttua ultraan.....tuntuu vaan hassulta.....esikoinen vaikeastivammaisena syntyi ja sittemmin menehtyi....sen jälkeen onnellisesti 4 lasta syntyi sitten kohdunulkoinen raskaus joka päättyi siten ,että vasemmalta puolelta munatorvi poistettiin ja sitten yksi lapsi syntyi taas ja viimeisin raskaus oli kohdunkaulakanavassa eli cervicaalinen ja johti hengenvaaralliseen vuotoon joka hoidettiin kaavinnalla......ja nyt tämä....onkohan se niin että viisikko on lukuni ja olen heistä suunnattoman ylpeä sekä kiitollinen.......ehkä tämä oli vaan yksi kokemus taas muiden joukossa....en jaksa uskoa että sikiötä löytyisi.....onhan viikkoja nyt 6+0....kiitos kaikille vastanneille ja toivotan jokaiselle äidille,äidiksi tulevalle ,äidiksi haluavalle sydämeni pohjasta onnea iloa valoa.....
 
Sepäs kumma juttu, että se naisille tulee noin yllättäen, vielä nykyään. Meidän mamma kuuli murrosikäisenä omalta mammaltaan ehkäisyvälineistä, ja minäkin kuulin niistä kavereilta, ja me ollaan ihan päätetty, millon tehdään tenavia :)
 

Yhteistyössä