Koska pois pinnasängystä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kool"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
pinnasängyn korkea laita vaihdettiin matalaksi kun kuopus oli vähän yli 2v. Hyvin sujui,ei tullut mitään juosurumbaa tms. Esikoinen piti siirtää jatkettavaan 1½v. koska kiipeili itse pinniksestä pois ja siinä voi satuttaa pahastikkin.

Meillä on kaksi lasta, ja molempien kohdalla toimittiin näin, että pinnasängyn toinen laita laskettiin alas kun lapsi oli vähän alle 1,5-vuotias niin että hän pääsi itse sänkyyn ja sieltä pois. 2-vuotiaana siirrettiin lapsi nukkumaan lastensänkyyn. Missään vaiheessa ei tullut mitään ongelmia kummankaan kohdalla.

Mä oon miettinyt samaa. Lapsi on nyt 1,5v ja hyörii ja pyörii nukkuessaan tosi paljon ja on millon mitenkin sängyssä. Siks mietinkin sitä että miten se pysyis lastensängyssä tippumatta.. Tosin ei tässä mikään kiire ole pinniksestä vielä pois kun ei se yritäkään kiivetä sieltä.

Meillä on kaikilla kolmella lapsella otettu noin 1,5 v.pinnasängystä laita pois ja mies on tehnyt siihen sellasen matalan laidan joka pitää patjan paikoillaan. Hyvin ovat pysyneet sängyssä nukkumassa. Muutamana yönä ovat kaikki tippuneet sängystä, mut pudotus on aika matala, kun pohja on kuitenkin paljon matalammalla kuin normi sängyssä. Sit 3 v ovat siirtyneet suoraan normisänkyyn. Meillä on kaikilla unipuun sänky ja siihen voi ostaa laidan. Ei olla ostettu lainkaan lasten jatkettavaa sänkyä vaan ostettiin suoraan aikuistensänky.

Nuorin siirty pois n. 1vuotiaana muuton yhteydessä. Esikoinen oli 1,5v kun siirty. IHan hyvin sujui molemmat siirrot. Oikeestaan nukkuivat paremmin, kun eivät nousseet siellä seisomaan.

esikoinen siirtyi jatkettavaan n.2,5 vuotiaana ja keskimmäinen n. 2 vuotiaana

kuopus nukkuu vielä pinniksessä ja ikää nyt 1v11kk ja siellä saa nukkua vielä jonkin aikaa. katsotaan sitten keväällä jos siirtyis jatkettavaan..

Yhteistyössä