KOSKA RATTAISIIN?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nipsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nipsu

Vieras
Elikkä poikani on 6 ja puol kk...eikä osaa vielä omin avuin istua kuin hetken...!Voinko vaunuista siirtyä rattaisiin vasta silloin kun osaa itse istua vai onko tässä se puolen vuoden raja?Mitenkäs puoli istuvassa asennossa?

Oon itsekin miettinyt tota. Meillä myös tyttö 6kk ja neuvolassa sanottiin, että puoli-istuvassa asennossa voi rattaissa olla, ei vielä pystyssä istumassa, kun ei vielä osaa itse istua niin rasittuu selkä. Siis käsittäisin niin, että rattaisiin voi siirtyä, kunhan ei nosta selkänojaa pystyyn. Itse oon ajatellut vaununkopan jättää pois kunhan pakkaset loppuu (kun nukkuu pitkiä päikkäreitä vaunuissa ja koppa on paljon lämpimämpi).

Kyselin tuota myös neuvolasta ja todettiin siinä, että eihän se iästä ole kiinni, vaan siitä, että vauva jaksaa pitää selän tarpeeksi suorana. Jos ei jaksa, niin ei kannata istuttaa. Näin minä ajattelisin. Me siirryttiin rattaisiin hiljalleen, ensin pötköteltiin niissä ja pidettiin selkänojaa pieniä aikoja pystyssä ja hiljalleen lisättiin tuota istumista kun selkään tuli ryhtiä.

Miksi teillä on kiire laittaa lapsi rattaisiin jo noin aikaisin?????????Antakaa hänen olla vauva ja vaunuissa kyllä te ehditte häntä vielä monta vuotta lykätä rattaissa............

Meillä ainakin pitää kohta siirtyä rattaiden käyttöön, kun poika ei pehmeään kantokoppaan pitkään mahdu. Ja kesällä rattaissa on varmasti viileämpi olla, meinaan että toi pehmeä kantokoppa on aikasta lämmin.

mutta voihan niissä olla ilman kantokoppaakin makuu asennossa,eihän se nyt tarkoita,että jos kantokoppaan ei mahdu,että täytyisi istua.
Mulla 10kk poika ja edelleen vaunut enimmäkseen vain nukkumista varten.

Eipä muuten olisi kiirettä rattaisiin siirtyä, mutta meidän tytsy ei ole sitä sorttia joka vain söisi ja nukkuisi, joten usein herää vaunuissa kun ollaan johonkin menossa ja pitkästyy kun ei näe mitään muita maisemia kuin vaunujen kuomun. Sitten tulee huutoa pää punaisena. Pakko olisi kumminkin vaunuilla liikkua, kun ei ole ajokorttia. Ei me voida ihan rajoittaa liikkumista vaan niihin pariin tuntiin päivässä, kun tytöllä on päiväuniaika!

Yhdyn edelliseen...olisi kiva lähteä liikenteeseen myös silloin kun vauva on hereillä/virkeimmillään,sillä nykyään lähteminen pitää ajoittaa niin että vauva nukkuu ja kun silloin olisi otollisin hetki siivota tai vaikka vaan tehdä omia juttuja!

No vitsi, meillä poika on seitsenkuinen maailmasta totaalisen utelias tenava, joka ei suostu olemaan vaunuissa makuuasennossa paitsi unen yllättäessä. Muuten mennään makuullaan huutaen ja itkien. Eikös tässä ole vastuullisesti moneen kertaan todettu, että rattaisiin kannattaa siirtyä kun vauvan selkä on riittävän tanakka? Mikä siinä on liian aikaista?

Meillä poitsu on 7kk ja mahtuu kyllä vielä hyvin vaunuihin, mutta meilläkin alkaa olla jo se ongelma, että eipäs enää viihdykään makuuasennossa, ellei nuku.
Toivon kyllä, että nämä pakkas-ajat vielä menisi vaunussa ja keväämmällä vasta tarvitsisi rattaisiin siirtyä.

Meillä tyttö siirtyi kovasta kantokopasta pelkkiin rattaisiin jo 4 kk iässä. Ulkoiltiin tytön ollessa hereillä ja ilman koppaa maisemia saattoi katsella. Rattaissa oli selkänoja alhaalla ja sitten hiljalleen sitä vähän nostettiin, kun tyttö alkoi pysyä yhä istuvammassa asennossa.

Mielestäni ihan omin silmin pystyy arvioimaan, kuinka ylhäällä selkänojaa voi pitää. Kyllä sen huomaa, jos lapsella ei ole hyvää rentoa asentoa.

