koska pois pinnasängystä?

• Viestiketjun aloittaja soturi
  • Ensimmäinen viesti
Meidän jässikkä päätti 1 v 1 kk ikäisenä, ettei siellä enää nuku.

Kiipesi itse pois sieltä, enkä sitten enää uskaltanut nukuttaa siellä, kun ajattelin, jos yöllä unenpöpperössäkin kiipeää pois sieltä ja satuttaa itsensä.

vieras
Meil oli kans kaksvuotiaaksi saakka, sit siirryttiin isojen sänkyyn. Meillä oli ihan toimiva ratkaisu, kun lapsi luonteeltaan rauhallinen eikä yrittänyt kertaakaan kiivetä sieltä pois, eli mitään vahinkoriskiä ei ollut.

Esikoinen oli paria päivää vaille 2v.
Kuopus (1v7kk) nukkuu vieläkin pinnasängyssä. Tuo meidän pinnis(Ikean ovaalin muotoinen) on niin iso, että sinne kyllä mahtuis varmaan kolmivuotiaaksi, mutta varmaan kesällä siirretään isojen sänkyyn.

Muakin mietityttää että kauankohan toi meidän poitsu pinniksessä nukkuu. Talvella syntyy siis hänelle pikkusisarus ja mietin että tarviiko meidän toista pinnistä ostaakaan vaan pojalle vaan jo isojen poikien sänky. Pojalla siis ikää vauvan syntyessä n. 1v ja 9kk..

Mutta kai tämä on niin lapsikohtaista että vaikea kenenkään sanoa mitään.

ankkis
Esikoinen oli vajaan vuoden kun sai jatkettavan, ei suostunut pinnasänkyyn enää kun pohja laskettiin alas. Kuopus on kohta 2v. ja saa nukkua siellä niin kauan kuin mahtuu, kun kaikkialta muualta lähtee hortoilemaan puoliunissaan jos pääsee. Ei osaa kiivetä pois.

Meillä tyttö siirtyi 1v7kk ikäisenä lastensänkyyn, kun yritti kiivetä pois pinnasängystä. Oli ihan onnessaan, kun sai isojen tyttöjen "prinsessasängyn". :heart:

Yötkin muuten rauhoittuivat siinä samalla, alkoi nukkumaan koko yön putkeen! :xmas:

just mietin tota kun meidän tyttö 1v3kk olis tänään päässyt pinniksestä kiipeämään jos en olis huomannut juuri ajoissa.Sain siis kiinni ennen ku ois tipahtanut.Mä en ymmärrä miten se sai ketkuteltua itsensä siihen koska pää vaan näkyy kun seisoo pinniksessä.. :xmas:

Esikoinen tais olla 2v kun joutui luovuttaan pinniksen pikkuveljelle. Kuopus oli varmaan saman ikänen tai hieman vanhempi.
Riippuu niin paljon lapsesta, toisilla ei ole mitään hinkua sieltä pois ja toiset tulee yli jo 1-vuotiaana. Ite en pitäis kiirettä jos lapsi näyttää siellä hyvin pysyvän...

Alkuperäinen kirjoittaja vihreemamba:
kuinka matalalaitaiset pinnikset teillä on?kun ei meillä pelkookaan et 1v poju viel pääsis sieltä pois ite :whistle:
mä luulin kans että tuo tyttö ei sieltä pois pääse mut kyllä oli lähellä ettei tippunut.. :eek: :xmas: :eek:

sillä siis näkyy vain pää tuosta laitojen ylitte ku seisoopi sängyssään ja ikää kohta 1v3kk

hopeapaju harmajainen
Meillä esikko ja kuopus nukkuvat molemmat vielä pinniksissä. Esikko 2v4kk ja kuopus 1v3kk. Esikkoa yritettiin jatkettavaan, mutta ei oikein onnistunu. Pari kuukautta kannettiin takas sänkyyn illasta toiseen niin sitten päädyttiin siihen, että pinnis takaisin. Ja nyt todennäköisesti nukkuu pinnasängyssä siihen asti kunnes itse sieltä pois kiikkuu :)

Kukka
Kaksi ja puoli vuotias taisi olla, ehkä vähän ylikin. Ei koskaan yrittänytkään tulla pinniksestä itse pois. Siksi siirrettiin jatkettavaan ettei tarvitse yöllä käydä nostamassa pois sängystä vaan voi itse hipsutella meidän sänkyyn. Pinnis oli siis rautaa ja mallia mistä ei saanut laitaa alas tai pinnoja pois.

Yhteistyössä