koska pois sairaalasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja utelias
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

utelias

Vieras
moikka. kyselen mielenkiinosta kun toista lasta täs yritetään. kuvitellaan että synnytys sujuisi hyvin niin kuinka pian pois sairaalasta, siis jos vauva ja äiti voi hyvin?

Alkuperäinen kirjoittaja Nipsuliina:
Minä lähdin kakkosesta yhden yön jälkeen pois. Käytiin sitten muutaman päivän päästä näyttämässä vauvaa lääkärille, sairaalassa.

näin myös meillä..
itse pyysin että päästiin lähtemään. normaalisti 2 tai 3 yötä piti ainakin silloin uudelleen synnyttäjää

nelosen kanssa lähdettiin sairaalasta 10h synnytyksestä.syntyi perjantai aamuna ja sit maanantaina piti mennä lääkärintarkastukseen =) oli polikliininen synnytys.
ja siis tarkasti lekuri vauvan noin 9h ikäisenä ja antoi luvan lähteä kotiin.

Jos kaikki ok niin voit synnyttää vaikka poliklinisesti eli pääset samana päivänä pois.
Itte en ois jaksanu viel sillon ja lopulta olin kaks yötä, että saatiin hoidettua se lapsen 2vrk ikäsenä tehtävä lääkärintarkastus pois ennen kotiin lähtöä.

mikä kiire sieltä on pois?
siinä on taas nyky äitien itsekkyys huipussaan eikä ajatella lapsen parasta.
jos vaikka asuukin 10km päässä ja vauva tarvitsee hoitoa niin sairaalassa apu olisi heti lähellä. kotoa lähteminen vie oman aikansa ja 10min voi olla vastasyntyneelle jo pitkä aika.
2 päivää pitäs kestää jokaisen äidin lapsensa vuoksi.
olen kiitollinen nykyisestä sairaala synnytyksistä ja hoidosta, kotona en synnyttäisi jos ei olis pakko.

Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:
eikös ne yleensä ensisynnyttäjiä pidä sen 2-3 päivää melkeen joka paikassa? mä jouduin ainakin olemaan 3 päivää 4 aamuna päästiin kotiin vasta.

Phks ollut 4 vuorokautta, joskus viiskin.. jo on pitkä aika makuuttaa paikoilla porukkaa

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana kyselen:
jos vaikka asuukin 10km päässä ja vauva tarvitsee hoitoa niin sairaalassa apu olisi heti lähellä. kotoa lähteminen vie oman aikansa ja 10min voi olla vastasyntyneelle jo pitkä aika.
olen kiitollinen nykyisestä sairaala synnytyksistä ja hoidosta, kotona en synnyttäisi jos ei olis pakko.

juu lapset pois tällaisilta vastuuttomilta äideiltä...ei yhtään ajatella lasta,aina oma napa edellä...joopa joo....

:headwall: :headwall:

Just ja just päästivät pois kun poika oli muutamaa tuntia vajaa 2vrk ikänen. SIt sanoivat, että omalla vastuulla lähdetään. Tekivät lääkärintarkastuksen ennen lähtöä pojalle. Olivat tosi tarkkoja vauvan suhteen, että oli sen 2vrk.

tammisaaressa saa itse päättää, koska lähtee. Joten sinne vaan synnyttämään kaikki. Me olimme siellä sekä minun että vauvan kunnon takia yli viikko synnytyksen jälkeen, mutta naapurit olisivat seuraavana aamuna kakkosensa kanssa lähteneet kotiin ja olisivat näin saaneetkin tehdä, mutta sitten päättivät jäädä iltaan, että saivat lastenlääkärin tarkastuksen, eikä tarvinnut käydä uudelleen näyttämässä vauvaa.

Tays: kakkosesta päästiin kotiin, kun vauva oli 46h ja se tuntui olevan hoitajien mielestä kovaa kiirehtimistä, olisivat pitäneet vielä kolmannenkin yön. Kotiutumisen jälkeen sairaanhoitaja kävi kahtena päivänä mittaamassa vauvalta painon ja biliarvot ja vasta sen jälkeen oltiin virallisesti kotiutuneita.

Alkuperäinen kirjoittaja enkula:
itsellä toinen tuloillaan ja aihe kanssa kiinnostaa... siis jos on kättärille kakkosen synnyttäneitä niin kertokaa pliis onko sieltä kanssa päässyt aiemmin kotiin :flower:

Mä pääsin kättäriltä kakkosen hätäsektion jälkeen jo kahden yön päästä kotiin kun olin niin hyvässä kunnossa ja halusin. Huonekaverilla normi synnytys ja olisivat kotiuttaneet jo seuraavana päivänä synnytyksestä jos olisi halunnut.

Alkuperäinen kirjoittaja enkula:
itsellä toinen tuloillaan ja aihe kanssa kiinnostaa... siis jos on kättärille kakkosen synnyttäneitä niin kertokaa pliis onko sieltä kanssa päässyt aiemmin kotiin :flower:

Meidän kakkonen syntyi kättärillä iltapäivällä vähän neljän jälkeen, seuraavana päivänä olin kahdelta kotona.

Kolmas syntyi Hyvinkäällä ja sieltäkin pääsin seuraavana iltapäivänä lähtemään.

Kummallakin kerralla on siis ennen kotiin lähtöä vauva tarkastettu, ja sitten 2 päivän päästä vielä uudelleen käymään näytillä.

Itse olisin päässyt vrk jälkeen mutta kuuntelivat vielä hengitystä.Ja lääkärintarkastukseen oltais menty sitten myöhemmin.
2vrk olin.Puhelinnumero annettiin sairaalaan ja sairaalastakin soiteltiin kotiin muutama kerta.

Menin keskiviikkona aamuyöllä, poika syntyi keskiviikkona klo 22.49
Pois päästiin sunnuntaina. En ois siinä kunnossa jaksanu kotiin mennä. Pojalta mitattiin sokereita ja oli keltaisuutta jota seurattiin, pojan paino lähti laskuun eikä noussut sairaalassa ollenkaan niin siksi ei päästy aikaisemmin pois.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana kyselen:

Mulla nopea kotiutuminen on aina edistänyt toipumista huomattavasti.

Se 2 päivää on sitä varten, että esim. jotkut sydänviat voidaan todeta vasta silloin, näin mulle on lääkärit sanoneet. Ja tästä syystä aikaisemman kotiutumisen jälkeen minä ainakin olen kummallakin kerralla käynyt erikseen näytillä vauvan kanssa 2-3 pv ikäisenä.

Jos taas haluaa spekuloida tota 10km/10min. sairaalaan-settiä, niin se voi olla yhtä pitkä aika kolmen viikon, kolmen vuoden tai kolmenkymmenen vuoden ikäiselle, riippuen mikä on vikana.

Yhteistyössä