Me ollaan laitettu kaikki kolme lastamme hieman yli 6kk ikäisinä rattaisiin. Kaksi vanhempaa oli juuri keskikesän aikoihin tuon ikäisiä ja vaunuissa oli yksinkertaisesti kuuma ja kun ei makuulla olo enää kiinnostanut jos ei nukuttanut.

Tänään laitoin juuri nuorimmaiselle ratas osan (ikää tuo 6,5kk) kun piti lähteä liikenteeseen siihen aikaan, ettei ollut päiväuniaika. Vauveli ei enää tosin mahdukaan kunnolla vaunukoppaan. Oli puoli-istuvassa asennossa joten oli tosi kiinnostunut ympäristöstä. Näkyy muutakin kun äipän naama :) Tosin nukahti kuitenkin jonkin ajan päästä......

Poitsu 7kk ja rattaat käytössä kun päikkäri aika on ohi ja ovat kätevät kauppakeskuksessa.Ostin emmaljungan scooterit ja niitä saa ohjeen mukaan käyttää 6kk eteenpäin.Meidä heppu ei osaa istua ilman tukea ja siitä huolimatta hyvin viihtyy ja on tohkeissaan

Moikka!!!onko noi scooterit hyvät matkarattaat?kuinka pitkän matkan niiillä pystyy kävellä?oletko ollut tyytyväinen?tahtoisin ostaa noi scooterit mutta tyyris on hinta mutta maksaako ne ittensä takaisin?kiitos jos jaksat vastata:)

Vaikka en oo masi, niin ajattelin vastata sulle noista scootereista.
Meillä on scooterit ollu nyt muutaman kerran käytössä. Nehän on kuomurattaat, ei varsinaiset matkarattaat. Meidän neiti on nyt kohta 9kk ja muutaman kerran käyty rattailla kaupungissa. Hyvin on viihtynyt kyydissä. Selkänojaahan ei saa ihan alas, mutta kumminkin sen verran alas, että siinä pystyy hyvin myös nukkumaan. Turvavyöt tosin olivat aika pitkät, mutta kesällä uskoisin, että ovat jo sopivat.
Tosi näppärät on liikutella ja paksujen pyörien ansiosta liikkuu hyvin maastossa kuin maastossa, eikä ole kumminkaan niin kökkyrät, kuin meidän yhdistelmien ratasosa. Melko kevyet on ja menevät aika pieneen tilaan. Mutta matkarattaat on toki erikseen.
Voin kuitenkin suositella jos haluat pitkäaikaiset kuomurattaat, menevät nimittäin varmasti koko ratasajan.

Kiitos vastauksesta!!!hienot rattaat noi scooterit on ja sellaiset hyvät mitkä menis maastossa kuin maastossa juuri tarvitsisin.hyvät yhdistelmät meillä on mutta aika köykäset jos kaupoissa,hisseissä yms liikkuu.elikkä jotkut kivat ,hyvät ,kevyet rattaat olis nyt kyllä tarpeen.mietin kylläkin sitä että tarvitaanko me oikeasti sellaisia eli kun noi yhdistelmät kuitenkin hyvät.mutta aika raskaat kuitenkin.jään pohtimaan rattaiden ostoa:)aurinkoista päivänjatkoa sulle:)

Aurinkoista päivänjatkoa myös sinulle peppi :)
Käykää pikkuisen kanssa koeajamassa rattaita liikkeissä, niin löytyy varmasti sopivat.
Itse ihastuin noihin scootereihin. Kilpailevana merkkinä noitten scootereiden rinnalla oli brion race, joka on aikalailla samanlainen. Koko ehkä hivenen pienempi (ja oli myös vähän halvempi), mutta selkänojaa ei saa niin alas kuin scootereissa. Se varmaankin ratkaisi meidän valinnan. :)

Scooterit on minun mielestä tosi hyvät.Poika 7kk ja viihtyy niissä.Tehdään kauppa ja lenkki reissuja.Todella kevyet työntää.Täällä Lahdessa ne maksoi 245 ja tinkimisen jälkeen 235

Moikka masi:)

ei kyllä paha hinta ole emmaljungista.sitä vielä että pystyykö ihan tunnin lenkkejä tekemään?ajattelin jos laitan noi yhditelmät sitten pois kokonaan.

Kyllä tehdään!! Tänään käveltiin jäällä ja oltiin pari tuntia ostoksilla.
Poitsun voi ainoastaan laittaa vaunuihin 13 - 17 kun on tuo päikkäri aika muuten tapittaa mitä ympärillä tapahtuu siksi ostin rattaat.Meidä yhdistelmät on kömpelöt autoon laitettavaksi joten päädyin scootereihin.Ostin samalla jalkapeiton tinkasin hinnaksi 20 eskoo.Suosittelen! Jos ostan kerrothan kuulumisia? :)

Yhteistyössä