koska raja tulee vastaan??

• Viestiketjun aloittaja karhuemo
  • Ensimmäinen viesti
karhuemo
Heti ekan lapsen jälkeen vauvakuume, toinen kun syntyi meni vuosi ja taas vauvakuume, nyt kolmas lapsi vasta 2 kk:tta ja vielä kuumeilen... Huoh! loppuuko tää koskaan?? =)

Milloin teille on tullut selkeä olo/ päätös ettei enempää lapsia? Ikää mulla on 23 v. eli ehtiihän sitä vielä mutta... alan olla jo aika epätoivonen itteni kanssa ja kauhistuttaa että montakos lasta sitä pitäs saada että "kuume" ei enää nouse.. apuuva. on ne vauvat niin ihania :)

on ne ihania, harmi vaan että ne kasvaa. itellä kans tullu kaks ekaa 11kk ikäerolla ja nyt kuopus 5kk ja oon kerjänny sitä kolmatta mieheltäni pari kuukautta. eilen synty tutulle poika ni meen varmaan lievittämään kuumettani sinne.... voi mennä kyllä nostatuksen puolelle!

Juupa juu! Liityn jengiin! :hug:

Esikoinen on 5kk ja kinuan mieheltäni jo mahdollisuutta uuteen raskauteen. Esikoinen oli kaiken kukkuraksi koliikki ja se ihan alkuaika suoraan sanottuna aika hel....stä, mutta unohtunut jo. Silloin ei nukuttu päivällä eikä yöllä ja ihmettelin vaan kun kaverit niin hehkutti elämää vaavin kanssa ja minä vaan väänsin väsymyksessäni itkua ja olin antaa lapseni mustalaisille! No en nyt sentään, mutta kamalaa oli.

Ja kuume vaan nousee! Panikoin kanssa, että entäs sen seuraavan jälkeen, jos kuume taas iskee. Kaksi lasta on mieheni mielestä maksimi ja sanoi ettei vara ole enempää kersoja elättää. Puoliksi huumorilla toki! No, asuntolainaa on ja jos emäntä on tiineenä kokoajan niin kalliiksi käy! työelämään meno vaan siirtyy... Mitäs mieltä muuten olette siitä, te muut kuumeilevat?

alannah
Eka lapsi ku oli syntyny, vannoin nii toden teolla, et ei enää vauvoja. Koin supistukset ekaa oottaessa ja ku en päässy aivan heti leikkaus saliin.
Noh, esikoinen oli sit 2v 4kk ku toinen lapsi oli syntyny. Siinä vauvakuume kyll pysyi kauemmin loitolla. Toinen muksu ku oli siinä 1v, iski muhun uus vauvakuume eikä sekään hellittäny vasta sitte ku vauva oli syntyny. Nyt kolmas vauva on 2 kk eikä oo onneks uutta kuumeilua vielä ilmaantunu. Mulla neljäs raskaus ku olisi ko riski altis koska neljäs tuli kans syntymään sektion kautta. Kaikki kolme lasta on syntyny sektion kautta koko nukutuksessa.

suurperheellinen
Ootan itse kanssa innolla ettei tulis enää vauvakuumetta(neljäs vauva tulossa)mutta aina se on tähän mennessä iskenyt viimestään vuoden sisällä edellisen syntymästä.Tällä kertaa taistelen ihan tosissani hormoneja vastaan ja pidän ainakin kolmen vuoden tauon!!!(toivottavasti)

karhuemo
Kiva että on kohtalotovereita =) Itse yritän kanssa kovasti nyt malttaa mieleni ja pitää hieman taukoa, olin meinaa jo tämän kolmannen raskauden aikana hyvinkin vaivainen että en tiiä miten keho jaksais vielä yhden raskauden.. ja nyt raskauden jälkeenkin olen kärsinyt selkäkivuista ja hartia-niska alue on ihan jumissa. Jos sitä nyt hetkeksi pysähtyisi nauttimaan näistä kolmesta mut pitäis tulevaisuuden kuitenkin avoinna mahdollisuudelle että tulisi lisää lapsia ;)

tiuku123
Mulla tuli selkeästi raja vastaan kolmannen jälkeen. Kahden ensimmäisen ollessa ihan pikkuisia podin jo uutta vauvakuumetta. Mieskään ei vastustanut. Mutta kolmosen synnyttyä annoin välittömästi vauvan vaatteet ym. pois ja nautin "viimeistä" kertaa vauvanhoidosta.. Pääsi neljäs kuitenkin yllättämään. =) Nyt viikot 17+1 ja vauvakuume on kova..ehkäpä joskus viideskin.. :LOL:
(Ja ikää mullakin vasta 25, että oiskohan tuo 15 lasta sit raja..)

