Koska ootte tuntenut liikkeet ensimmäisen kerran?

Alkuperäinen kirjoittaja pumppernikkeli:
Kaikissa neljessä aikaisemmassa raskaudessa n viikoilla 18-19 eli mun kohalla ainakaan ei ole pitänyt paikkaansa että uudelleen synnyttäjä tuntee liikkeet aikasemmin

Ok no en mäkään ala sit vielä huolestumaan. Kun lukee tuolla odotuspuolella juttuja,niin siellä on ensisynnyttäjiä jotka on tuntenut jo tosi aikasilla viikoilla liikkeet,ni mietin että pitäiskö ruveta jo huolestumaan :/

Alkuperäinen kirjoittaja Mansikka85:
Alkuperäinen kirjoittaja pumppernikkeli:
Kaikissa neljessä aikaisemmassa raskaudessa n viikoilla 18-19 eli mun kohalla ainakaan ei ole pitänyt paikkaansa että uudelleen synnyttäjä tuntee liikkeet aikasemmin

Ok no en mäkään ala sit vielä huolestumaan. Kun lukee tuolla odotuspuolella juttuja,niin siellä on ensisynnyttäjiä jotka on tuntenut jo tosi aikasilla viikoilla liikkeet,ni mietin että pitäiskö ruveta jo huolestumaan :/

Mun yks kaveri väitti kivenkovaa tunteneensa tokasta raskaudesta viikolla 12 liikkeitä. Epäilin itse, ja kysyinkin sitten taysin lääkäriltä, voiko tuntea jo silloin. Vastaus oli, että ei voi, vauva on vielä niin heiveröinen ettei liikkeitä ole mahdollista tuntea. Hänen mukaansa oikeita liikkeitä voi aikaisintaan tuntea vasta viikolla 16, ja silloinkaan monet eivät vielä tunne. Tähän itsekin uskon, vaikka jotkut väittävätkin tuntevansa aiemmin, uskokoot ken haluaa, minä en... Mutta ei tappelua tästä, jokainen voi olla omaa mieltään asiasta! =) Itse olen tuntenu viikolla 18-20 liikkeitä, jotka varmasti erotin vauvan liikkeiksi.

Monethan tuntevat niitä haamupotkuja silloin kun eivät ole raskana, joten miksipä ne "liikkeet" eivät viikolla 12-15 voisi olla juurikin näitä haamuliikkeitä... Kuvittelua ja odottamista oikeista liikkeistä... :heart:

eka, yksittäinen potku oli rv 12. ihan selkeä ja terkkarikin sen totesi. mutta möyrintää ja hipaisuja alkoi olla sitten rv 15 etiäpäin, tästä toisesta siis.

esikoisesta oli eka potku rv 16 mutta säännöllistä liikettä vasta joskus rv 20-21 lähtien.

se on niin yksilöllistä. ja istukan paikkakin vaikuttaa kovasti.

Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:
eka, yksittäinen potku oli rv 12. ihan selkeä ja terkkarikin sen totesi. mutta möyrintää ja hipaisuja alkoi olla sitten rv 15 etiäpäin, tästä toisesta siis.

esikoisesta oli eka potku rv 16 mutta säännöllistä liikettä vasta joskus rv 20-21 lähtien.

nojoo, toi nyt ei todista mitään että terkkarikin huomasi.. kyllä täälläkin potkii kovasti, ihan tuntuu mahan päältäkin, mutta kyllä pitää olla tyhmä jos luulee että ne on oikeita potkuja, kun on vasta rv8+3...
joskus on hauskaa kun miehelle sanon että koittaa mahaa, ja siellä tuntuu hento potku, mies päivittelee kun on niin aidon tuntunen.
uudelleensynnyttäjillä nyt vaan tuntuu noita haamupotkuja...

Ensimmäiseltä tunsin liikkeet vk 20,toiselta viikolla 19 ja kolmoselta vk 16.Nyt kolmoseltakaan ne ei vielä ole kamalan selviä ja yleensäkkin illalla,kun rauhoittuu saattaa(!)tuntea vauvan liikkuvan.

Gekkolisko: Olen kanssasi samaa mieltä. Ei niitä liikkeitä tosiaan voi tuntea niin kamalan aikasin. Se alkio on kertakaikkiaan niin pieni vielä, että sen potkuja ei voi tuntua. Jos kaikki tuntemukset mitä voisi potkuiksi luulla otetaan huomioon niin olen tuntenut potkut jo varmaan rv 5, mutta jos oikeat potkut lasketaan niin tässä toisessa raskaudessa rv 17 alkaen. Ekassa vasta rv 20.

Yhteistyössä