rymättylä
Eilen juuri kauhistelin kuumeilu puolella että loppuuko tää koskaan! =)
Esikoisen kanssa maltoin pyristellä n1v. ikään asti ennen kuin toista alettiin touhuta. Nyt toinen 7kk ja vauvakuume ihan mieletön.. Ja oon jo miehellekkin sanonut että haluun olla raskaana, mutta ei ole lämmennyt ajatukselle. Höh. Alunperin suunnittelin että menen töihin ennen kolmatta, mutta.. Ei taida ehtiä kun en ennen kahden vuoden ikää halua hoitoon viedä. :whistle: :)

Susan29
Meillä ensimmäisen ja toisen ikäero 1v 10kk, silloin päätin ettei enää IKINÄ =)
Pääsi kolmas yllättämään, syntyi kun toinen poika 1v 7kk, vanhin poika 3v 5kk. Taas päätin etten enää IKINÄ =)
Olen jopa myynyt suurimman osan vauvantavaroista pois (nuorin lapsi nyt 1v 2kk). Nyt alkaa taas kuumeilemaan, voi apua :eek:
Isäntä ei neljännelle lapselle lämpene, mutta katsotaan miten käy =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.01.2005 klo 09:26 suurperheellinen kirjoitti:
Ootan itse kanssa innolla ettei tulis enää vauvakuumetta(neljäs vauva tulossa)mutta aina se on tähän mennessä iskenyt viimestään vuoden sisällä edellisen syntymästä.Tällä kertaa taistelen ihan tosissani hormoneja vastaan ja pidän ainakin kolmen vuoden tauon!!!(toivottavasti)
Meille just tuli tuossa neljä kk sitten viides rakas ja mulla aivan samat ajatukset kuin sullakin... ;)
Mutta sehän taas nähdään..... ;) :D

katarine
niin,koska tulee raja vastaan????
olin 21 kun sain ekan ja heti alkoi uusi odotus kuume joka sitten alkoikin kun esikko puoli vuotta.toinen lapsi kun oli 11 kk aloin oottaa kolmatta.tuloksena oli kolme tyttöä ennen kuin esikko ehti kolmen vuoden ikään.vauvakuume alkoi taas ja poika syntyi kolmannesta 2 vuoden kuluttua.sitten annoin kaikki vauva tavarat pois ja päätin että se on siinä :LOL: kuinkas kävi.vauvakuume nousi taas ja syyskuussa syntyi viides.nyt yritän taistella kuumetta vastaan.yritän järkeillä:autoon ei mahdu,kotiin ei mahdu.jotain hölmöäkin yritän:viiden jälkeen olen yhä hoikka itseni ilman raskausarpia tms,miten keho kestäisi kuudennen...
mutta kun järki ei pelaa :snotty: :snotty:
onneksi miehellä on vielä vastusta :x :x
mutta jospa viellä joskus,se todellinen iltatähti.vaikka kuuden vuoden päästä kun oon 35...

:attn: :attn: tää ei lopu koskan,ei!

Terve!
Me ollaan tällanen uusperhe,miehellä poika edellisestä liitosta ja sitten on kaksi yhteistä poikaa.Kun kuopuksemme syntyi vuosi sitten nii sanoin että tässä on nyt perheemme ja lisää ei tule.Sanoin,että olen jo niin vanha etten oikein enää jaksa heräillä joka toinen tunti syöttämään jne.Muutenhan poika oli niin kiltti (ekalla yhteisellä lapsella oli koliikki ja siitä seurasi pojan nukkumisvaikeudet.Minä olin melkein koko yön hereillä ku poika puolen tunnin välin heräili ja itki .Sain siten nukkua max 3 t joka yö ja pienissä erissä...siitä seurasi synnytyksen jälkeistä masennusta ym ym.Tosi rankkaa aikaa :'( ).Ja mieheni ei hirveesti kotona ollut,yksin hoidin lastani ku miehellä oli kaikenlaisia harrastuksia ja työjuttuja.Nyt mulla on sitten vauvakuume :eek: .En tiedä johtuuko se siitä,että toivon että meille tulisi myös tyttö vai mitäköhän siinä sitten on?Minä ku nii vannoin ettei enää lapsia?Mieheni ei haluaisi enää lapsia,kolme riittää sen mielestä ja sitten se on sanonut että "poika tulee kuitenkin"...No,mulle se on loppujen lopuksi ihan sama tuleeko tyttö vai poika.Rakastan lasta ihan yhtä paljon oli sukupuoli mikä tahansa.Ja olen ajatellut että jos tulee poika nii sitten se on tarkoitettu niin,ja siihen tyydyn.Rakastan lapsiani niin paljon,ja jos Luoja suo ja mieheni "leppyy" nii silloin... :D .Mulla on jo paikka sydämessä kolmannelle yhteiselle,tällä hetkellä tuntuu että jotakin/joku puuttuu meidän perheestämme.Joo,ja voin kertoa että meidän perheen pojat on nii vilkkaita ja koko ajan vauhti päällä että sekin varmaan on yksi syy siihen että mieheni on sanonut että "no way".Olen kuitenkin "jo" 29v,eli pikkuhiljaa pitää se päätös tehdä... :whistle:

teijuska
Heti ekan lapsen jälkeen vauvakuume, toinen kun syntyi meni vuosi ja taas vauvakuume, nyt kolmas lapsi vasta 2 kk:tta ja vielä kuumeilen... Huoh! loppuuko tää koskaan??

Milloin teille on tullut selkeä olo/ päätös ettei enempää lapsia? Ikää mulla on 23 v. eli ehtiihän sitä vielä mutta... alan olla jo aika epätoivonen itteni kanssa ja kauhistuttaa että montakos lasta sitä pitäs saada että "kuume" ei enää nouse.. apuuva. on ne vauvat niin ihania

Minä :wave: :wave: :wave:

Kirjoitathan tänne!

olen myös 23vuoitias kolmen lapsen äiti, jolla 4.lapsi tilauksessa heinäkuulle :snotty:

:D teija.jaavis@kotiportti.fi

muori
Meillä neljä tyttöä, nuorin on nyt 9kk ja kieltämättä tuli jo mietittyä miten kiva ois ku ois vielä yks vauva... "Onneks" ei enää saada, mieheltä laitettiin piuhat poikki!! Välillä pinnaa kiristää noitten kaden nuorimmaisen kanssa (2v2kk+9kk). Kaks vuotiaalla kauhee uhmaikä... Viimekertanen synnytyski oli niin kauhee et luulin päässeeni vauvakuumeesta, ei se näköjään koskaan mihinkään häviä. Sais niitä vauvoja sitten tai ei! Luulisin et siinä vaiheessa ollaan "voiton puolella" ku nuorimmainen on noin viiden ja huomataan miten helppoa kaikki on kun ei tarvii valvoa öisin, syöttää ja puettaa... Ehkä!?

joo meillä kahen ekan ikäero on 1v6kk, eli vanhin nyt 5v7kk, n4v2kk kolmas 8,5kk ja neljäs tulossa elokuussa joten ikä ero 1v3kk ja siinä on meidän vauvat sit tehty. Päätin ton jo kolmannen jälkeen. Mut pitihän sille kaveri saaha. Mut nyt menee kyl jo piuhat poikki tän neljännen synnytyksen jälkeen. Ikää mul on kyl vasta 27 =)

Meillä yritetään toista lasta saada alulle. Sen jälkeen ainakin miehen mielestä olisi hyvä lapsiluku. Luulen että itselleni jää ikuinen vauvakuume, mutta pitää varmaan toisen lapsen (jos onni on myötä) jälkeen yrittää hillitä intoaan ja alkaa totuttelemaan siihen ajatukseen, ettei lisää lapsia tule. Toisaalta "koskaan ei voi olla varma" ja "ei kahta ilman kolmatta".... ;)

Yhteistyössä